تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816000881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسمان ايران ناامن براي پرنده‌هاي دشمن ‌


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آسمان ايران ناامن براي پرنده‌هاي دشمن ‌
خبر كوتاه بود اما به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد؛ «ايران موفق به شكار يكي از پيشرفته‌ترين هواپيماهاي بدون سرنشين رژيم‌صهيونيستي شد.» اين خبر در حالي باعث تعجب و خشم رژيم‌صهيونيستي و شركاي غربي‌اش شد كه در داخل كشور، برخوردي عادي با آن صورت گرفت
نویسنده : جعفر تكبيري 


خبر كوتاه بود اما به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد؛ «ايران موفق به شكار يكي از پيشرفته‌ترين هواپيماهاي بدون سرنشين رژيم‌صهيونيستي شد.» اين خبر در حالي باعث تعجب و خشم رژيم‌صهيونيستي و شركاي غربي‌اش شد كه در داخل كشور، برخوردي عادي با آن صورت گرفت؛ عادي از آن جهت كه رسانه‌ها و مردم ايران ديگر به شنيدن اخبار سرنگوني و شكار پهپادهاي متجاوز عادت كرده‌اند. سال 1390 بود كه براي نخستين بار خبر شكار و در اختيار‌گيري يكي از مهم‌ترين پهپادهاي جاسوسي و تهاجمي امريكا به نام 170‌RQ توسط نيروهاي نظامي ايران منتشر شد و در پي آن خبرهاي مكرري از شكار يك به يك پهپادهاي متجاوز اسكن ايگل امريكا توسط نيروهاي نظامي كشور در رسانه‌ها بازتاب پيدا كرد؛ اخباري كه نشان‌دهنده آغاز نبردي خاموش در حوزه پهپادها ميان ايران و دشمنانش بود و اين نبرد زماني وارد فاز جديد شد كه ايران با مهندسي معكوس توانست نمونه ارتقا‌يافته تمامي پهپادهاي شكارشده را در داخل بسازد و به خدمت نيروهاي مسلحش دربياورد.
حالا سرنگوني پهپاد ديگري در آسمان ايران، آن هم از رژيمي كه ايران همواره در حالت تخاصم با آن قرار داشته، بيان‌كننده اين مطلب است كه نبرد پهپادي ايران و دشمنانش نه تنها ادامه دارد، بلكه حوزه آن نيز در حال گسترش است.
 
  آسمان ايران؛ منطقه پرواز ممنوع
در اين ميان قرارگيري جمهوري اسلامي در ميان كشورهايي كه ميزبان پايگاه‌هاي نظامي امريكا در منطقه هستند، همواره اين احتمال را براي نيروهاي نظامي كشورمان تقويت كرده كه در آسمان شاهد پرواز پرنده‌هاي بدون سرنشين امريكا باشند؛ موضوعي كه به امري روزمره در افغانستان، پاكستان، عربستان، عراق و ديگر كشورهاي حوزه خليج‌فارس تبديل شده است، اما در اين ميان جمهوري اسلامي به رغم قرار‌گرفتن در مجاورت پايگاه‌هاي نظامي امريكا در منطقه، با هوشياري بالايي كه در حوزه نظامي دارد، آسمان كشور را به منطقه‌اي پرواز ممنوع و خطرناك براي پهپادهاي امريكايي تبديل كرده است. اين در حالي است كه بررسي نحوه حضور نظامي كشورهاي غربي در منطقه خاورميانه، بيانگر اين حقيقت است كه استراتژي نظامي اين كشورها براي تقويت حضور نظامي خود، استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين يا به عبارت بهتر پهپاد است. مرور اخبار روزانه نيز خود مؤيد اين مطلب است كه بخش عمده‌اي از عمليات‌هاي نظامي كشورهاي غربي، به ويژه ايالات متحده وابسته به اين پرنده‌هاي بدون سرنشين است و هر روز اين پرنده‌هاي بدون سرنشين، پروازهاي مكرري بر فراز پاكستان و افغانستان دارند.

   پهپادهاي ايراني؛ دست برتر هوايي
اما امنيت بي‌سابقه آسمان ايران و شكست‌هاي متوالي دشمنان براي نفوذ پهپادي به آسمان كشورمان در حالي است كه جمهوري اسلامي، براي دفاع از منافع خود در حوزه‌هاي مختلف، پهپادها را به خدمت گرفته و توانسته از اين تكنولوژي به خوبي استفاده كند؛ تكنولوژي‌اي كه ايران بي‌شك در رديف پنج كشور برتر توليد و استفاده از آن قرار دارد.
ذكر چند نمونه خود به خوبي مي‌تواند دست برتر ايران در اين زمينه را به رخ دشمنان بكشد.
در سال 90، رسانه‌هاي مختلف فيلمي را از حركت ناو يو‌اس‌اس جرج بوش امريكا منتشر كردند كه در ادامه مشخص شد، فيلمبرداري و رصد اين ناو توسط پهپاد ايراني ابابيل صورت گرفته است، البته در ادامه مشخص شد اين اولين بار نبوده كه هواپيماهاي بدون‌سرنشين ايراني موفق به شناسايي و فيلمبرداري از ناوهاي امريكايي شده‌اند، بلكه پيش‌تر تصاويري از ناو يو‌اس‌اس آبراهام لينكلن نيز به كمك پهپادهاي ايراني در اختيار نيروهاي مسلح كشورمان قرار گرفته است. نكته حائز اهميت در اين خصوص آن است كه براي بسياري از رسانه‌هاي جهان اين ناوها مظهر شكست‌ناپذيري و قدرت ايالات متحده امريكاست و شايد در نگاه اول هم حق با اين افراد باشد چراكه اين ناوها مجهز به سامانه راداري ايجيس به همراه موشك‌هاي پدافند هوايي استاندارد كه توانايي ساقط كردن ماهواره‌ها را نيز دارند و چند ده فروند شكاري سوپر هورنت و رادار پرنده هاوك‌اي دارند كه به راحتي مي‌توانند پرواز يك پرنده كوچك را رصد و سپس آن را سرنگون كنند؛ اتفاقي كه در خصوص پهپادهاي ايراني نيفتاد. مورد ديگر كه شايد توانست پرده از قدرت پهپادي ايران بردارد، پرواز پهپاد ايراني ايوب، متعلق به حزب‌الله لبنان بر فراز تأسيسات حساس و استراتژيك رژيم‌صهيونيستي بود؛ پهپادي كه با گذر از سد گنبد آهنين اين رژيم، ‌سرانجام توانست به نزديكي نيروگاه اتمي ديموناي اسرائيل برسد و در آنجا در حالي كه ديده‌بان‌هاي ارتش رژيم‌صهيونيستي آن را مشاهده كردند، به كمك موشك‌هاي پدافندي سرنگون شد. مورد سوم ديگر، استفاده ارتش سوريه از پهپادهاي ايراني براي شناسايي مواضع تروريست‌هاست؛ موضوعي كه راديو صداي روسيه به آن اشاره و عنوان كرد: «ايران به وسيله پهپادهاي خود نقش مهمي در حفظ نظام بشار اسد در سوريه ايفا مي‌كند، بسياري از اين پهپادها از تكنولوژي‌هاي نوين امريكايي بهره برده‌اند.»
 
  ايران در اوج اقتدار دفاعي
تمامي اين عمليات‌هاي پيچيده پهپادي در حالي توسط نيروهاي مسلح كشورمان صورت گرفته كه جمهوري اسلامي طي 36 سال گذشته و حتي در اوج جنگ تحميلي درگير تحريم‌هاي بسيار سخت و سنگين به ويژه در حوزه نظامي بود؛ تحريم‌هايي كه چندسالي است، شدت بيشتري گرفته اما نتوانسته در عزم كشور براي حركت رو به جلو خللي ايجاد كند. شكار پهپادهاي متجاوز و نفوذ پهپادهاي ايراني به آسمان سرزمين‌هاي دشمنان، بيان‌كننده اوج اقتدار نظامي كشورمان است، البته در اين ميان نبايد از شيطنت كشورهاي همسايه نيز غافل بود كه با ارائه پشتيباني سرزميني به دشمنان جمهوري اسلامي، زمينه‌ساز تعرض نظامي به خاك جمهوري اسلامي شده است. اين در حالي است كه ايران همواره با پيام صلح و دوستي اقدام به آزمايش تجهيزات نظامي خود كرده و اين سلاح‌ها را براي تأمين امنيت خود و منطقه به كار برده است.
 اين موضوع در حالي است كه چند روز قبل سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در خصوص سرنگوني پهپاد اسرائيلي بر فراز ايران عنوان كرده بود اين پهپاد از يكي از كشورهاي منطقه وارد خاك ايران شده بود.
موضوعي كه مي‌تواند در روابط دوستانه كشورهاي منطقه تأثير منفي بگذارد و محقق‌كننده اهداف دشمنان كشورهاي منطقه باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن