تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798286956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح 59 طرح شرکت تعاونی با تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از سوی بانک توسعه تعاون اعلام شد
افتتاح 59 طرح شرکت تعاونی با تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون
همزمان با هفته گرامیداشت تعاون و با حضور معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل بانک توسعه تعاون با تسهیلات اعتباری این بانک، 59 طرح شرکت تعاونی به ارزش هفتصد و شصت میلیارد ریال به صورت نمادین افتتاح شد.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک توسعه تعاون؛ در حاشیه نشست تخصصی مدیران کل معاونت امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ستادی بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و شرکت بیمه تعاون که با حضور حمید کلانتری معاونت امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  محمد علی سهمانی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون برگزار شد 59 طرح شرکت تعاونی به کمک تسهیلات اعتباری این بانک به ارزش 760 میلیارد ریال به صورت نمادین افتتاح گردید.

گفتنی است در ابتدای این نشست محمد علی سهمانی مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه تا کنون تعداد 385 هزار از مشتریان بخش تعاون سابقه دریافت تسهیلات از این بانک را دارند در ادامه اظهار داشت: بانک توسعه تعاون باید بتواند خدمات و محصولات خودش را در سریع ترین زمان به مشتریان ارائه دهد.

وی بهینه سازی شبکه شعب این بانک را در زمره برنامه های جاری قلمداد کرد و در این رابطه گفت: باید زمینه ای فراهم گردد تا از ظرفیت های موجود در بخش تعاون استفاده مطلوب شود.

سهمانی امکانات مربوط به حوزه فناوری بانک توسعه تعاون را مطلوب ارزیابی کرد و در این خصوص خاطر نشان کرد: تا کنون بالغ بر یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار عدد کارت بانکی صادر گردیده است و علاوه بر آن حدود 485 دستگاه ATM در شعب این بانک استقرار یافته است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر گردیده است تا تعداد بیشتری از دستگاه های ATM بانک در مراکز درمانی، بیمارستان ها و دانشگاه ها مستقر شود.

ضمن آنکه هم اکنون بالغ بر 21000 دستگاه POS این بانک نیز در کلیه شبکه شعب این بانک و همچنین محل کار مشتریان مستقر گردیده است.

وی سرمایه کنونی بانک توسعه تعاون را حدود 5110 میلیارد ریال خواند و در این رابطه گفت: تلاش بر این اصل قرار گرفته است که این سرمایه با اتکاء به حمایت ها و پشتیبانی دولت تدبیر و امید به 8000 میلیارد ریال افزایش یابد.

سهمانی با اشاره به ضرورت توجه ویژه دستگاه های تصمیم گیر دولتی به بانک توسعه تعاون در ادامه تصریح کرد: این بانک به شدت نیازمند عنایت مستمر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دارایی است تا از این طریق امکان افزایش منابع و سرمایه قانونی آن فراهم گردد.

وی در ادامه با اشاره به رشد 25 درصدی منابع سپرده ای این بانک از ابتدای سالجاری تا کنون در این خصوص گفت: بر اساس هدف گذاری های این بانک مقرر گردیده است تا این رشد در منابع سپرده ای به میزان 82 درصد تا پایان سال جاری برسد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون افزود: تاکنون 3 قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی منعقد گردیده است که از این تعداد 2 قرارداد مربوط به حوزه ریالی در بخشهای صنعت و معدن و کشاورزی است و 1 قرارداد نیز مربوط به حوزه ارزی می¬باشد و علاوه بر  این بانک توسعه تعاون با هدف حمایت و پشتیبانی از فعالین اقتصادی بخش تعاون تعامل بسیار مناسبی با سازمان میراث فرهنگی، وزارت جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان داشته است.

سهمانی اضافه کرد: با توجه به اینکه 35 درصد از پرتفوی تسهیلاتی بانک توسعه تعاون مربوط به بخش های کشاورزی و 25 درصد آن مربوط به بخش های صنعت و معدن است این موضوع نشان دهنده جهت گیری خاص این بانک با هدف حمایت از طرحهای  اقتصادی مولد در بخش تعاون است. ضمن آنکه الباقی پرتفوی تسهیلات این بانک مربوط به بخش های مسکن و عمران، بازرگانی و خدمات است.

وی مانده مطالبات غیر جاری این بانک را در قیاس با مانده پرتفوی تسهیلات آن کمتر از 10 درصد خواند و در  ادامه گفت: ریسک اعتباری این بانک ریسک نسبتاً قابل قبولی است.

سهمانی افزود: بانک توسعه تعاون یکی از بانکهای فعال در بازار بین بانکی است به گونه ای که نظارت روزانه بر مدیریت نقدینگی آن صورت می¬پذیرد و تشکیل کمیته منابع و مصارف و کمیته دارایی های بانک در زمره مصادیق بارز این نظارت است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد از منابع بخش تعاون در شبکه شعب این بانک تمرکز یافته است در ادامه خاطر نشان کرد: به موجب قانون و در چارچوب ضوابط و مقررات اولویت پرداخت تسهیلات این بانک معطوف به مشتریان بخش تعاون است. بنابراین ضروری است تا سرمایه و منابع این بانک هر چه بیشتر توسعه یابد.

در ادامه مهندس حسین نژاد مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اشاره به رسالت اصلی صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در این رابطه گفت: این صندوق در ارتباط با صدور ضمانت های اعتباری مختلف نظیر پرداخت دیون، شرکت در مزایده و مناقصه، حسن انجام کار و گمرکی و غیره فعالیت می نماید.

وی افزایش سقف ضمانت نامه های صادره این صندوق را در سال جاری ضروری خواند و در این خصوص اظهار داشت: هم اکنون ضمانت نامه های صادره این بانک در جهت تأمین مالی کوتاه مدت طرح ها می باشد.

حسین نژاد همچنین افزود: بطور حتم با هدف گذاری مشترک صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، بانک توسعه تعاون و معاونت امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ظرفیت تولیدی شرکت های تعاونی افزایش خواهد یافت. چنانکه امسال صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون از بعد کفایت سرمایه از توانایی ضمانت بالغ بر 18000 میلیارد ریالی برخوردار است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن