تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827633505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوام تحریف نظرات امام خمینی (ره) درباره حجاب


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


دلیل این ادعاهای تبلیغی چیست؟
تدوام تحریف نظرات امام خمینی (ره) درباره حجاب
در اوایل دهه 60، حجاب برای عموم زنان و مردان در کشور اجباری شد. مجلس شورای اسلامی که متشکل از نمایندگان مردم بود این قانون را تصویب کرد و حضرت امام هم مخالفتی با آن نداشتند.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، این بار موسوی تبریزی نظر امام درباره حجاب را تحریف کرد. سید حسین موسوی تبریزی، دادستان پیشین کل انقلاب و عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در دنباله تلاش‌های اطلاح‌طلبان برای تحریف اندیشه و آراء امام در خصوص فریضه حجاب این بار ادعای عجیب‌تری را مطرح کرده و در گفتگو با ایلنا مدعی شد: «ما حتی یک بار هم نمی‌بینیم که امام در مورد زنان گفته باشد که باید حتما حجاب داشته باشند» و معلوم نیست که با چنین ادعاهای عجولانه و تبلیغی، چه هدف و مقصودی دنبال می‌شود.   پیش از این هم افرادی منسوب به بیت امام راحل عظیم‌الشان هم چنین ادعاهایی را - باز هم همین اندازه عجولانه و تبلیغی- مطرح کرده بودند که با واکنش عمومی روبرو شد. برای اینکه دامن مطلب به خاشاک «نیت‌خوانی» آلوده نشود، ترجیح می‌دهیم که پیش از هر چیز نگاهی به برخی نظرات صریح امام و تاریخچه‌ای کوتاه درباره روند اجباری شدن حجاب در مملکت اشاره کنیم.   چیز قابل تردیدی نیست که روند آغاز اجباری شدن حجاب از سخنرانی معروف امام (قدس سره) شروع شد. در این سخنرانی امام نسبت به وضعیت حاکم در جامعه و بویژه ادارات دولتی انتقادات گسترده‌ای را مطرح کرد که یکی از آنها وضعیت حجاب و پوشش در جامعه و ادارات بود. امام فرمود: «الآن وزارتخانه‌ها ـ این را می‏ گویم که به دولت برسد، آن طوری که برای من نقل می‏‌کنند ـ باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند، زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند.» ( 15 اسفند 57- صحیفه نور جلد 6 ص323)   به دنبال این حکم و اعتراض بود که بلافاصله اصل الزامی شدن حجاب از ادارات شروع شد. طبیعی است افرادی که در جامعه دوست داشتند به همان منوال پیش از انقلاب و بی‌توجه به نظر اکثریت، بی‌حجاب در خیابان‌ها بیایند و سنت رضاخانی را احیا کنند دست به اعتراض زدند. همین اعتراض را خبرنگاران خارجی هم مطرح می‌کردند. مثلا اوریانا فالاچی در گفتگوی خود با امام نسبت به حجاب اجباری اعتراض کرد اما امام -در این گفتگو که به دو سال پس از آن حکم برمی‌گردد- از دستور حجاب و الزامات قانونی آن دفاع کرد. رهبر امت در این گفتگو فرمود: «ما یک پوشش خاصى را نمى‏‌گوییم. براى حدود زن‌هایى که به‏ سن و سال شما رسیده‏‌اند هیچ چیزى نیست. ما زن‌هاى جوانى که وقتى ایشان آرایش مى‏‌کنند و مى‏‌آیند، یک فوج را دنبال خودشان مى‏‌کشند، اینها را داریم جلوشان را مى‌گیریم. شما هم دلتان نسوزد.» (صحیفه امام، ج‏10، ص: 91-103)     که هنوز هم پس از گذشت سی سال از آن بیانات صریح و قاطعانه هستند کسانی که حتی نسبت نسبی و سببی با روح خدا دارند یا در صدر انقلاب مسئولیت و منصب حکومتی داشته‌اند ولی برای حجاب اجباری و نظر امام «دلسوزی» می‌کنند. شاید امام یکبار هم باید به این افراد می‌گفت که «شما هم دلتان نسوزد». امام صریحا از واژه «جلوگیری» استفاده می‌کند و نه تنها بر لزوم حجاب در جامعه سخن می‌گوید بلکه معتقد است باید با مظاهر اغواگرانه هم در جامعه برخورد کرد.   این روند ادامه داشت تا اینکه در اوایل دهه 60، حجاب برای عموم زنان و مردان در کشور اجباری شد. مجلس شورای اسلامی که متشکل از نمایندگان مردم بود این قانون را تصویب کرد و حضرت امام هم مخالفتی با آن نداشتم. حضرت امام خمینی (قدس‌سره) به مدت ده سال ولی بر مملکت اسلامی بودند و در همه این مدت - و یا دستکم 7-8 سال آن- قانون حجاب به تمامه اجرا می‌شده است. اما حتی یک مورد نداریم که امام نسبت به اجرای این قانون هشداری داده باشند یا به حکمی غیر از آن سفارش کرده باشند. پس پرسش نخست باز هم تکرار می‌شود که واقعا قصد و غرض این حضرات از تبلیغی کردن و جذاب‌نمایی کاذب نظرات امام چیست؟ چرا یک روز امام از حجاب اجباری بیزار نشان داده می‌شود و یک روز هم برایش لطیفه می‌سازند؟   مشرق 115  




۱۸/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن