تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819660479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط ميان صنعت و دانشگاه نيازمند فرهنگ‌سازي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۳ (۹:۲۲ق.ظ)
ارتباط ميان صنعت و دانشگاه نيازمند فرهنگ‌سازي است رئيس دانشکده آموزش هاي الکترونيکي دانشگاه شيراز توجهي ويژه به حوزه‌هاي فناور موفق را ضروري دانست و افزود: در واقع در حوزه‌هايي همچون نانو که ايجاد کريدورهاي فناوري در بازار موجب به وجود آمدن اين اعتماد شده، نتايج بسيار خوب و ارزشمند بوده است و افراد بسياري به سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها ترغيب شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، وجود ساز و کاري جهت ارائه گواهي نامه يا ارائه تأييديه ها بر مبناي استانداردهاي مورد توافق صنعت،علم و فناوري باعث مي‌شود ايجاد اين اعتماد بهتر ميسر شود.
حبيب دانش منش رئيس دانشکده آموزش هاي الکترونيکي دانشگاه شيراز با اشاره به وضعيت مناسب کشور در ارائه توليدات علمي اظهار کرد: در مقالاتي که اين روزها در سطح دنيا منتشر مي شوند پيشگام هستيم و به نوعي در مرز دانش به سر مي‌بريم.اما از طرف ديگر صنعت کشور با آنچه که دانشگاه حرکت مي کند فاصله زيادي دارد.نيازمنديم که اين مقالات در کشور خودمان و به بهترين نحو توسط صاحبان صنعت و فناوري به مرحله ثروت افزايي برسند.
دانش‌منش با اشاره به ضرورت ايجاد اعتماد بين دانشگاه و صنعت افزود: بايد از طريق فرهنگ‌سازي،ارتباط بهتر بين اين دو حوزه از طريق ايجاد دفاتر مؤثر ارتباطي و برگزاري نشست‌هاي صاحبان صنعت و افراد علمي دانشگاهي در جهت تسهيل ارتباط ايجاد شود.
وي با اشاره به باور غلط موجود در بهتر بودن نوع خارجي يک محصول افزود: بخشي از اين عدم اعتماد نشأت گرفته از ريشه‌هاي فرهنگي و ديدگاه‌هاي استعمارگرانه قديمي است که به غلط روي فرهنگ ما تأثير گذاشته است.متأسفانه به محصول داخلي اعتماد نشده و اين خودباوري هنوز به طور کامل شکل نگرفته است که «مي توانيم».مقابله با تحريم‌ها اين توانايي را به خوبي نشان داده‌اند.
رئيس دانشکده آموزش هاي الکترونيکي دانشگاه شيراز توجهي ويژه به حوزه‌هاي فناور موفق را ضروري دانست و افزود: در واقع در حوزه‌هايي همچون نانو که ايجاد کريدورهاي فناوري در بازار موجب به وجود آمدن اين اعتماد شده،نتايج بسيار خوب و ارزشمند بوده است و افراد بسياري به سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها ترغيب شده‌اند.
دانش منش اظهار کرد: بايد اذعان داشت صنعت ما بسيار عقب‌تر از آن چيزي است که در دانشگاه‌ها رخ مي‌دهد.متأسفانه دليل اصلي آن توليد مقالاتي است که در مسير بازار نيستند و بسياري از آن‌ها دور ريخته مي‌شوند.يا بسياري از مقالات ارزشمندي که در کشور مورد توجه قرار نمي ‍گيرند اما وزن و ارزش راهبردي دارند،خارج از کشور به خوبي مورد توجه قرار مي‌گيرند و به استفاده مي‌رسند.
وي جايگاه معاونت علمي و فناوري در هماهنگي حوزه‌هاي مختلف فناوري را ارزشمند ارزيابي کرد و افزود: اقدامات معاونت محترم علمي و فناوري در تشکيل ستادهاي مختلف و ايجاد کارگروه‌هاي آن با شتاب و اثرگذاري بسيار خوب که به ويژه در حوزه علوم نوين نشان داده مي‌توان با آموختن از اشتباهات گذشته مسير جديدي را آغاز و اعتمادسازي لازم بين حوزه علم و تجارت را ايجاد کرد.
عضو هيأت علمي دانشگاه در پايان خاطرنشان کرد: وجود سازوکاري جهت ارائه گواهينامه يا ارائه تأييديه ها بر مبناي استانداردهاي مورد توافق صنعت،علم و فناوري باعث مي‌شود ايجاد اين اعتماد بهتر ميسر شود.در تحقق اين امر از طريق هماهنگي و سياست گذاري‌ها،نقش معاونت علمي در تبيين اين استانداردها بسيار مؤثر و راهبردي است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن