تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798435683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطر از امضای گزارش پایان بحران با کشورهای خلیج فارس امتناع کرد |اخبار ایران و جهان|TABNAK


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قطر از امضای گزارش پایان بحران با کشورهای خلیج فارس امتناع کرد
کد خبر: ۴۲۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۸ - 21 August 2014


 مخالفت قطر با امضای گزارش پایانی کمیته رسیدگی به توافق ریاض مربوط به " پایان اختلاف آن با کشورهای عربی خلیج فارس"، موجب شد اختلافات قطر با شورای همکاری خلیج فارس همچنان به حال خود باقی بماند.

به گزارش تسنیم، روزنامه الشرق الاوسط عربستان با اشاره به اینکه در گزارش پایانی کمیته رسیدگی به توافق ریاض اعلام شده بود که دوحه در اجرای توافق ریاض جدی نیست، نوشت: قطر از امضای این گزارش خودداری کرد.

در پی مخالفت قطر، قرار است کمیته پیگیری توافق ریاض، گزارش خود را به شورای وزیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ارجاع داده تا وزیران خارجه این شورا آن را در نشست ده روز آینده خود مورد بررسی قراردهند.

الشرق الاوسط به نقل از یک مسئول عرب بلند پایه نوشت: مسئولان قطری در جریان نشست های این کمیته تاکید کردند که  تمام چیزهایی را که از آنان انتظار می رفت، به اجرا در آوردند، اما عربستان، امارات متحده عربی و بحرین از آن خواستند برای تایید سخنان خود دلایل و اقدامات عملی ارائه دهد و به همین دلیل قطری ها خشمگین شده و از امضای گزارش مزبور خودداری کردند، هرچند پنج عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس این گزارش را امضا کردند.

قطر به اعطای تابعیت به بحرینی ها ادامه می دهد

در این میان این روزنامه به نقل از یک مسئول بحرینی نوشت: قطر تا این لحظه همچنان به اعطای تابعیت به شهروندان بحرینی ادامه داده است.

این مسئول بحرینی تهیه فهرست مجازات علیه قطر را تکذیب کرده و گفت: تاکنون حتی چنین مجازاتی مورد بررسی قرار نگرفته است، وی در عین حال گفت تا زمانی که قطر به این اقدام متناقض ادامه دهد، چه بسا در آینده گام هایی در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین پایگاه خبری سبق عربستان به نقل از انور عشقی رئیس مرکز مطالعات راهبردی الشرق الاوسط با اشاره به اینکه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از مواضع سیاسی منفی قطر، زیان دیده اند، نوشت: قطر برای بازگرداندن روابط خود با اعضای این شورا به روال طبیعی، نشانه های مثبتی ارائه نکرده است.

میزبانی قطر از مخالفان شورای همکاری خیلج فارس ضربه ای به اعضای این شورا است

به گفته عشقی، قطر حسن نیت خود را ثابت نکرده و میزبانی از برخی سران مخالف در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، همچنان به مثابه نیزه ای در پشت ائتلاف برادرانه ای است که مدتها پیش شکل گرفت بنابراین متوقف کردن سخنان قرضاوی و کاهش جنگ تبلیغاتی در رسانه های قطری، برای اثبات حسن نیت این کشور کافی نیست، بلکه اعضای خشمگین شورای همکاری از همسایه کوچک خود انتظار اقدامات گسترده تری را دارند.

این در حالی است که وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس هفته گذشته در جده توافقنامه ای را امضا کردند که بر اساس آن وظیفه کمیته پیگیری اجرای توافقنامه ریاض تسهیل می شود به این ترتیب که  تا در فاصله حداکثر دو هفته تمام مسائل مورد تصویب آن اجرایی شده و پایان یابد.

این نخستین بار است که در پی نشست های متعدد مربوط به اجرای توافقنامه مزبور، دوره زمانی مشخصی برای اجرای آن در نظر گرفته می شود.

در این نشست ها کویت توانست بین قطر و امارات متحده عربی ، بحرین و عربستان میانجیگری کند، آن هم در شرایطی که سه کشور مزبور سفیر خود را از دوحه فراخواندند.

اما در توافقنامه ای که در جده امضا شد، تاکید شده است که باید از هرگونه دخالت مستقیم و یا غیر مستقیم در مسائل داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و حمایت سیاسی یا تبلیغاتی و نیز امنیتی از افراد و یا نهادهایی که امنیت و ثبات این کشورها را در معرض تهدید قرار می دهند، خودداری شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن