تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818887280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت مالی تشکل های قرآنی متناسب با فعالیت آنان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه همدان/ حمایت مالی تشکل های قرآنی متناسب با فعالیت آنان باشد همدان-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: تشکل های قرآنی باید متناسب با فعالیت های آنان حمایت مالی شوند.


به گزارش ایرنا آیت الله "غیاث الدین طه محمدی" روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی افزود: متناسب با گستردگی و نوع فعالیت های تاثیرگذار تشکل ها، باید حمایت مالی از آنها صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در هزینه کردن بیت المال باید بیشتر دقت شود و اعتبارات تخصیص یافته متناسب و در جایگاه خود هزینه شود.
وی همچنین از رویکرد جوانان در تشکیل هیات های جدید مذهبی و تشکل های قرآنی در استان ابراز خشنودی کرد و گفت: این تشکل ها باید توسط افراد با سابقه و قدیمی هدایت و مدیریت شوند.
وی تصریح کرد: بزرگان و افراد صاحب نفوذ باید وارد تشکل های جدید قرآنی و هیات های مذهبی شوند و جوانان را در این امر یاری کنند.
امام جمعه همدان گفت: حضور بزرگان و پیشکسوتان علاوه بر مدیریت و هدایت جوانان می تواند مانعی برای سو استفاده دشمنان شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از تشکیل پیش نویس سند چشم انداز توسعه فعالیت های قرآنی در این استان خبر داد و گفت: در قالب این سند مجموعه وظایف و اقداماتی که دستگاه های متولی باید انجام دهند مشخص می شود.
"فاضل عبادی" افزود: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور تا سال 1404 سهم استان همدان چهار هزار و 714 نفر است.
وی با بیان اینکه هر حافظ قرآن باید حداقل سه جز از قرآن کریم را حفظ باشد گفت: سالانه باید 717 دانشجو حافظ قرآن کریم شوند.
مدیر بنیاد قرآن استان همدان نیز گفت: امسال در 21 نقطه استان برای نخستین بار توسط قاری بین المللی در همه شهرستان ها قرآن تلاوت شده است.
"جواد صدیق" افزود: پنج طرح با برآورد 870 میلیون ریال نیاز اعتباری برای اجرا در استان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: آموزش تخصصی قاریان ممتاز در استان، طرح تربیت معلم و مربی قرآن برای روستاییان، آموزش رایگان 300 نفر از کارکنان دولتی، طرح ملی تلاوت دانش آموزان زیر 16 سال مستعد برای تربیت قاری و برگزاری همایش مجمع اساتید قرآنی استان طرح های در نظر گرفته شده در استان است.
در استان همدان 301 موسه قرآنی و 351 موسسه در حوزه تبلیغ و ترویج فعال است.
576/7521


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن