تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820444973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور شاعران صاحب‌نام افغانستان نشست ادبی «دُرّ دری» با موضوع شعر مهاجرت برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حضور شاعران صاحب‌نام افغانستان
نشست ادبی «دُرّ دری» با موضوع شعر مهاجرت برگزار شد
نشست ادبی مؤسسه «دُرّ دری» با حضور 2 تن از شاعران به‌نام افغانستان از جمله فضل الله زرکوب و علی مدد رضوانی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نشست ادبی «دُرّ دری» با موضوع شعر مهاجرت برگزار شد



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست ادبی شاعران افغانستان با حضور «فضل الله زرکوب» شاعر افغان مقیم دانمارک و «علی مدد رضوانی» شاعر مهاجر مقیم تهران در «مؤسسه فرهنگی دردری» در مشهد برگزار شد.

«محمد کاظم کاظمی»، شاعر برجسته افغانستان در این مراسم ضمن بیان پیشینه فعالیت‌های ادبی فضل الله زرکوب وی را یکی از بنیان‌گذاران انجمن شاعران مهاجر افغانستان در سال‌های دهه 60 در مشهد بر شمرد و گفت: فضل الله زرکوب به همراه مرحوم «سعادتملوک تابش» از نخستین اشخاصی بودند که با داشتن تحصیلات آکادمیک در رشته ادبی پشتوانه شعر مهاجرت شدند و نخستین انجمن ادبی شاعران افغانستان را در مشهد تأسیس کردند.

کاظمی در ادامه افزود: فضل الله زرکوب از نخستین دانشجویانی بود که در سال 1355 خورشیدی پس از دریافت مدرک لیسانس از دانشگاه کابل و در سال 1359 موفق به دریافت فوق لیسانس در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد شد و رساله تحصیلی وی با عنوان بررسی شعر مقاومت افغانستان یکی از منابع مهم برای محققان ادبی محسوب می‌شود. در ادامه این مراسم فضل الله زرکوب ضمن ابراز خشنودی از حضور در مشهد، در جمع شاعران ایران و افغانستان به قرائت اشعار خود پرداخت.

فضل الله زرکوب در بخش دیگری از این مراسم «سید ابوطالب مظفری»، شاعر صاحب‌نام افغانستان در مورد ویژگی‌های شعر مهاجرت که مهم‌ترین شاخصه شعر علی مدد رضوانی نیز محسوب می‌شود، مطالبی را بیان نمود و گفت: شعرهای علی مدد رضوانی زبان روایی و ساده‌ای دارد و در شعرهای مهاجرت، شخصیت را در یک موقعیت دراماتیک قرار می‌دهد و از وضعیت خاص او سخن می‌گوید و این به دوره دوم شعر مهاجرت ما نزدیک است که شاعرانی چون «سید ضیا قاسمی» و چند نفر دیگر در آن قرار دارند.

مظفری در ادامه ضمن اشاره به برخی دیگر از ویژگی‌های شعر رضوانی افزود: در شعرهای این نسل درک دردهای مهاجرت بیشتر حس می‌شود در حالی که در شعر شاعران نسل اول مهاجرت بیشتر احساس دوری از وطن سنگین است. علی مدد رضوانی شاعر افغان مقیم تهران نیز در ادامه مراسم اشعاری با محوریت مهاجرت خواند که با استقبال حضار مواجه شد.

علی مدد رضوانی در بخش های مختلف این نشست، شاعرانی از ایران و افغانستان به خواندن اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام/و

93/06/09 - 15:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن