تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798990791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبهه‌ای در ربوی بودن نرخ سودروزشمار نیست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شبهه‌ای در ربوی بودن نرخ سودروزشمار نیست!
رئیس کمیسیون اقتصادکلان مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه بازنگری نرخ‌های سود بانکی کار درستی است، گفت: تردید دارم شبهه‌ای برای ربوی بودن نرخ‌های سود روز شمار نظام بانکی وجود داشته باشد و این روزها با نظام بانکداری الکترونیکی و سرعت عملیات بانکی این مطلب قابل تامل است.
مهر، مجید قاسمی در پاسخ به سئوال مهر در مورد شبهه ربوی بودن نرخ سود روزشمار بانکی گفت: تردید دارم شبهه‌ای برای ربوی بودن نرخ های روز شمار وجود داشته باشد. نحوه استفاده از پول و اینکه آیا وقتی پول در بانک سپرده گذاری می شود قابل استفاده است یا خیر؟ مبنای این مسائل است. چراکه پول حتما باید در کار اقتصادی استفاده شود و بعد بازده آن فعالیت موجب پرداخت سود سپرده گذار شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما این روزها با نظام بانکداری الکترونیکی و سرعت عملیات بانکی مطلب قابل تامل است، یعنی شبهه ناک بودن این نرخ‌ها قابل تامل است و من تردید دارم شبهه ای وجود داشته باشد.

وی در مورد رشد اقتصادی ۶ ماهه نخست امسال که مثبت یک درصد خواهد شد، گفت: باید آمارها را دید و من اطلاعی از جزئیات آمارها ندارم ولی باید توجه داشته باشید که با رشد یک درصدی از رکود خارج نمی شویم. حتی اگر رشد یک درصدی هم محقق شود بازهم در رکود هستیم، وقتی بتوانیم اقتصاد ملی را به ظرفیت تولید و پتانسیل های خود برسانیم می توانیم بگوییم از رکود خارج شده ایم.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه رکود فقط در سال‌های ۹۰ و ۹۱ نبوده است، تصریح کرد: سال‌های قبل از ۹۰ نیز رکود داشتیم؛ ولو اینکه در آن سال‌ها نرخ رشد اقتصادی مثبت شده باشد. دلیل این رکود هم این بود که تولید ما در آن سالها طبق ظرفیت کشور نبوده است. شرایط کشور ما شرایط رکود تورمی پایدار و نوسان دار است، به همین منظور است که تاکید داریم رکود تنها به دو سال ۹۰ و ۹۱ ختم نمی‌شود.

قاسمی در مورد بازنگری مجدد نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم اظهارداشت: این بازنگری کار درستی است، چراکه وقتی تورم کاهش پیدا می کند نرخ سود هم باید متناسب با آن کم شود. بزرگترین مشکل سیستم بانکی که موجب افزایش انتظارات از این سیستم شده ، این است که بخش اقتصاد کلان کشور خوب عمل نکرده است، بنابراین اگر اقتصاد کلان کشور طوری عمل می کرد که تورم تک رقمی می شد، بانک‌ها به این میزان تحت فشار نبودند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سیاست‌های اقتصاد کلان دولت یازدهم بتواند مشکل تورم را حل کند، اظهار داشت: وقتی تورم ۴۰ درصدی داشته باشیم، طبیعی است که بانک‌ها نمی توانند با نرخ پایین سپرده جذب کنند، همچنین طبیعی است در این حالت تولید نیز تحت فشار قرار گیرد چراکه قیمت تمام شده پول بالا می رود.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط تورمی سال‌های قبل طبیعی بوده که بانک‌ها نتوانند قیمت تمام شده پول را کاهش دهند، چراکه بانک‌ها در اینجا گیرنده قیمت‌ها هستند نه دهنده قیمت ها، یعنی قیمت‌ها به آنها تحمیل می شود.

وی درباره تاثیر تغییرات نرخ سود بر اقتصاد کشور افزود: تعیین نرخ سود امری است ضروری که باید سیال و منعطف باشد؛ هیچ اشکالی در تغییر این نرخ ها پیش نمی آید اما باید سپرده های قبلی مشمول همان نرخ های قبل باشد و سپرده های جدید با نرخ های روز افتتاح خواهند شد. باید نرخ‌های خدمات جذاب باشد؛ الان نرخ کارمزد در سیستم بانکی خیلی پایین است و اگر این نرخ ها جذاب شوند وضعیت بانک‌ها خوب خواهد شد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در مورد طرح تحقیق و تفحص از بانک پاسارگاد در مجلس، گفت: نقاط قوت و درخشندگی بانک پاسارگاد در این تحقیق و تفحص بروز پیدا می کند، البته این حق نمایندگان است که سئوال کنند و ما هم در خدمتشان هستیم.

وی در مورد سئوالات نمایندگان مجلس درباره عملکرد این بانک، تصریح کرد: چیز خاصی نیست، فقط چند مورد مطرح شده که چندان دقیق و صحیح نیست.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر حقوقی مجلس می تواند از یک بانک خصوصی تفحص کند، افزود: من از نظر حقوقی به این موضوع اشراف ندارم ولی از اینکه درباره بانک پاسارگاد سئوالی مطرح شود و پاسخگو باشیم، فرصت را مغتنم می دانیم برای پاسخگویی به خدمات ارزشمند این بانک.

وی با اشاره به پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک پاسارگاد به بخش تولید، گفت: یکی از سئوالات این است که بانک پاسارگاد به تولید نپرداخته درحالی که آمار نشان می دهد اینطور نیست، همچنین در این چند سال به ۲۷۵ هزار نفر تسهیلات خرد پرداخت شده است.

قاسمی همچنین تصریح کرد: ما فکر می کنیم سئوال از عملکرد بانک‌ها فارغ از بحث حقوقی حق نمایندگان مجلس است، ما هم خوشحالیم که سوال شده و انشاءالله به موقع پاسخ هم خواهیم داد و امیدواریم این پاسخ ها باعث جلوه خدمات بانک شود.

وی، موضوع شکایت این بانک از یکی از نمایندگان مجلس را تایید کرد و افزود: ما شکایت کرده ایم اما در رابطه با اینکه این شکایت را ادامه دهیم یا خیر؟ در حال تصمیم گیری هستیم، چراکه در شرایطی که بانک‌ها تحریم هستند، طرح این مسائل می تواند لطمه جدی به نظام بانکی شود.




تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن