تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819734827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس پلیس فتا: 40 درصد جرایم کشورهای درحال توسعه جنبه فراملی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پلیس فتا: 40 درصد جرایم کشورهای درحال توسعه جنبه فراملی دارد تهران - ایرنا – رییس پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: بیش از 70 درصد پرونده های جرایم در کشورهای توسعه یافته و 40 درصد جرایم در کشورهای در حال توسعه جنبه بین المللی و فراملی دارند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «سیدکمال هادیان فر» روز سه شنبه در دومین کارگاه آموزشی منطقه ای مبارزه با جرایم سایبری که با مشارکت سازمان های UNODC و اکو در تهران و با حضور نمایندگان کشورهای تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و سازمان اینترپل در دبیرخانه اکو برگزار شد، افزود: باید به تبادل اطلاعات جرایم و مجرمین و دانش فضای سایبری بپردازیم چرا که این قبیل مسایل در سرنوشت مشترک همه کشورهای جهان تاثیر می گذارد.
وی اضافه کرد: وقتی در مورد جرم هایی صحبت می کنیم که دارای ابعاد بین المللی است تبادل اطلاعات بیشتر حائز اهمیت است و طبق آخرین آمار منتشر شده از سازمان اینترپل در هر 12 ثانیه یک نفر قربانی جرایم سایبری می شود که البته این آمار رو به افزایش است.
هادیان فر افزود: در سال 2013 جرایم سایبری حدود 113 میلیارد دلار به طور مستقیم هزینه به جامعه جهانی تحمیل کرده است و مجرمین توانسته اند در سال 2013 بیش از 388 میلیارد دلار از این فضا برای خودشان درآمد کسب کنند.
وی ادامه داد: در سال 2013 سازمان و شرکت ها به طور میانگین 122 حمله سایبری موفق را تجربه کرده اند که همه این آمارها نشانه اهمیت فضای سایبری است که مجرمین و گروه های سازمان یافته مشتاقانه به دنبال سوءاستفاده از فرصت های این فضا هستند حتی گروه های تروریستی که جزو منفورترین گروه های دنیا به شمار می آیند.
رییس پلیس فتای نیروی انتظامی اظهار داشت: بیش از 4 درصد فضای کلی، وب است و 96 درصد از فضای وب در لایه های وب عمیق وجود دارد که مجرمین حرفه ای، گروه های سازمان یافته مجرمین و تروریستی تمام ارتباطات خود را در لایه های زیرین و پنهان وب قرار می دهند و همه این ها بیانگر این است که برای مبارزه با این پدیده جهانی و بین المللی سازمان UNODC ، سازمان اینترپل و اکو و همچنین پلیس های سایبری کشورها وظیفه سخت و مشکلی پیش رو دارند چرا که به طور متوسط بیش از 50 درصد جرایم ملی و مابقی در تمام کشورها جنبه بین المللی و فراملی دارند.
هادیان فر اضافه کرد: باتوجه به اهمیت جرایم فضای سایبری در صورت عدم همکاری کشورها و عدم وجود سازمان های بین المللی برای ایجاد هماهنگی در تبادل اطلاعات، ظرفیت سازی و پشتیبانی فنی و آموزش در این فضا شرایط برای همه کشورها حتی کشورهای توسعه یافته سخت خواهد کرد.
هادیان فر تاکید کرد: عقب ماندگی پلیس در مبارزه با جرایم سایبری بیشترین خطر را برای سایر کشورها دارد و باتوجه به فرامرزی بودن جرایم سایبری کافی است با یک کشور از استانداردهای لازم برای مقابله با این جرایم برخوردار نباشد که در آن صورت همین کشور به بهشتی برای مجرمین سایبری تبدیل خواهد شد.
به گفته وی پلیس سایبری ایران دارای قدرت کشف 65 درصد جرایم سایبری است و باتوجه به رشد و توسعه بین المللی جرایم توانسته اقدامات مناسبی برای توسعه تعامل و همکاری موثر برای مقابله با جرایم سایبری بین المللی انجام دهد.
وی با اشاره به 4 پیشنهاد برای مبارزه با جرایم سایبری گفت: سازمان UNODC باید در قالب یک طرح جامع در سازمان ملل متحد پیشنهاد مدیریت اینترنت دنیا را در قالب مدیریت سازمان ملل مطرح کرده تا انحصار مدیریت اینترنت جهان که تبدیل به ابزار استعماری و جاسوسی آمریکا شده از دست این کشور خارج شود.
وی اضافه کرد: ایجاد منطقه بندی و انتخاب کشور معین و همچنین پشتیبانی مالی و فنی سازمان UNODC به منظور ایجاد آموزش و تربیت سازی کشورهای عقب مانده اجتناب ناپذیر است.
وی به ایجاد بستر ارتباطی شبیه سامانه 24.7 سازمان اینترپل برای کشورهای عضو UNODC اشاره کرد و گفت: تبدیل قوانین بین المللی توسط UNODC در زمینه پیشگیری، مبارزه با جرایم، حملات سایبری و گروه های تروریستی سازمان یافته امری ضروری است و همچنین از چالش های بزرگ در زمینه پیشگیری و مبارزه با جرایم سایبری در دنیا مطرح است.
اجتمام(3)**9105**س.ق ** 1418


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن