تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819661351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ با هدايت‌هاي رهبري و علما به سرمنزل مقصود مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۱۰ب.ظ)
امام جمعه قم: فرهنگ با هدايت‌هاي رهبري و علما به سرمنزل مقصود مي‌رسد امام جمعه قم گفت: فرهنگ با هدايت‌هاي رهبري و علما به سرمنزل مقصود مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله سيد محمد سعيدي که در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز قم سخن مي‌گفت، با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن تقواي الهي در کارها، اظهار کرد: مردم شما را به تقواي الهي توصيه مي‌کنم که تقوا راه رستگاري است.
با اشاره به ديدار هيئت دولت با رهبر معظم انقلاب و ديدار اعضاي محترم مجلس خبرگان با مقام معظم رهبري، اظهار کرد: اين دو ديدار بسيار مهم بودند و در ديدار با مجلس خبرگان، رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند که بايد نگاه جهاني به تحولات داشته باشيم زيرا نظم نويني در جهان در حال شکل گيري است.
توليت آستان کريمه اهل بيت (س) افزود: نظم قديمي تا حدود 70 سال در جهان وجود داشته است که بر دو پايه استوار بوده است، يکي پايه اخلاقي و فکري و ديگر پايه نظامي که در نظم قديمي، آمريکايي با شعارهاي دموکراسي و حقوق بشر جهان را تحت نظم تحميلي خود گرفت بودند اما با عملکردشان مشخص شد که اين شعارها دروغ است.
وي تصريح کرد: پايه دوم نظم تحميلي آمريکايي‌ها، زور و قدرت نظامي است و آمريکا پس از جنگ جهاني دوم براي سرنگوني 50 دولت تلاش کرده است و علي رغم موفقيت‌هايي که داشته‌اند، شکست‌هاي بزرگي را نيز متحمل شده‌اند که يکي از آن‌ها شکست ارتش آمريکا از مردم مقاوم ويتنام يا ناکامي آمريکا در جنگ افغانستان و جنگ عراق است.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اسرائيل نيز که آلت دست آمريکاست، شکست‌هاي مهمي را از حزب الله لبنان و مردم مقاوم غزه دريافت کرده است و از اين رو، پايه دوم قدرت آمريکا که زور است، شکست‌هاي سنگيني خورده است.
آيت الله سعيدي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي اظهار کرد: در مقابل نظم تحميلي آمريکا به جهان، نظم نويني با رويش انقلاب اسلامي به همت امام راحل و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است که خود را در منطقه و آفريقا و آمريکاي جنوبي به خوبي نشان داده است.
توليت آستان کريمه اهل بيت (س) تصريح کرد: جمهوري اسلامي با نظم نوين خود، زلزله شديدي در پايه‌هاي دو رکن نظم قديمي جهان که آمريکايي‌ها متولي آن هستند، ايجاده کرده است و آن را کاملاً متزلزل کرده است.
وي خاطرنشان کرد: از نگاه رهبري دو نکته بسيار مهم است، نخست اين که واقعيت‌هاي اتفاق افتاده نبايد واژگون درک شود و بايد مقاومت به عنوان راه درست مقابله با استکبار نشان داده شود. دوم اين که نقش دين در اين نظم نوين و رشد آن بايد ديده شود و از ظرفيت‌هاي دين در اين راه استفاده شود.
آيت الله سعيدي افزود: علم و فناوري يکي از راهبردهايي است که بايد در کشور پي گيري شود و دولت محترم نيز سريع تر به تعيين وزير علوم تحقيقات و فناوري اقدام کند زيرا دانشگاه‌ها پايه توسعه علمي و فرهنگي کشور هستند و از سوي ديگر دومين نکته فرمايشات رهبر معظم انقلاب، تقويت فرهنگ است و فرهنگ با هدايت‌هاي رهبري و علما به سرمنزل مقصود مي‌رسد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان قم با اشاره به مناسبت‌هاي اين هفته از جمله شهادت شهيد مدني و دهه کرامت تصريح کرد: دهه کرامت، دهه شادي اهل بيت (س) است که ابتداي آن تولد حضرت معصومه (س) و انتهاي آن تولد امام رضا (ع) است که براي مردم ايران بسيار مهم است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن