تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826595515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیب زنندگان به طبیعت مفسد هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴




atash-1.JPG

عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی گفت: نظام اخلاق اسلامی، کاملترین نظام در حفظ طبیعت و محیط زیست است که در قرآن به آن تاکید فراوان شده و در هیچ کتاب مقدس دیگری نیامده است، براین اساس کسانی که طبیعت را ازبین می برند، مفسد هستند. به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت الله سیدمصطفی محقق در نخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست افزود: مکاتب اخلاقی امروز تعریفی که برای اخلاق دارند آن را رابطه ای دوجانبه میان دو انسان تعریف می کنند و بر اساس این تعریف اگر انسانی به انسان دیگر دروغ نگوید، متواضع و امین باشد این شخص یک فرد اخلاقی است و زندگی مبتنی بر اخلاق دارد اما اسلام برای اخلاق داوری و مکتب خاصی دارد. وی افزود: در اسلام اخلاق دارای یک بسته سه بعدی است که در بالای آن خدا قرار دارد، نظام اخلاق اسلامی یک بعد آن است، بعد دیگرش انسان و بعد سوم طبیعت و محیط زیست است. از نظر این نظام شخص بااخلاق کسی است که این رابطه سه گانه را تحت نظارت خداوند حفظ کند و با طبیعت و دیگر انسان ها رابطه متناسب داشته باشد. محقق داماد ادامه داد: این بسته سه ضلعی که از مختصات قرآن کریم است؛ اگر بشر با طبیعت با اخلاق، زیست کند طبیعت با او خوشرفتار خواهد بود اما اگر با زمین با حالت صلح آمیز زندگی نکند و طبیعت را مسخر خود قرار دهد و فقط به فکر چپاول و از بین بردن طبیعت باشد قطعا طبیعت با او به خشم درخواهد آمد چون اراده حق بر این قرار گرفته است. وی با بیان این که انسان درست تربیت شده و آموخته می تواند با رعایت نظام سه بعدی اخلاق اسلامی زمین را آباد و بین طبیعت و بشر آشتی برقرار کند، ادامه داد: تمام طوفان هایی که در قرآن از آنها نام برده شده بر اثر عملکرد مفسدان در زمین است؛ مفسد فی الارض یک مفهوم عام است و فقط به افراد ستمگر اطلاق نمی شود بلکه کسانی که طبیعت را نیز از بین می برند مفسد محسوب می شوند و در قرآن آیات زیادی در این زمینه آمده است. عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ادامه داد: اولین قدم در این راستا آشتی با طبیعت است اینکه فردی طبیعت را حق خود بداند و در صدد از بین بردن آن برآید قطعا دودش به چشم بشریت خواهد رفت. در این نشست اصغر محمدی فاضل رییس انستیتو علوم و فناوری های محیط زیست اکو نیز گفت: بی توجهی به رعایت حرمت انسان و طبیعت باعث بروز چالش های زیست محیطی بسیاری در جهان شده است. وی افزود: این موضوع باعث بروز چالش های زیست محیطی بسیاری در جهان شده است که به طور مستقیم بر سلامت جسم و روان آدمی تاثیرگذار است. وی با بیان این که محیط زیست گرمایش زمین و از بین رفتن گونه های زیستی موارد نیاز مند توجه در اخلاق محیط زیست است، گفت: اهمیت حفاظت از محیط زیست و توجه به اخلاق محیط زیستی رویکردی است که تمام دنیا باید به آن توجه کنند، امروزه تجربیات خوبی در زمینه حفظ محیط زیست به دست آمده است که می توان از آنها برای تحقق این امر استفاده کرد. محمدی فاضل ادامه داد:باید بررسی کنیم که آیا از نظر اخلاقی صحیح است که از فناوری هایی برای آسایش زندگی خود استفاده کنیم که باعث آسیب رساندن به محیط زیست می شود، باید ببینیم نقش و موضع مذاهب مختلف نسبت به حفظ محیط زیست چگونه است. وی با اشاره به حضور کارشناسان مختلف دینی و اخلاقی در این نشست گفت: فرصت مناسبی برای پاسخ به این سوالات است البته جامعه ما از دیرباز از دیدگاه ملی و مذهبی به محیط زیست توجه خاصی داشته است. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن