محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830917192
جنتی محکم ایستاد اما جای ایوبی کجاست
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
جنتی محکم ایستاد اما جای ایوبی کجاست
برای کسی که (قصهها)ی بنی اعتماد را دیده و نیم میلیمتر انصاف در متر و معیارهایش وجود داشته باشد، جای هیچ شکی باقی نیست که جایزهی بهترین فیلم نامه به چنین کار ضعیفی هیچوقت بدون غرضهای خصمانهی سیاسی داده نمیشد.
به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ جشنوارهی ونیز امسال با یک فیلم افتضاح از محسن مخملباف افتتاح شد و در اختتامیهی آن یکی از شلخته ترین فیلمهای دنیا جایزهی بهترین سناریو را گرفت. برای کسی که (قصهها)ی بنی اعتماد را دیده و نیم میلیمتر انصاف در متر و معیارهایش وجود داشته باشد، جای هیچ شکی باقی نیست که جایزهی بهترین فیلم نامه به چنین کار ضعیفی هیچوقت بدون غرضهای خصمانهی سیاسی داده نمیشد. قصههای بنی اعتماد را حتی یک بچه مدرسهای هم قصه نمیداند چه برسد به فستیوالی که سالهاست خود را مکتبی مستقل در سینمای دنیا معرفی کرده، اما امسال قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا، بهترین جایزه فیلم نامه نویسی اش را به بدترین داستان ایرانی داده و اینکه قضیه چطور به اینجا رسید، در حقیقت باید گفت قصه های واقعی پشت پرده اتفاق افتاده اند نه روی پرده و برای رسیدن به یک درک واقعی از موضوع، باید سراغ قصه های واقعی یا همان (واقعیت قصه ها) برویم. پردهی اول: حضور در جشنوارهی فجر سالهای سال میشد که بنی اعتماد فیلمی نساخته بود و همین مطلب حضورش را در جشنوارهی فجر خیلی موارد توجه رسانهها قرار داد. خیلیها توقع داشتند که خانم بنی اعتماد برای سی و دومین جشنوارهی فجر، یک فیلم جدید بسازد، یعنی کاری که خیلیهای دیگر انجام دادند و از زمان روی کار آمدن آقای جنتی به عنوان وزیر فرهنگ تا فصل بازبینی هیات نظارت جشنواره، برای چنین کاری فرصت کافی وجود داشت اما وقتی سلسله اقدامات چالشبرانگیز متصدیان جشنواره فجر شروع شد، یکی از بدترین آنها تصمیمی بود که مسئولین در مورد رخشان بنی اعتماد گرفتند. بنی اعتماد در دورهی مدیریت قبلی توانسته بود برای هفت فیلم کوتاه به طور جداگانه مجوز فیلم برداری بگیرد، اما بعد، با متصل کردن این فیلمهای کوتاه به هم یک اثر بلند سینمایی پدید آورد؛ به این ترتیب او که از ابتدا برای ساخت یک اثر بلند سینمایی پروانه نمایش نگرفته بود، از نظر قانونی نمیتوانست در بخش مسابقهی جشنوارهی فجر حضور داشته باشد اما اقدام فرا قانونی برگزار کنندگان این فستیوال، راه را برای حضور بنی اعتماد در جمع فیلم سازان بخش مسابقهی فجر هموار کرد. رخشان بنی اعتماد چند وقت پیش از آن که هنگام برگزاری جشنواره طی یک نطق مغرورانه در نشست خبری فیلمش، عالم و آدم را مورد نوازش قرار دهد، با فصل نامهی سینما ادبیات گفتگویی کرده بود و در آن صحبتها رویکردی کاملا خلاف حرفهای تندخویانه و ستیزه جوی بعدیاش داشت. کارگردان قصهها در میز گردی که سینما ادبیات با حضور او و فریدون جیرانی، علیرضا داوود نژاد و جواد طوسی برگزار کرده بود. گفت: فيلمنامههاي زيادي در اين چند سال اخير نوشته اما ديگر نميخواهد آنها را بسازد چون اين سناريوها در فضايي تلخ نوشته شده بودند و او حالا در اين دورهي جديد ميخواد آثاري اميدبخش توليد كند. اما بعد از اینکه مسئولان جشنواره دست این فیلم ساز را گرفته و او را از روی جسد آئیننامهها عبور دادند تا به فستیوال فجر برسد، اعتماد به نفس خانم بنی اعتماد هم به شکلی حبابی افزایش پیدا کرد و کار به شلوغ بازیهای او در نشست خبری فیلمش رسید. خانم بنی اعتماد که تا قبل از حضور دوپینگیاش در فجر سی و دوم تصمیم داشت بنشیند و کمی معقول تر دربارهی نسبت سینما و جامعه بیاندیشد، پس از آن اتفاق چنان دور برداشت که دیگر مرتب از نمایش داده شدن سیاهی و تباهی در فیلمهایش دفاع میکرد، به این ترتیب در پردهی اول ماجرا سازمان سینمایی توانست برای تمام شعارهای امیدوارانه دولت جدید یک دشمن قلدر و پر سرو صدا تولید کند. پردهی دوم: جشنوارهی ونیز فیلم بنی اعتماد نهایتا میتوانست در شبکهی نمایش خانگی توزیع شود، چون این اثر از ابتدا پروانهی ساخت نگرفته بود و طبق قانون امکان اکران آن وجود نداشت اما قصهها تا فستیوال ونیز هم رفت. البته این فیلم نمایندهی رسمی ایران در آن جشنواره نبود اما دقیقا از همان دست آثاری محسوب میشد که جشنوارههای این چنینی میپسندند. فستیوال ونیز در دورههای قبلی خود هم، دشمنی آشکارش را با ملت ایران نشان داده بود و البته هربار برای وارد آوردن ضربههایش از خود بدنهی سینمای ایران یار گیری کرده است. طی چند سال اخیر جشنوارهی ونیز بارها و بارها میزبان فیلمهایی بوده که بدون طی مسیر قانونی از ایران خارج شدهاند (خانهی پدری، این یک فیلم نیست و...) و حتی سال گذشته گلشیفته فراهانی، هنرپیشهی فراری و بی اخلاق ایرانی در فهرست داوران بخش اصلی این فستیوال قرار گرفت. ونیز چند سالی میشود که به پاتوق فیلمسازان ضد ایرانی تبدیل شده و افتضاحاتی در آن رخ داده که از جایزه گرفتن "آرگو" در مراسم اسکار هم ناجور تر بودهاند.*عنوان بهترین فیلمنامه ونیز نه تنها چیزی به اعتبار "قصهها" نمیافزاید، بلکه فقط از اعتبار ونیز کم میکند "قصهها" که با آن همه دوپینگ در جشنواره فجر خودمان حداکثر توانست در سه بخش چهره پردازی، نقش مکمل مرد و تهیه کنندگی نامزد شوند، در ونیز جایزهی بهترین فیلمنامه را برد و این اتفاق نه تنها چیزی به اعتبار قصهها نمیافزاید، بلکه فقط از اعتبار ونیز کم میکند. از لحظهای که رخشان بنی اعتماد در ونیز روی سن رفت تا جایزهی بهترین سناریو را از این جشنواره بگیرد، حرف و حدیثها در ایران بالا گرفت. به عقیدهی خیلیها او با نمایش یک تصویر سیاه و نومیدانه از ایران، در حقیقت به کشورش خیانت کرده بود و حالا همه میخواستند ببیند که موضع مسئولان فرهنگی کشور در قبال او چیست. پردهی سوم: جنتی و ایوبی
نگاهی به تاریخچه سینمای پس از انقلاب به وضوح نشان می دهد که خیلی اوقات یک فیلم معمولی به دلیل قرار گرفتن در بعضی معادلات غیر سینمایی، سازندهاش را تا جایگاههایی مثل برندهی نخل طلای کن، برندهی یوزپلنگ طلایی لوکارنو و... پیش میبرد. در دورهی مدیریتی پیشین، از طرف مسئولین سینمایی کشور ادعای لابیگری، برای حضور فیلمهاُ در جشنوارههای فرنگی و کسب موفقیت از آن جشنوارهها علناً اعلام شد، اما واقعیت دقیقا برعکس این بود؛ یعنی در کارنامهی محرمانهی مسئولینی که دم از چنین لابیهایی نزده بودند، اقداماتی از این دست فراوان بود اما جواد شمقدری با اینکه علناً ادعا میکرد بعضی جوایز بین المللی سینمای ایران حاصل لابیهای او بوده، عملا در این وادی منفعلانه عمل میکرد و به این ترتیب پروژههای لابی با جشنوارههای خارجی دست بخش خصوصی – بخوانید بازار سیاه نمایان – افتاد. از دورهی شمقدری به بعد، کم کم به جای دولت خود فیلم سازها وارد فاز مذاکره با جشنوارهها شدند و همین شد که پدیدهی ایران فروشی توسط عدهای از فیلم سازان همین کشور سربرآورد. علی جنتی، وزیر فرهنگ دولت یازدهم با روی کار آمدن خود سعی کرد بدون بوجود آوردن چالشهای فراوان و با صرف هزینههای حداقلی، جلوی این پدیده را بگیرد و از اختتامیهی فجر سی و دومین به این سو چنین پدیدهای تقریبا مهار شد و تحت کنترل مدیران قرار گرفت، تا اینکه خانم بی اعتماد آرامش فضای سینما را به جایزهی فستیوال ونیز فروخت. وزیر فرهنگ، سه شنبهای که گذشت مهمان باشگاه خبرنگاران بود و در خلال صحبتهایش با ما صراحتا به فیلمهایی که قاچاقی از کشور به جشنوارههای خارجی میروند اعتراض کرد. آقای جنتی به فیلم قصهها هم اعتراض کرد و ساخته شدن آن را از ابتدا امری اشتباه دانست، اما با انتشار این خبر و فشار و جو سازی بعضی رسانههای خاص علیه وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی فورا در یک عقبگرد غیر شجاعانه و بر خلاف مشی کلی وزارت فرهنگ، مقابل هیاهوهای برپا شده تسلیم شد. آقای ایوبی در مصاحبهای اعلام کرد که صحبتهای وزیر فرهنگ تحریف شده و ایشان هیچگاه اینقدر علنی علیه فیلم قصهها موضع نگرفتهاند، اما در حقیقت آقای وزیر در آن صحبتها نهایت صراحتی را که میشد از یک مسئول رده بالا توقع داشت، به خرج داده بودند و اتفاقا چیزی که عجیب به نظر میرسد، انفعال و ترس آقای ایوبی در مقابل عدهای غوغاگر و سوداگر است. البته آقای حجت الله ایوبی هم به این نکته اذعان داشت که قصهها نمایندهای ایران در ونیز نیست اما متاسفانه ایشان به هیچ وجه نتوانست مثل خود آقای وزیر پای دفاع از ارزشهای نظام بایستد و با توجه به این رفتار که از ایشان دیدیم، از امروز باید واقعا نگران نسبتِ سینمای ایران با جشنوارههای خارجی باشیم. یادداشت از: میلاد جلیل زاده
انتهای پیام/رس
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از حضور جنتی گفتگوی ویژه خبری جای خالی نشر در سخنان وزیر/ محتوای فعلی سینما کمتر از انتظار ما است/
گزارش فارس از حضور جنتی گفتگوی ویژه خبریجای خالی نشر در سخنان وزیر محتوای فعلی سینما کمتر از انتظار ما است بر تئاتر نظارت کلی دارموزیر ارشاد ضمن اشاره به نظارت کلی خود بر تئاتر آن را بدون مشکل در محتوا ندانست و گفت به تئاتر نظارت کلی دارم و در عین حال برخی کارها را نیز از نزدیايوبي سخن روشن جنتي درباره سياهنمايي «قصهها» را تكذيب كرد!
ايوبي سخن روشن جنتي درباره سياهنمايي قصهها را تكذيب كرد پنجشنبه شب گذشته وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي مهمان برنامه گفتوگوي ويژه خبري شبكه دو سيما بود جنتي در اين برنامه ضمن گلايه از نمايش فيلم قصهها ساخته رخشان بنياعتماد در جشنواره هفتاد و يكم ونيز گفت بعضي فيلمها دست رایوبی: جای خرسندی است که شخصیت شهید چمران به این زیبایی به تصویر کشیده شده است
ایوبی جای خرسندی است که شخصیت شهید چمران به این زیبایی به تصویر کشیده شده استرئیس سازمان سینمایی گفت زمانی که به جبههها میرفتیم فکر میکردم چگونه این رشادتها را به نسل بعد منتقل کنیم وقتی با ۳ فرزندم فیلم را دیدم از اینکه این اصول را به نسل جدید منتقل میکنند خدا را شکر کردبهترین جای کیهان برای یافتن حیات بیگانه کجاست؟
بهترین جای کیهان برای یافتن حیات بیگانه کجاست بر اساس مطالعه جدید اجرام زیستپذیر اطراف ستارههای کوتولههای قرمز بهترین نامزد برای میزبانی حیات بیگانه هستند به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران کوتولههای قرمز فراوانترین نوع ستاره در جهان هستند و هر یک از آنها احتمالا داراافتخاری دیگر برای کاراته مازندران فریدونکنار در جایگاه سوم کاراته کشور ایستاد
افتخاری دیگر برای کاراته مازندرانفریدونکنار در جایگاه سوم کاراته کشور ایستادکاراته کاهای نوجوان فریدونکناری توانستند بر سکوی سوم مسابقات قهرمانی کشور بانوان بایستند به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار تیم کاراته بانوان فریدونکنار به نمایندگی از استان مازندران در رقابتجایگاه ایران در دومین سرطان پرتلفات جهان کجاست؟ مردم کدام کشورها بیشتر سرطان معده میگیرند؟
جایگاه ایران در دومین سرطان پرتلفات جهان کجاست مردم کدام کشورها بیشتر سرطان معده میگیرند جامعه > سلامت - سرطان معده پنجمین شایعترین سرطان در جهان با حدود یک میلیون مورد جدید در سال گذشته در ایران نیز یکی از مهمترین علل مرگ و میر مخصوصا در مردان است هادی معیری نژابازارهای مالی ایران به چه سمتی می روند؟/ جایگاه بازار مالی ایران از نظر مجمع جهانی اقتصاد کجاست؟
بازارهای مالی ایران به چه سمتی می روند جایگاه بازار مالی ایران از نظر مجمع جهانی اقتصاد کجاست اقتصاد > اقتصاد کلان - بررسی وضعیت بازارهای مالی نشان می دهد ایران از نظر امنیت و سودهی بازارهای مالی وضعیت چندان مناسبی ندارد فریده عنایتی طي سال هاي گذشته و پس از رکوهويدا شدن نشانه های شکل گيری نظم نوين جهانی / جایگاه انديشه مبتنی بر مقاومت اسلامی در شکل گيری هندسه جديد قدرت
در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح خواهد شد هويدا شدن نشانه های شکل گيری نظم نوين جهانی جایگاه انديشه مبتنی بر مقاومت اسلامی در شکل گيری هندسه جديد قدرت کجاست برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب با حضور دکتر غضنفر رکن آبادی سفير پيشين جمهوری اسلامی ايران در بيروت و ژنرال الياس فرحات کارقلمها روی موج غزه/۴۷ قهرمانان ما محکم ایستادهاند؛ ما کفن برای مُردن نمیخواهیم
قلمها روی موج غزه ۴۷قهرمانان ما محکم ایستادهاند ما کفن برای مُردن نمیخواهیمپزشک دستیار بخش ICU بیمارستان شفای شهر رفح در نوار غزه میگوید مردم فلسطین ایرانیها را دوست دارند چراکه آنها همواره و در سختترین شرایط در کنار ما ایستادهاند به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارسجایگاه ایران در دومین سرطان پرتلفات جهان کجاست؟ مردم کدام کشورها بیشتر سرطان معده میگیرند؟
جایگاه ایران در دومین سرطان پرتلفات جهان کجاست مردم کدام کشورها بیشتر سرطان معده میگیرند خبرگزاری پانا سرطان معده پنجمین سرطان شایع در جهان با حدود یک میلیون مورد جدید در سال گذشته در ایران نیز یکی از مهمترین علل مرگ و میر مخصوصا در مردان است ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور ساعت 12 20پايان کار دووميداني کار ايراني / شوريابي در جايگاه نخست ايستاد
۳ شهريور ۱۳۹۳ ۱۴ ۳۱ب ظ المپيک نوجوانان – نانجينگ پايان کار دووميداني کار ايراني شوريابي در جايگاه نخست ايستاد تيم ملي دووميداني ايران صبح امروز دوشنبه با کسب مقام نخست توسط جواد شوريابي در گروه B ماده 400 متر با مانع به کار خود در دومين دوره المپيک نوجوانان در نانجينگ چين پ«بردگان پژوهشی» در کارخانههای دکترسازی! جایگاه دانشجویان دکتری در دانشگاههای ما کجاست؟
سهشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۳ جایگاه دانشجویان دکتری در دانشگاههای ما کجاست هدف دانشگاهها از پذیرش فزاینده دانشجویان دکتری و تربیت دکتر چیست آیا فقط به این منظور که آنها نیز برایمان دکتر تربیت کنند و فرایند تولید دکتر در یک واکنش زنجیرهیی به انفجار منجر شود رویکرد کجایگاه فیلمسازی با کارگاههای آموزشی در استانها ارتقا مییابد؟
چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸ ۳۲ یک مدرس سینما معتقد است کارگاههای آموزشی شناخت درستی از جایگاه فیلمسازی یک استان به ما میدهند بنابراین میتوان از این طریق در راستای تعمیم نقاط قوت و تقویت ضعفها تلاش کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا محمدجعفر یوسفیان که کارگاه فیلآیتالله بوشهری در کنگره ملی ۱۰هزار شهید اصناف و بازار: جای حوزه و مسجد در سبک معماری بازار مدرن خالی است/ باز
آیتالله بوشهری در کنگره ملی ۱۰هزار شهید اصناف و بازار جای حوزه و مسجد در سبک معماری بازار مدرن خالی است بازاریان در شکستن تحریم اقتصادی کوشا باشندمدیر حوزههای علمیه کشور خواستار توجه به جایگاه مسجد در بازار مدرن شد و گفت قدیم به این ترتیب بود که حوزه علمیه و مسجد در بازار قراتوضیح رئیس سازمان سینمایی درباره "قصه ها": موارد قانونی رعایت شده/ سخنان جنتی درست منتقل نشد
توضیح رئیس سازمان سینمایی درباره قصه ها موارد قانونی رعایت شده سخنان جنتی درست منتقل نشد فرهنگ > سینما - نسیم آنلاین نوشت رئیس سازمان سینمایی گفت قصهها رخشان بنیاعتماد موارد قانونی را طی کرده است ایوبی گفت صحبتهای اخیر وزیر ارشاد درست منتقلعلی جنتی: نظارت در جریان ساخت فیلم های سینمایی باید اتفاق بیافتد
علی جنتی نظارت در جریان ساخت فیلم های سینمایی باید اتفاق بیافتد فرهنگ > مدیریت فرهنگی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم نظارت بر تطابق فیلمنامه و فیلم در جریان تولید آثار سینمایی تاکید کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین علی جنتی که سه شنبه شب یازدهم شهریور ماه در بدستور جنتی برای حمایت ویژه از اصحاب فرهنگ و هنر در سراسر کشور
فرهنگ و ادب صنایع فرهنگی کاراندیش خبر داد دستور جنتی برای حمایت ویژه از اصحاب فرهنگ و هنر در سراسر کشور معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستورالعملی با امضای علی جنتی خبر داد که بر اساس آن اصحاب فرهنگ و هنر در سراسر کشور تحت حمایت ویژه قرار میگیرند به-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها