تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1820046752
مهمترین ابعاد فکری و اندیشهای انجمن حجتیه
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
جریان شناسی انجمن حجتیه(2):
مهمترین ابعاد فکری و اندیشهای انجمن حجتیه خبرگزاری رسا ـ به جزسکولارهای غربزده که همواره خواهان جدایی دین از سیاست بودهاند متحجرانی چون انجمن حجتیه هم از این اندیشه دفاع کردهاند انجمنیها درزمان رژیم فاسد و طاغوتی شاه به جای آنکه سرچشمه فساد را نابود سازند به دنبال تعطیلی یک مشروبفروشی و یا یک خانه فساد بودند و وارد مبارزه سیاسی نمیشدند.
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، شاید بررسی عملکرد انجمن حجتیه قبل و بعد از انقلاب تا حدود زیادی ما را با افکار و اندیشههای آنها آشنا کرده باشد، دراینجا لازم است یک جمعبندی کلی از آرا و اندیشههای آنها داشته باشیم تا از این زاویه نیز بهتر بتوانیم انجمن را بشناسیم. این عقاید و اندیشهها شاخصه مناسبی است تا بتوانیم رفتار هر کس یا گروه را با آن بسنجیم. اگر فرد یا گروهی هم اکنون از این عقاید و اندیشهها پیروی میکند خواسته یا ناخواسته همان خطی را دنبال میکند که انجمن حجتیه طی سالیان گذشته در پی آن رفته است. 1)جدایی دین از سیاستبه جزسکولارهای غربزده که همواره خواهان جدایی دین از سیاست بودهاند متحجرانی چون انجمن حجتیه هم از این اندیشه دفاع کردهاند انجمنیها درزمان رژیم فاسد و طاغوتی شاه به جای آنکه سرچشمه فساد را نابود سازند به دنبال تعطیلی یک مشروبفروشی و یا یک خانه فساد بودند و وارد مبارزه سیاسی نمیشدند، در حالی که مدارس، دانشگاهها، سینماها، رادیو و تلویزیون و خیابانها مردم را به فساد دعوت میکردند و به دلیل فساد حکومت، جامعه فاسد شده بود، تعطیلی فلان خانه فساد چه دردی را دوا میکرد؟ در حالی که امام خمینی(ره) دست روی مرکز فساد گذاشت و در راه نابودی آن گام برداشت و با نابودی آن کل فضای جامعه دگرگون شد. این درحالی بود که انجمن حجتیه نه تنها با امام(ره)همراه نشد، بلکه عملا در مسیری حرکت کرد که مورد رضایت و حمایت طاغوت قرارگرفت. انجمن در جذب جوانان مذهبی، بیتفاوت بارآوردن آنها نسبت به مسائل روز جامعه، مشغولیت ذهنی و فکری آنان در مبارزه با بهائیت، در حقیقت همان اهداف استعمارگران را که عدم مداخله مسلمانان در سیاست و فقط فراگیری احکام فردی بود را به اجرا گذاشت. انجمن با جا انداختن مسأله جدایی دین از سیاست و عدم مداخله مسلمانان و روحانیان در سیاست و مشغول کردن جوانان مذهبی، آرامشی را که رژیم برای چپاول ثروتهای ملت احتیاج داشت، به او داد.انجمن حجتیه در فصل یکم، ماده دوم، تبصره دوم اساسنامه انجمن تصویب کرد که: انجمن به هیچوجه درامورسیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسؤولیت هر نوع دخالتی را که در زمینههای سیاسی از طرف افراد انجمن صورت گیرد بر عهده نخواهد داشت.به همین دلیل انجمن اگر میدید عضوی از آنها فعالیت سیاسی میکند عذر او را میخواستند. امام امت(ره) این اندیشه غلط جدایی دین از سیاست را خوب شناختند و فرمودند: هر وقت آدمی پیدا شد، یا او را کشتند یا زندانی و تبعیدش کردند یا لکهدارش کردند که سیاسی است این آخوند سیاسی است. پیغمبر(ص) هم سیاسی بود. این تبلیغ سوء را عمال سیاسی استعمار میکنند تا شما را از سیاست کنار بزنند و از دخالت در امور اجتماعی بازدارند و نگذارند با دولتهای خائن و سیاستهای ضد ملی و ضداستعماری مبارزه کنید و آنها هر کاری میخواهند بکنند و هر غلطی میخواهند بکنند، کسی نباشد. جلوی آنها را بگیرد. به هر ترتیب، انجمن نه تنها در غیبت امام زمان(عج) قائل به تشکیل حکومت نمیباشد و از آن دفاع نمیکند بلکه، عملا درخدمت طاغوت قرار میگیرد. این درحالی است که برابر روایات فراوان برای مهیا شدن شرایط ظهور حضرت بایستی مردم مستعد اجرای احکام شوند و با اهل باطل پیکار کرده باشند و در نتیجه برای آمادگی مردم بدون هیچ تردید نیاز به حکومت اسلامی داریم. 2)تمسک به مرجعیت برای تضعیف ولایت فقیهاز آنجا که انجمن حجتیه با تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت امام عصر(عج)مخالف است عملا ولایت فقیه را قبول ندارد. چه قبل و چه بعد از انقلاب، انجمن همواره سعی کرد با برجسته نشان دادن مرجعیت، رهبری انقلاب را تضعیف نماید. آنها تلاش کردند با محور دانستن مرجعیت آیتالله شریعتمداری و آیتالله خویی، مرجعیت را در برابر ولی فقیه قرار دهند و بعد از انقلاب، مسأله بودن رهبر سیاسی واحد در کنار مرجعیت را مطرح کردند. انجمن به ولایت عامه مراجع در مقابل ولایت فقیه معتقد است؛ یعنی همه مجتهدان ولایت دارند و فقیه اعلم در میان آنان وظیفهاش نظارت بر جریان امور است، انجمن حجتیه دست از منزوی کردن ولایت فقیه برنداشت تا آنکه ولایت فقیه در مجلس خبرگان به رغم کارشکنیها به تصویب رسید. آنها در کتاب «به سوی نور» به طور مفصل در وظایف نائبان فقیه بحث کرده و بر عدم دخالت او، حتی در موقع اضطرار در کلیه مسائل اعم از عبادی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی تأکید میکنند و کمترین اختیاری را برای مسأله حکومت و اختیارات ولی فقیه قائل نمیشوند و حتی جهت لوث کردن قانون اساسی و خارج نمودن امور حکومت و انقلاب از دست امام امت، پیشنهاد انتصاب نماینده از طرف مراجع درجه اول در شورای نگهبان را مطرح میکنند تا به این ترتیب به واسطه همفکران، درشورای نمایندگان مراجع، اعمال نفوذ و نظر بکنند. انجمنیها همواره دلایل سکوت خود و عدم شرکت در مبارزات را تقلید از فلان مرجع تقلید میدانستند. سیدعباس نبوی درباره انجمن حجتیه و مرجع تقلید میگوید: انجمنیها از اسم امام میترسیدند همیشه میگفتند اسم امام را مطلقا نبرید خودشان هم نمیبردند... افرادی که من از بدنه این جریان میشناسم هیچوقت نام او را به عنوان امام ذکر نکردند همیشه تعبیر به آقای خمینی میکردند... ساواک از آنها خواست: آقا مرجعی را که میخواهی معرفی کنی از ایران بیرون ببرید و اینکه آقای خمینی را معرفی نکنید.از این رو با فوت آیتالله حکیم و تلگراف شاه به مرحوم آیتالله خویی، شیخ محمود حلبی هم همگام با شاه و با همان شیوه مرجعیت را به خارج از ایران منتقل کرد. همان طور که مشاهده میکنیم از آنجا که اعضای انجمن حجتیه خود، آدمهای مبارز و سیاسی نیستند همواره سعی کردند به طرف مراجعی بروند که اولا کارهای سیاسی انجام ندهند و در وهله دوم در مقابل ولایت فقیه و رهبری انقلاب قرار داشته باشند.ژ 3)انتظار از دیدگاه انجمن حجتیهانجمن حجتیه با اصرار بر اینکه هر کس قبل از قیام امام زمان(عج) اقدامی جهت اصلاح کار نماید تأخیر در ظهور او ایجاد کرده است، عملا درخدمت طاغوت قرار گرفتند انجمن سعی دارد با استناد و با تحریف معنی روایتی از امام صادق(ع)، حرکت خود را مذهبی جلوه داده و آن را مشروع نشان دهد. آنها معتقدند امام صادق فرموده است: تا ظهورامام قائم ما زمانش فرا نرسد خروج نکرده و نخواهد کرد احدی از ما برای دفع ظلم و جورآنها اقامه حق جز آن که مبتلای به قتل و شهادت بشود و هر که قیام کند جز آنکه به غم و اندوه ما و شیعیان بیفزاید کاری از پیش نبرد. انجمن با بیان چنین روایاتی، هر کسی را که علیه رژیم شاه اقدام میکرد منکوب مینمود و او را خارج از دین قلمداد میکرد تا همگان امر برایشان مسلم شود که جهت ظهور امام زمان(عج) باید با حکام ستمگر ساخت و با رژیم سازش کرد تا ظهورش به تأخیر نیفتد. امام خمینی(ره) در این باره میفرمایند: ممکن است هزاران روایات را نشر بدهند که از عمال ظلمه و آخوندهای درباری در تعریف سلاطین جعل شده است. به طوری که ملاحظه میکنید با دو روایت ضعیف چه بساطی راه انداختهاند و آن را در مقابل قرآن قرار دادهاند، قرآنی که جدیت دارد بر ضد سلاطین قیام کنید و موسی را به قیام علیه سلاطین وا میدارد علاوه بر قرآن مجید، روایات بسیاری درباره مبارزه با ستمگران و کسانی که در دین تصرف میکنند وارد شده است. تنبلها اینها را کنار گذاشتهاند آن دو روایت ضعیف را که شاید وعاظ سلاطین جعل کردهاند در دست گرفته مستند قرار دادهاند که باید با سلاطین ساخت و درباری شد اگر اینها اهل روایت و دینشناسی بودند به روایات بسیاری که بر ضد ظلم است عمل میکردند و اگر اهل روایت هم هستند باز عدالت ندارند. در واقع، از دید مؤمنان انقلابی، بسیج مستضعفان و از نگاه اسلام انقلابی، انتظار، یک نوع دعوت به قیام و سازندگی فرد و اجتماع است.اسلام انقلابی تحرک را در پی دارد و رکود را مخرب میداند. اما اسلام آمریکایی از زیر بار مسؤولیتها فرار میکند. انتظار در نزد انجمن حجتیه افیونگر است، به جای آنکه بیدار کننده باشد و در دیدگاه قاعدین زمان ـ در زمان غیبت ولی عصر(عج) ـ اعتماد، رکون و وابستگی به طاغوت نفی نشده است./907/د101/س منبع :نشریه 15 خرداد، شماره 20
۱۳۹۳/۶/۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
انجمن حجتیه و جنگ تحمیلی
جریان شناسی انجمن حجتیه انجمن حجتیه و جنگ تحمیلی خبرگزاری رسا ـ انجمن حجتیه در ابتدا که عراق به ایران حمله کرد هیچگونه عکسالعملی مانند کلیه گروهکها و مجامع بینالمللی از خود نشان نداد و پس از مدتی با همان دلایلی که علیه نظام وابسته رژیم شاه مبارزه نکردند و حتی با آن سازش و دسردار شاهچراغی: حراست از دستاوردهای انقلاب مهمترین مأموریت پاسداران است
سردار شاهچراغی حراست از دستاوردهای انقلاب مهمترین مأموریت پاسداران استفرمانده سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان گفت حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهمترین مسئولیتها و مأموریتهای سپاه پاسداران است به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی صبح امروزتأثیر بازیهای فکری رایانهای بر درمان افسردگی
تأثیر بازیهای فکری رایانهای بر درمان افسردگی به گفته کارشناسان بازیهای فکری رایانهای برای درمان و بهبود وضعیت افسردگی در سالمندان بیشتر از درمانهای معمولی موثر است فارس در مطالعهای توسط کارشناسان آمریکایی و چینی مشخص شد بازیهای فکری رایانهای در برخی از افراد مسن که مبمیرزاجانی در افتتاحیه طرح اسوه مطرح کرد رشد معنوی و شخصیتی قاریان قرآن مهمترین هدف طرح اسوه است
میرزاجانی در افتتاحیه طرح اسوه مطرح کردرشد معنوی و شخصیتی قاریان قرآن مهمترین هدف طرح اسوه استمدیر طرح اسوه رشد معنوی و شخصیتی قاریان نوجوان قرآن کریم را مهمترین هدف این طرح بیان کرد به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس طرح آموزش تخصصی قاریان ممتاز نوجوان قرآن کریمتجمع بزرگ تشکل ها،انجمن های غیردولتی با حضور هنرمندان در مقابل دفتر سازمان ملل
تجمع بزرگ تشکل ها انجمن های غیردولتی با حضور هنرمندان در مقابل دفتر سازمان ملل جمعی از تشکل های دانشجویی و انجمن های غیر دولتی روز سه شنبه تجمع بزرگی را در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار خواهند کرد به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنو ایمهمترین پیامدهای زودباوری افراد در جامعه چیست؟
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۵ یک جامعه شناس با تاکید بر ضرورت دوری از زودباوری به برخی از پیامدها و آسیبهای این ویژگی در افراد جامعه اشاره کرد مهدی زارعی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم در ابتدا در تعریف واژه زودباوری گفت زودباوری به معنای پذیرشانجمن «مردم در مقاومت» برای مقابله با اصلاحات جدید در مکزیک تأسیس میشود
انجمن مردم در مقاومت برای مقابله با اصلاحات جدید در مکزیک تأسیس میشودبسیاری از سازمانهای بومی روستایی محیط زیستی کارگری و اجتماعی مکزیک تصمیم گرفتهاند انجمن ملی مردم در مقاومت را به منظور مبارزه با اصلاحات دولت مکزیک تاسیس کنند به گزارش خبرنگار دفتر منطقهای فارس در آمریکارئیس انجمن تولیدکنندگان مبلمان آذربایجانشرقی: نخستین نمایشگاه دائمی خوشه مبلمان در تبریز افتتاح میشود
رئیس انجمن تولیدکنندگان مبلمان آذربایجانشرقی نخستین نمایشگاه دائمی خوشه مبلمان در تبریز افتتاح میشودرئیس انجمن تولیدکنندگان مبلمان آذربایجانشرقی از آغاز به کار نخستین نمایشگاه دائمی خوشه مبلمان کشور در تبریز خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز امیر نراقی در گفتوگو با خرئیس انجمن روزنامهنگاران مسلمان تاکید کرد انجمن روزنامهنگاران مسلمان در درجه اول تشکل انقلابی پیشرو در حوزه
رئیس انجمن روزنامهنگاران مسلمان تاکید کردانجمن روزنامهنگاران مسلمان در درجه اول تشکل انقلابی پیشرو در حوزه رسانه استرئیس انجمن روزنامهنگاران مسلمان گفت انجمن روزنامهنگاران مسلمان در درجه اول تشکل انقلابی پیشرو در حوزه رسانه است که باید دغدغه اصلی آن فعالیت در این جبهه باشدحمایت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند از وزیر علوم
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۴ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند طی بیانیه ای حمایت خود را از وزیر علوم اعلام کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن کامل این بیانیه به شرح زیر است بیتردید یکی از دلایل اقبال دانشجویان و دانشگاهیان به دولت جدیداز ابتدای فعالیت انجمن تاکنون برای 40 بیمار ابهری عمل پیوند کلیه انجام شده است
از ابتدای فعالیت انجمن تاکنونبرای 40 بیمار ابهری عمل پیوند کلیه انجام شده استمدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ابهر گفت از ابتدای فعالیت انجمن حمایت از بیماران کلیوی ابهر تاکنون برای 40 بیمار عمل پیوند کلیه انجام شده است عبدالله حسینخانی امروز در گفتوگو با خبرنگ50 انجمن اسلامی در نامهای به علی لاریجانی: آقای لاریجانی مبادا داستان غم انگیز یکشنبه سیاه مجلس در وقف دانشگا
50 انجمن اسلامی در نامهای به علی لاریجانی آقای لاریجانی مبادا داستان غم انگیز یکشنبه سیاه مجلس در وقف دانشگاه آزاد تکرار شود فرجام استیضاح وزیر علوم به نقش آفرینی شما بستگی دارد50 انجمن اسلامی در نامهای از لاریجانی خواستند که توجه داشته باشد مبادا داستان غم انگیز یکشنبه سیاه ممهمترین دستاورد "تحول سلامت" + نتایج آماری
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۹ معاون درمان وزیر بهداشت مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت را با گذشت سه ماه از استقرار آن در سراسر کشور تشریح کرد دکتر محمد حاجی آقاجانی در گفتوگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در ارزیابیهای انجام شده از طرح تحول ندر کانون پرورش فکری صورت گرفت حمایت کودکان و نوجوانان اهوازی از بچههای مظلوم غزه
در کانون پرورش فکری صورت گرفتحمایت کودکان و نوجوانان اهوازی از بچههای مظلوم غزهکودکان و نوجوانان اهوازی عضو کانون پرورش فکری در حمایت از کودکان و نوجوانان غزه در تجمعی همدردی خود را با همسالان فلسطینی خود در غزه اعلام کردند به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان نزدیک به یکصد کمدیر جهاد کشاورزی بوکان اعلام کرد نبود مرغداری تخمگذار مهمترین مشکل مرغداران بوکان
مدیر جهاد کشاورزی بوکان اعلام کردنبود مرغداری تخمگذار مهمترین مشکل مرغداران بوکانمدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه نبود مرغداری تخمگذار مهمترین مشکل مرغداران بوکان است گفت به دلیل نبود مرغداری تخمگذار در بوکان تخممرغ در این شهرستان تولید نمیشود صلاحالدین حقگو امروزاعلام اسامی نامزدهای انتخابات هشتمین دوره مجمع عمومی انجمن روزنامهنگاران مسلمان
اعلام اسامی نامزدهای انتخابات هشتمین دوره مجمع عمومی انجمن روزنامهنگاران مسلماناسامی نامزدهای هیأت مدیره و نامزدهای بازرسان هشتمین دوره مجمع عمومی انجمن روزنامهنگاران مسلمان اعلام شد تا دقایقی دیگر مراسم انتخابات نیز آغاز میشود به گزارش خبرنگار جامعه فارس تا دقایقی دیگر هشدعوت انجمن اسلامی اساتیددانشگاههای همدان ازنمایندگان استان برای ارایه توضیح درباره استیضاح
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۸ انجمن های اسلامی مدرسین دانشگاه های همدان و انجمن اسلامی اعضاء هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا از سه تن از نمایندگان استان در مجلس درخواست کردند در جلسه ای در رابطه با موارد استیضاح وزیر علوم نکاتی را مطرح نمایند به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجوی-
گوناگون
پربازدیدترینها