تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799109037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر این خاکریز دیجیتالی را با موفقیت دنبال کنیم فاصله‌ای با عرصه‌های جهانی نداریم/ معزل امروز ما سانسور ناشیانه و سانسور روباه صفتانه و زیرکانه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "رحیم پورازغدی" در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی:
اگر این خاکریز دیجیتالی را با موفقیت دنبال کنیم فاصله‌ای با عرصه‌های جهانی نداریم/ معزل امروز ما سانسور ناشیانه و سانسور روباه صفتانه و زیرکانه است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: اگر این خاکریز دیجیتالی را با موفقیت دنبال کنیم فاصله‌ای با عرصه‌های جهانی نداریم.


به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی؛ پس از تلاوتی از آیات قرآن سخنرانی رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شد.
 
وی گفت: خدا را سپاسگذارم که در یک فاصله‌ی کوتاه و بدون حمایت‌های دولتی و نظامی یک نهاد قدرتمند فرهنگی با ایجاد ارتباط، چنین نهادسازی و فرهنگ سازی قدرتمند توسط جوانان مؤمن و مسلمان در زمینه پیشرفت و ارتقای رسانه‌های دیجیتال شکل داده است. جای بسی خوشحالی است و باید به همدیگر تبریک بگوییم.
 
وی همچنین افزود: این موج اگر درست دیده شود و شناخته شود ظرف یکی دوسال آینده به یک حرکت جهانی تبدیل می‌شود که بدون حمایت‌های رسمی و محسوس دولتی تبدیل به یک جنبش مردمی شده است.
 
 این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اظهار داشت: در یک بافت عقیدتی و ایمانی جوانان مؤمن و معتقد ما با هم پیوند خوردند و اگر این خاکریز دیجیتالی را با موفقیت دنبال کنیم فاصله‌ای با عرصه‌های جهانی نداریم.
 
وی ادامه داد: این ارتباط، ارتباطات راه دور است که سازندگان آن تصور هم نمی‌کردند چه ظرفیتی را ایجاد می‌کنند اما به سرعت به اهمیت آن پی بردند و ما هم باید خودمان را به آنها برسانیم.
 
رحیم پور ازغدی در ادامه بیان کرد: خودسازی بدون خودیابی و دگرسازی بدون خودسازی امکان پذیر نیست؛ می‌توانیم به همان اندازه که در عرصه‌ی فضای مجازی ضربه پذیر باشیم ضربه زن نیز باشیم و هر چه سریع‌تر خود را به چیزی که آنها اصطلاح کامپیونیتیشن را در جهان دیجیتال به آن می‌دهد، برسانیم.
 
وی همچنین تصریح کرد:‌ رقبای ما قبل از ما شروع به آموزش و ه‍ژمونی موفق در عرصه‌ی رسانه کرده‌اند و روی آن بسیار کار کرده‌اند. هدف ما باید این باشد همه‌ی مولفه‌های مورد علاقه یا کم و بیش مورد پسند جامعه مخاطب را در ذیل اصل هژمونی خود قرار دهیم.
 
وی همچنین افزود: ایجاد یک اراده‌ی جهانی در سطح بین‌المللی  در این اقیانوس عظیم ارتباطات و اطلاعات باید با شناسایی مخاطب و سلیقه‌ی آن همراه باشد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه عنوان کرد: ظاهر قضیه‌ی سیاست‌های خارجی این است که منافع ما را فراهم می‌کند و امکانات در اختیار ما می‌گذارد اما در واقع شستشوی مغزی، مدیریت ذهن و تربیت زبان و چشم و گوش تمام جهانیان را در اختیار دارد که در قدیم به این تأثیر فراوان سحر و در جهان جدید، کاریزما می‌گویند.
 
ازغدی در ادامه بیان کرد: رقبای ما به وسایل و تجهیزات و علم و تخصص فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال بیشتر از ما آگاهی دارند چون قبل از ما به آن رسیده‌اند و زود هم پیشرفت کرده‌اند اما ما قدر استعداد‌های خود را نمی‌دانیم در حالی که در خیلی از رشته‌ها جزو چهار کشور برتر جهانیم.
 
ازغدی همچنین افزود: می‌توانید سیستم هژمونی سرمایه‌داری لیبرال را در جهان از بین ببرید! تمام ابزار تولید در اختیار نخبگان است و سیاست‌های غلط و منافع خود را به جهان تحمیل می‌کنند آنها با این وسایل افکار عمومی را شکل می‌دهند و بعضی اتفاقات را به میل خود سانسور می‌کنند و تغییر می‌دهند در واقع چیزی که به نفع خودشان است را ارائه می‌دهند.
 
وی با اشاره به دو جهان واقعی و رسانه در دنیای امروز گفت: هر چه جهان رسانه به جهان واقعیت نزدیک تر باشد قابل اعتمادتر است اما هرچه سانسور و تغییر داده شود دیگر نمی‌توان به اعتبار آن اطمینان داشت.
 
عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه اذعان داشت: رسانه و فضای دیجیتال به دو صورت اسلامی و غیر اسلامی تقسیم می‌شوند هر چه با انسان و روحیات انسانی سروکار داشته باشد در این دو دسته تقسیم‌بندی و همچنین انقلابی و ضد انقلابی جا می‌گیرد که به دو دسته‌ی دیگر که جدید است تقسیم می‌شود: امر به معروف و نهی از منکر و امر به منکر و نهی از معروف.
 
غربی‌ها با اتفاقات گذشته بازی می‌کنند و به صورتی آنها را شکل می‌دهند که روی آینده‌ی مصرف کنندگان تأثیر مستقیم دارد این در سینما، انیمیشن و کارتون‌های کودکان دیده می‌شود و در اخبار نشریات زرد مخاطب را به گونه‌ای که خود می‌خواهد تغذیه می‌کند.
 
وی مبالغه و اغراق را در افشاگری‌های برخی از سخنرانان را نادرست خواند و گفت: عده‌ای چنان اغراق می‌کنند که انگار تمام انسان‌ها در تسلط نیروها و نمادهای شیطانی و فراماسونری هستیم و هر اتفاقی در دست آنهاست پس ما هیچ اراده‌ای نداریم و عاجزیم.
 
ازغدی در تعریف ایدئولوژی عنوان کرد: ایدئولوژی در ابتدا آگاهی کاذب بود که به جای آگاهی دادن به جهان، ایدئولوژی مطابق با سیاست‌های غربی را ارائه می‌داد که به صورت کاملا هنرمندانه و زیرکانه در عرصه‌های مختلف زندگی انسان نمود پیدا می‌کرد.
 
وی با اشاره به چیرگی محتوا بر ابزار اظهار داشت: هرگز ابزار بر محتوا مسلط نخواهد شد آنها که می‌گویند ابزار همان محتوا است سخن‌ را ناقص گفتند، اگر دقیق‌تر به تجربه‌ی تاریخی نگاه کنید می‌بینید ابزار محتوا نیست این محتواست که به ابزار ماهیت می‌دهد، کار سختی است اما می‌شود. وقتی مسئله‌ی فناوری و دیجیتال مطرح شد و پیشرفت کرد هیچ کس نمی‌توانست این روزها را پیش بینی کند چون ارتباطات فقط مادی و فیزیکی بود اما از دهه‌ی هشتاد میلادی معنای آن به کلی تغییر کرد.
 
این عضو شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: اگر درست سرمایه گذاری کنید و آموزش و هدایت مناسبی داشته باشیم جهانی شدن ارتباطات به نفع ماست نه به ضرر ما؛ هرگاه ایدئولوژی تبدیل به علم و آگاهی واقعی شود به نفع کسانی است که از علم تعریف واقعی دارند، در حال حاضر هم سانسور ناشیانه به سبک قرن 17 و 18 میلادی وجود دارد هم سانسور روباه صفتانه و زیرکانه که عملا باعث می‌شود که فکر کنیم چیزی را که به ما تحمیل شده است خودمان خواستیم.
 
ازغدی با انتقاد از انبوه سازی سخت‌افزارها گفت: ساختن انبوه سخت‌افزارها سلاح به دست دشمن دادن است ما باید دو برابر هزینه‌ی سخت افزار را به نرم افزار اختصاص دهیم آنها خودشان از این رسانه دیجیتال تلقی جنگ و مبارزه دارند.
 
وی بااشاره به شبکه‌های اجتماعی رایج در کشور گفت:‌اینها مربوط به سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی هستند باید از این ابزار استفاده‌ی خوب کرد نه مخرب، اما سوال این است که چرا دل آنها به حال ما سوخته که چنین ابزاری را رایگان در اختیار ما می‌گذارند با خرج میلیاردها دلار برعهده خودشان می‌گذارند!!

رسانه‌ی آنها برای آگاهی دادن نیست برای ایدئولوژی است هنر آنها در عرصه‌ی رسانه‌ای این است که جهان را به گونه‌ای اداره کنند که ما تصور کنیم در خدمت ما هستند در حالی که ما با مصرف محصولات آنها به آنها خدمت می‌کنیم به نظر من آنها هرچه را می‌خواهند تبدیل به عرف کنند و سبک زندگی مردم شود، از راه رسانه اقدام می‌کنند، این حرف غلطی است که می‌گویند سرگرمی و شوخی نیست و بازی‌ها ضد رشد و پیشرفت و باعث غفلت است حتی پیامبر اسلام رقابت، شوخی و سرگرمی را تأیید کرده‌اند.

ازغدی همچنین تصریح کرد:‌ الگوی تفریح سالم در کشور ما تبیین نشده است خرج تفریحات متنوع طبقه‌ی مرفه در یک ماه با خرج یک خانواده‌ی فقیر در ده سال برابر می‌شود و این یک معضل است. شما اولین نسلی هستید که به این امکانات مجهز شده‌اید اگر امروز عقب بمانید تا صد سال دیگر هم عقب هستید ما باید با دفاع درست از ارزش‌های فرهنگی و اسلامی با آنها مقابله کنیم.

ازغدی در پایان اشاره کرد: اگر کسی با بنیه معرفتی ضعیف وارد حیطه‌ی رسانه‌های دیجیتالی شود منفعل و مصرف کننده باقی می‌ماند اما یک فرد قدرتمند مجهز مثل شناگر ماهری است که او را وسط دریا به آب بسپاریم. ما نباید منفعل و شرمنده باشیم در عرصه‌ی فرهنگی ما بستانکاریم و غرب بدهکار اگر امام خمینی هم می‌خواست عقب بنشیند در حال حاضر این انقلاب را نداشتیم به قول معروف در این عرصه‌ها باید دیگران را هول بدهیم و جلو برویم.


انتهای پیام / اس








تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن