تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819445384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلافات ایران و عربستان، عاملی برای شعله ور ماندن رفتارهای تفرقه آمیز در منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گفت و گو با پانا عنوان شد؛ اختلافات ایران و عربستان، عاملی برای شعله ور ماندن رفتارهای تفرقه آمیز در منطقه خبرگزاری پانا: فلاحت پیشه با تاکید بر آثار منفی نگرش تقابلی ایران و عربستان، فاصله میان دو کشور را یکی از دلایل شعله ور ماندن بسیاری از چالش ها و رفتارهای تفرقه آمیز در منطقه است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور ساعت 13:06



حشمت الله فلاحت پیشه کارشناس مسائل بین الملل در خصوص روابط ایران و عربستان و چالش هایی که به سبب نگرش های تقابلی دو کشور در منطقه به وجود آمده به خبرنگار سیاسی پانا گفت: روابط ایران و عربستان بیش از حد بحرانی است و به گونه ای که حتی طرفین هنوز نتوانسته اند روی موضوع دعوت از وزیر امور خارجه ایران که حدود یک سال از طرح موضوع آن می گذرد، برنامه ای مشخص کنند و این نشان دهنده آن است که روابط خوبی میان دو کشور وجود ندارد. استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه ادامه داد: در چنین شرایطی اگر سفری هم انجام شود، تا زمانی که تغییر راهبردی در نگرش تقابلی ایران و عربستان شکل نگیرد، نتیجه لازم را به دنبال نخواهد داشت. وی اضافه کرد: متاسفانه در شرایط کنونی ایران و عربستان دو مشی تقابلی را در مقابل یکدیگر در پیش گرفته اند و یکی از دلایل بسیاری از بحران هایی که در کشورهای مختلف منطقه شکل می گیرد را می توان همین اختلافات دانست. فلاحت پیشه ضمن بیان این مطلب که در شرایطی که دنیا به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می کند، دنیای اسلام روز به روز، در بحران و جنگ و خونریزی غوطه ور می شود تصریح کرد: متاسفانه طیف های متعدد درگیری نیز هر کدام اختلافاتی را با کشورهای اسلامی در منطقه دارند. این کارشناس امور بین الملل نزدیکی ایران و عربستان را به شرط تغییراتی راهبردی، با هدف کاهش بحران موثر دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت است که این روابط می تواند به بسیاری از مشکلات و مسائلی که وجود دارد پایان دهد. وی تاکید کرد: هنوز موضع عربستان سعودی در قبال گروههای تکفیری در منطقه یک موضع دوگانه است. عربستان در زمینه هایی همچون تامین مالی و تجهیزاتی گروه های تروریستی در منطقه هنوز نتوانسته موضع شفافی را ارائه دهد ولی در عین حال می بینیم که برخی از مقامات عربستانی اقدامات این گروه های تروریستی را محکوم می کنند. فلاحت پیشه در خاتمه اظهار داشت: به نظر من این محکومیتها و این مواضع با رفتار عملی عربستان سعودی همخوان نیست و هنوز هم در راهبرد دو کشور ایران و عربستان بر خلاف دهه 1990 میلادی که از لحاظ راهبردی به هم نزدیک شده بودند، الان این دو کشور به شدت از یکدیگر فاصله گرفته اند و می توان گفت این دور شدن یکی از دلایل شعله ور ماندن بسیاری از چالش ها و رفتارهای تفرقه آمیز در منطقه است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن