تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820318441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی ایران برای تفحض اجساد سربازان کویتی در جنگ خلیج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی فرمانده کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:
آمادگی ایران برای تفحض اجساد سربازان کویتی در جنگ خلیج فارس
ارومیه – خبرگزاری مهر: فرمانده کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در صورت موافقت دولت کویت، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد اجساد سربازان کویتی در جنگ خلیج فارس تفحض کند.



به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید محمد باقرزاده ظهر سه شنبه در حاشیه استقبال از شهدای تازه تفحض شده کردستان عراق در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به اشرافیت کشورمان در مناطق جنگی جنوب کشور، نیروهای ما از این آمادگی برخوردارند که ضمن تفحص شهدای گمنام کشورمان، اجساد سربازان کویتی جنگ خلیج فارس را نیز تفحص کنند. وی ادامه داد: پیش بینی می شود اجساد بیش از 600 سرباز کویتی در این مناطق جنگی مورد تفحص و شناسایی قرار گیرد و در صورت موافقت دولت کویت، جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است. وی در ادامه با بیان اینکه تفحض شهدا در مناطق جنگی همچنان ادامه دارد اظهارداشت: همزمان با تفحص این شهدا، اجساد 13 سرباز عراقی نیز در این مناطق کشف شده که به مقامات این کشور تحویل داده شدند. فرمانده کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این شهدا در عملیات های کربلای 7 و 2، بیت المقدس 3 و 4، والفجر 2 و نصر 4 به شهادت رسیده اند و به همت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق مائوت، دربندیخان و حاجی عمران کردستان عراق تفحص شده اند. سردار باقرزاده افزود: اجساد این شهدای گمنام با همکاری دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان در مدت سه ماه در این مناطق عملیاتی شناسایی و کشف شده است. پیش از ظهر امروز سه شنبه پیکر پاک 29 شهید تاز ه تفحض شده هشت سال دفاع مقدس در کردستان عراق از طریق مرز تمرچین پیرانشهر وارد وطن شدند.  این شهدا متعلق به عملیات کربلای 7 هستند که بعد از ورود به کشور از طریق مرز تمرچین و برگزاری ویژه برنامه شهدا در همان مکان، در فلکه آذربایجان و باند پایین ائللرباغی ارومیه مورد استقبال قرار می گیرند. برگزاری مراسمی با شهدا در محل مزار شهدای گمنام در پارک جنگلی ارومیه نیز از جمله برنامه هایی است که در شب سه شنبه در ارومیه برگزار می شود. پیکر پاک این شهدا روز پنجم شهریور ماه با بدرقه مردم و مسوولان آذربایجان غربی از طریق فرودگاه ارومیه عازم تهران برای شناسایی و انجام آزمایشهای لازم می شوند. عملیات پیروزی بخش کربلای 7 در 13 اسفند سال 65 به وسیله دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس انجام شد. این عملیات در منطقه عملیاتی حاج عمران انجام گرفت، نیمی از منطقه عملیاتی والفجر 2 که در دوره حملات موسوم به استراتژی دفاع متحرک عراق از دست رفته بود، طی عملیات کربلای 2 و بقیه در عملیات کربلای 7 آزاد شد. درخشان ترین بخش از کارنامه ارتش در عملیات کربلای 7 رقم خورد و طی این عملیات، لشکر 64 ارومیه جان فشانی های بسیاری از خود نشان داد.


۱۳۹۳/۶/۴ - ۱۶:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن