تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820442751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علمای اسلام آرامش و وحدت را به جهان اسلام ارزانی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی: علمای اسلام آرامش و وحدت را به جهان اسلام ارزانی کنند خبرگزاری پانا:آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: علما باید مباحث علمی خود را مطرح و با درک متقابل، آرامش و وحدت را به جهان اسلام ارزانی کنند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور ساعت 10:39



ایسنا نوشت: این مرجع تقلید در دیدار با شیخ احمد محمود الکریمه، استاد دانشگاه الازهر مصر با اشاره به موج اسلام‎خواهی در سراسر جهان، گفت: امروز بهترین فرصت برای تبلیغ اسلام حقیقی است، ولی متاسفانه گروه منحرف تکفیری در حال سوزاندن این فرصت مهم هستند. وی افزود: باید چهره حقیقی و غلط آنها را به دنیا بشناسانیم، زیرا اسلام دین رحمت است و مردم در نماز و قرائت قرآن خود با خواندن سوره حمد همین مسئله را هر روز به خود یادآور می‎شوند. این مرجع تقلید گفت: تکفیری‎ها قرآن را به سلیقه خود تفسیر می‎کنند و با صرف نظر کردن از بخش عظیمی از آیات الهی، فقط به بخشی از آیات بسنده می‎کنند و برای خود نظریه می‏‎تراشند. وی تصریح کرد: یکی از مصیبت‎‏های امروز آن است که آنها مدعی هستند ما مشخص می‎کنیم که کفر چیست و چه کسانی کافر هستند و چه کسانی مسلمان؛ در واقع باید از آنها پرسید که آیا همه علمای اسلام اشتباه می‎کنند و شما درست می‌گویید؟. مکارم‌شیرازی یادآور شد: نکته اسفبار این است که آنها خود را تعیین کننده معیار حق و شرک می‎دانند و می‏‎گویند سایر علما، معنی دین و کفر را درک نمی‎کنند، ولی مهمترین راه، اجماع علمای جهان اسلام علیه این گروه است. وی گفت: علما باید چهره زشت و کریه آنها را به دنیا نشان دهند و نیابد از این حقیقت غافل شویم که ریشه اصلی این اختلافات در جبهه دشمنان اسلام است چون آنها بین ما جنگ به پا کردند و خود در آسایش به سر می‎برند. این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که «اعمال زشت و جنایات آنها چهره آنها را به دنیا نشان داده است» گفت: باید چهره واقعی اسلام را به دنیا معرفی کرده و آنها را منزوی کنیم؛ باید ارتباط بین علمای اسلامی بیشتر شود تا سوءتفاهم‎های فکری بین مذاهب اسلامی هر روز کمتر شود. وی تاکید کرد: علما باید در چنین جلساتی مباحث علمی خود را مطرح کنند و با درک متقابل، آرامش و وحدت را به جهان اسلام هدیه کنند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن