تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820961731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح سراميک‌هاي کاربردي در صنايع هوافضا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵۷ب.ظ)
اصلاح سراميک‌هاي کاربردي در صنايع هوافضا پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ايران با همکاري محققان دانشگاه‌هاي EPFL سوئيس و استکهلم سوئد با بهره‌گيري از فناوري نانو، موفق به افزايش چقرمگي شکست بدنه‌هاي سراميکي به ميزان سه برابر شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، با وجود ويژگي‌هاي منحصر به فرد سراميک‌ها،تردي ذاتي آن‌ها همواره سبب بروز مشکلات فراوان به هنگام کاربرد در صنايع مدرن و سنتي شده است.
استحکام کششي بالا، نسبت طول به قطر زياد و ساير خواص شناخته شده‌ي نانولوله‌هاي کربني، محققان را متقاعد به استفاده از اين نانوساختارها، به عنوان عامل تقويت کننده در ساخت ترکيب‌هاي مختلف، جهت رفع معايب سراميک‌ها کرده است.
سراميک اصلاح شده به اين روش، از ويژگي‌هاي چندگانه مفيدي نظير خواص حرارتي،خواص الکتريکي و خواص زيست سازگاري مناسب برخوردار است.
با توليد بدنه‌هاي سراميکي به کمک روش پيشنهاد شده در اين پژوهش مي‌توان به رفع مشکلات ايمپلنت‌هاي سراميکي و دستگاه‌هاي حرارتي مورد استفاده در صنايع مختلف اميدوار بود.
مهديار طاهري،کارشناس ارشد مواد و متالورژي از دانشگاه علم و صنعت ايران و محقق طرح در اين باره اظهار کرد: افزايش چشم‌گير چقرمگي شکست سراميک به دليل تأثير هم زمان حضور نانولوله‌هاي کربني در زمينه و افزايش اندازه ذرات زمينه زيرکونيايي پايدار بوده است.
محقق طرح تصريح کرد: سازوکار افزايش چقرمگي شکست در حضور نانولوله‌هاي کربني را مي‌توان پل زدن نانولوله‌ها بر روي دهانه ترک و ممانعت از رشد ترک،بيرون کشيده شدن نانولوله از زمينه (عاملي بر مصرف انرژي ترک) و انحراف ترک (افزايش مسير ترک و در نهايت افزايش چقرمگي) معنا کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن