تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820245133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جريان پژوهشي در کشور با ارتباط دانشگاه و صنعت ايجاد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۳ (۱۶:۶ب.ظ)
عضو هيات علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز: جريان پژوهشي در کشور با ارتباط دانشگاه و صنعت ايجاد مي شود کشور ما به اين حجم فارغ‌التحصيل تحصيلات تکميلي با مدرک فوق ليسانس و دکتري نياز ندارد، بلکه بايد تربيت نيروي کارشناس، تکنسين و مهندس در اولويت قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، عضو هيات علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: با ايجاد ارتباط دانشگاه‌ها و صنايع جريان پژوهشي در قالب طرح تحقيقاتي از سوي اساتيد يا پايان‌نامه دانشجويان دکتري بر اساس نيازمندي جامعه راه اندازي مي‌شود.
اميد علي شهني کرم‌زاده، عضو هيات علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز با اشاره به اهميت ارتباط دانشگاه و بخش صنعت ابراز کرد: براي برقراري ارتباط بهتر صنايع و مراکز علمي نياز به کارشناساني به عنوان رابط است، از اين طريق صنايع مسائل روزي را که با آن درگير هستند در مراکز علمي مطرح مي‌کنند تا راهکاري براي آن تشخيص داده شود.
وي همچنين بيان کرد: با ميسر شدن اين امر جريان پژوهشي در قالب طرح تحقيقاتي از سوي اساتيد يا پايان‌نامه دانشجويان دکتري بر اساس نيازمندي جامعه راه اندازي مي‌شود.
شهني کرم‌زاده تعدد دانشگاه‎ها را بر خلاف منافع کشور دانست و ادامه داد: کشور ما به اين حجم فارغ‌التحصيل تحصيلات تکميلي با مدرک فوق ليسانس و دکتري نياز ندارد، بلکه بايد تربيت نيروي کارشناس، تکنسين و مهندس در اولويت قرار گيرد.
اين چهره ماندگار کشور در ادامه عنوان کرد: پتانسيل توليد علم روز در دانشگاه‌ها و مراکز علمي کشور وجود دارد، اما تمرکز مراکز علمي بر روي کميت، آنها را از توجه به کيفيت که مسئله مهمي در توليد علم به شمار مي‌رود، باز داشته است.
مدرس دانشگاه شهيد چمران اهواز با اشاره به اينکه تعداد مقالات علمي، نشانه پيشرفت علمي کشور نيست گفت: بايد ديد در چه تعدادي از اين مقالات کيفيت، نوآوري، توجه به نياز ومسائل روز مورد توجه قرار داده شده است. بحث‌هاي پژوهشي در دانشگاه‌ها نبايد تنها به مقاله تبديل شود بلکه سه موضوع آموزش، مهارت و توانايي افراد مورد توجه قرار گيرد.
شهني کرم‌زاده اعتمادسازي صادقانه بين صنايع و دانشگاه‌ را در اين مسير گامي مهم دانست و افزود: صنايع ما بايد به پژوهش‌هاي علمي که در دانشگاه‌ها انجام مي‌شود اعتماد کنند و از سوي ديگر دانشگاه‌ها نيز در روند تحقيقات علمي تلاش و درستي عمل را سر لوحه فعاليت خود قرار دهند.
استاد برجسته رياضيات کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز اساتيد مجرب به تعداد لازم در دانشگاه‌ها وجود ندارد، هر چه قدر ما در توليد علم و دانش توانايي لازم را داشته باشيم اما براي تقويت بايد رابطه علمي با ساير کشورها را داشته باشيم.
شهني کرم‌زاده با اشاره به اينکه خصوصي سازي علمي عاملي مهم در پيشرفت جامعه است، اذعان کرد: رسيدن به اقتصاد دانش‌بنيان نياز به برنامه‌ريزي بلند مدت دارد اما رسيدن به آن امري محال نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن