تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820224957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومينويي براي رونق بازار سهام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۲۳ب.ظ)
دومينويي براي رونق بازار سهام توافقات هسته اي، کاهش نرخ سود بانکي و سياست هاي اقتصادي دولت به منظور خروج اقتصاد از رکود با تاکيد بر غيرتورمي بودن آن، دومينويي براي رونق دوباره بازار سرمايه است.
به گزارش خبرگزاري موج، کارشناس بازار سرمايه با بيان مطلب بالا گفت: بازار سرمايه اين روزها از منظر کلي، وضعيت نزولي خود را به اتمام رسانده و در حالت احياء قرار گرفته است.
علي ابتهاج ادامه داد: اين حالت خنثي فعلي در بازار سرمايه، بيشتر به شکل اصلاح ادامه دهنده به نظر مي رسد. به طور معمول؛ بعد از يک رشد کوتاه، اصلاح ملايم مي تواند نشانه اين باشد که بعد از يک استراحت و وقفه، بازارسهام صعود خود را در پيش بگيرد.
وي با اشاره به طبيعي بودن روند فعلي بازار ابراز داشت: معمولا بعد از يک نزول سنگين در قيمت سهام شرکت ها، سرمايه گذاران نگران اين موضوع هستند که نزول هنوز به پايان نرسيده باشد. به همين دليل، در چنين شرايطي، حالت نزولي و خنثي پيش مي آيد، حال زماني که رشد کوچکي در قيمت سهام شرکت ها اتفاق بيفتد، افراد متقاعد مي شوند که برگشت بازار به روزهاي صعودي حتمي خواهد بود. اين در حالي است که بازار هم اکنون در مرحله اصلاح بعد از آن رشد کوچک اوليه قرار دارد و سرمايه گذاران و تحليل گران به رشد قيمت ها و برگشت بازار به روزهاي صعودي خود اميدوارند.
اين مدرس بازار سرمايه در پاسخ به اين سوال که چه عاملي مي تواند باعث رشد شاخص باشد، تصريح کرد: به طور خاص، بحث توافقات هسته اي ايران و گروه 1+5 خيلي مي تواند به رشد بازار سرمايه کمک کند و تحرک ويژه اي به بازار سرمايه بدهد. به علاوه در کنار اين موضوع، کاهش نرخ بهره بانکي تاثير مستقيمي بر بازار سرمايه دارد و مي تواند به رونق بورس کمک کند.
ابتهاج در اين خصوص خاطرنشان کرد: کاهش نرخ سود بانکي بر بازار سرمايه 100 درصد تاثيرگذار است. اين روزها ساير بازارها بازدهي اندکي دارند، اما بانک بازدهي مشخصي را بدون ريسک به بازار سرمايه مي دهد. اين در حالي است که با کاهش نرخ سود بانکي ، سرمايه گذار با خود مي انديشد که هم اکنون مي توانم در بازار سرمايه بيش از آنچه از بانک سود دريافت مي کنم، بازدهي داشته باشم و به اين صورت، پول ها به سمت بازار سرمايه حرکت مي کند.
وي ديگر عامل اثر گذار بر بازار سرمايه را بسته سياستي دولت براي خروج از رکود دانست و ادامه داد: اما روال عملي اين بسته بيشتر براي بازار سرمايه مهم است. الان سياست هاي دولت، خروج از رکود است و اين سياست ها مي تواند به نفع بازار سرمايه باشد، ضمن اينکه با وعده هاي کاهش نرخ بهره بانکي و کاهش تورم، خروج از رکود مانند دومينويي به هم متصل شده که خروج از رکود سريعتر تحقق يابد.
ورود عرضه کننده، عاملي براي کاهش قيمت تسهيلات مسکن
اين تحليلگر بازار سرمايه در خصوص دلايل استقبال سرمايه گذاران از اوراق تسهيلات مسکن، تصريح کرد: به طور معمول در شرايط رکود خيلي ها دنبال اين هستند که به محض کاهش قيمت يا ثابت بودن شرايط، مسکن مورد نظر را تهيه کنند. بنابراين، يکي از دلايل استقبال از اوراق تسهيلات مسکن مي تواند همين موضوع باشد.
وي با اشاره به اينکه از نظر سنتي، بازار مسکن از نظر ذهني و فرهنگي، بازار مطمئني براي افراد جامعه است، گفت: هم اکنون که رکود بر اقتصاد حاکم است و همه بازارها در شرايط رکود هستند، يکي از امن ترين بازارها از نظر مردم جامعه، بازار مسکن است که انتظار دارند اين بازار به زودي دچار رشد شود.
وي ادامه داد: يکي از مسايلي که باعث شد، قيمت اين اوراق بالا بماند، معاملاتي بود که تا پيش از اعمال محدوديت ها بر روي اوراق تسهيلات مسکن انجام شد. محدوديت ها موجب شد که عمليات سفته بازانه بر روي اين اوراق انجام نشود.
ابتهاج در پايان تاکيد کرد: اگر اوراق رهني به مصرف کننده اصلي برسد، تاثير زيادي بر رونق اين بازار خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن