تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820157651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیاء هویت منطقه قصردشت شیراز کلید خورد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس
احیاء هویت منطقه قصردشت شیراز کلید خورد
شیراز - خبرگزاری مهر: هویت منطقه قصردشت شیراز به عنوان یکی از مناطق قدیمی این شهر احیاء می شود.



شهردار منطقه 6 شیراز در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب، گفت: محله قصردشت به جهت سابقه و اهمیت وجود باغ ها و بافت سبز منطقه دارای اهمیت ویژه ای است که تاکنون بیشترین بازدید منطقه در این بافت انجام و نزدیک 3 بازدید تشکیلاتی از این منطقه صورت گرفته است. اسماعیل صالحی با بیان اینکه دفتر تسهیل گری و خدمات نوسازی محله قصردشت راه اندازی شده، خاطرنشان کرد: به خاطر وجود بقعه امام زاده شاهزاده محمد(ع) در این محله و دارا بودن فضا معنوی تصمیم گرفته شد تا در راستای استفاده شهروندان و گردشگران از این بافت تاریخی، معبر روبه روی امام زاده به سمت پایانه قصردشت به صورت کندرو عابر موقتا باز شود تا ورود به این معبر تسهیل شود. وی ادامه داد: طرح تعریض کوچه صاحب الامری که منتهی می شود به این محور در هفته های آینده نیز اجرایی می شود. به این صورت این کوچه از عرض بیشتری برخوردار شده تا ترافیک خودروها در این معبر تسهیل شود. صالحی اعلام کرد: مراحل بازسازی و نوسازی پارک محله ای در محدوده امام زاده شاهزاده محمد(ع) قصردشت نیز با دستور ویژه ای برای رفع مشکلات آن به زودی آغاز می شود. شهردار منطقه 6 با بیان اینکه طرح بهسازی و نوسازی معابر محله قصردشت با تاکید بر معماری سنتی ایرانی انتخاب شده، افزود: کوچه های محله قصردشت به خاطر ساختار قدیمی آن در مواردی برای جمع آوری پسماند و زباله با مشکلاتی همراه است که در کنار این در صورت اتفاقات غیرمترقبه نیز امکان دسترسی خودروهای امدادی به این محله مشکل است، از این رو با تاکید شهردار شیراز در تجمیع بافت با همکاری یاوران شورا و مالکان مقدمات تجمیع فراهم شده است تا خدمات رسانی به شهروندان آسان تر شود. خانه تاریخی نوابی با کاربری فرهنگی در اختیار شهروندان قرار می گیرد وی خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی جدیدی که برای محله قصردشت در حال تدوین است تاکید شده که بافت های قدیمی از جمله خانه تاریخی نوابی که هم اینک به عنوان پارکینگ عمومی استفاده می شود با کاربری فرهنگی در در اختیار شهروندان قرار گیرد. ضمن اینکه ابتدای کوچه صاحب الامری هم باغ سیبزا که از باغ های قدیمی قصردشت است برای حفظ هویت محله قصردشت کارهای مطالعاتی و مشاوره آن به پایان رسیده و در مرحله طراحی است تا یک بوستان موضوعی با هدف احیای هویت قصردشت قدیم آغاز به کار شود تا افزون بر اینکه محله یادشده بازسازی شود در مقیاس بزرگتر نیز دیگر اهالی شیراز و حتی گردشگران به عنوان یک جاذبه شبیه به باغ ارم، حافظیه، باغ عفیف آباد یا شاهچراغ(ع) در این محله احیا شود  تا در اینجا هم آن جاذبه آن چنان خاص باشد که به عنوان نمونه ای از بافت قدیم شیراز مورد بازدید قرار گیرد.

صاحلی تاکید کرد: بخشی از اعتبارات شهرداری منطقه 6 و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز برای احیا باغ سیبزا تخصیص داده شده است. یادمان حجمی دکتر چمران، شریعتی، رجایی و میرزای شیرازی نصب می شود صالحی همچنین اعلام کرد: چهار نماد هنری به صورت یادمان های حجمی توسط گروه های تخصصی گرافیک دانشگاه های شیراز در منطقه 6 شیراز نصب می شود. شهردار منطقه 6 خاطرنشان کرد: این نمادها در محورهای دکتر شریعتی، شهید چمران، شهید رجایی و میرزای شیرازی جانمایی و نصب می شود. وی، اعلام کرد: این نمادها در محور شهید چمران به خاطر شخصیت مقاومتی وی، محور معالی آباد(دکتر شریعتی) به جهت شخصیت و تاثیرگذاری ادبی او، محور فرهنگ شهر(شهید رجایی) به خاطر تاثیرگذاری شخصیت وی در تاریخ سیاسی ایران و محور میرزای شیرازی به خاطر تاثیرگذاری وی در حوزه فقه و کلام طراحی می شود. وی با بیان اینکه این نمادهای هنری توسط گروه های تخصصی گرافیک دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز و دانشکده ارم شیراز در حال طراحی است، افزود: طرح مطالعاتی این نمادها به پایان رسیده و همینک این یادمان ها در حال طراحی و جانمایی در محل های مناسب در محورهای یادشده است. صالحی همچنین خبر داد: در اقدامی جدید نیز کل محور زیرگذر میرزای شیرازی تا تقاطع بصیرت به سمت میدان قصردشت به نام میرزای شیرازی نامگذاری شد. در حالیکه پیش از این بخشی از محور یادشده به نام سردار جنگل نامیده شده بود. قصر دشت یکی از محلات بسیار قدیمی شهر شیراز  در شمال غربی شهر محسوب می شود که به واسطه برخورداری از باغهای گسترده، به ریه های تنفسی شهر نیز معروف است. بسیاری از این باغها قدیمی و دارای یک هویت اصیل هستند.


۱۳۹۳/۶/۵ - ۱۲:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن