تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819871859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه رحمانی فضلی به روحانی/انسداد کامل مرزها تا پایان تابستان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نامه رحمانی فضلی به روحانی/انسداد کامل مرزها تا پایان تابستان
وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن ارائه گزارش عملکردی از آمار کشفیات چهار ماهه گذشته امسال ازکشف حدود 175 تن انواع مواد مخدر و روانگردان‌ها خبر داد و گفت: 77 درصد این میزان کشفیات شامل تریاک، 17 درصد حشیش، 4درصد هروئین و مورفین، 0.5 درصد شیشه و 1.5 درصد نیز سایر مواد را دربر می‌گیرد.
آفتاب: رحمانی فضلی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته دولت در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، ضمن تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: طی مدت یاد شده همچنین 16 تن مواد پیش‌ساز کشف شد که این مواد در ساخت و تولید روانگردان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گفته وی، طی این مدت 118هزار نفر نیز دستگیر شده‌اند که رقم یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 40 درصدی را نشان می‌دهد.


تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی نظارت و کنترل پیش‌سازها
رحمانی فضلی با تاکید بر برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر به آیین نامه اجرایی نظارت و کنترل پیش‌سازها موضوع ماده 40 قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: این آیین نامه در جلسه 128 ستاد تصویب و ابلاغ شد که این امر می‌تواند گام موثری در کنترل پیش‌سازها باشد.




نشست خبری وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر
به گزارش ایسنا، وزیر کشور در ادامه در خصوص سند جامع حمایت‌های اجتماعی و درمان معتادان نیز گفت: آیین‌نامه اجرایی مراکز درمان و کاهش آسیب مصوب و ابلاغ شد. بدین ترتیب بحث عملیات راه‌اندازی مراکز اقامتی و کلینیک‌های کاهش آسیب زنان معتاد نیز آغاز شده است.


به گفته وی در همین رابطه در سه ماهه ابتدایی سال 4211 نفر در 17 مرکز نگهداری معتادان موضوع ماده 16 پذیرش شده‌اند.


ابلاغ دستورالعمل نظارت و ارزیابی تخلفات مراکز مجاز ترک اعتیاد
در ادامه این نشست رحمانی فضلی به هزینه‌های اختصاص یافته به بیمه‌های درمان پایه و بستری معتادان در سال 93 اشاره کرد و گفت: حدود 30 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است که وزیر تعاون قول داده این اعتبار صرف بیمه درمان معتادان شود. همچنین دستورالعمل نظارت و ارزیابی تخلفات مراکز مجاز ترک اعتیاد تهیه و ابلاغ شد.


دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به طرح دیگر دستگاه متبوعش اشاره کرد و گفت: در بحث صیانت از خانواده‌ معتادان و زندانیان معتاد تمرکز به روی کمک به اشتغال آنها و ارایه تسهیلات به معتادان پاک شده است که وزارت تعاون، کمیته امداد، بسیج و این ستاد در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی را امضا و اقدامات لازم آغاز شده است.


رحمانی فضلی با بیان اینکه گسترش دامنه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، اجرای سیاست اجتماعی کردن مبارزه و آگاهی‌بخشی به مسئولان عظم ملی نیاز دارد، به نقش‌ رسانه‌ها در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.


نارضایتی از همکاریهای ناچپز بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر
به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.


همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن از جمله این سؤالات بود که رحمانی فضلی در این‌باره گفت: همکاری‌های بین‌المللی با ایران بسیار ناچیز و حتی صفر است. در تبادل اطلاعات با نهادهای بین‌المللی می‌توانیم ارتباطاتی داشته باشیم اما هیچگونه اطلاعاتی به ایران داده نمی‌شود، این در حالی است که اقدام مؤثری نیز در مورد در اختیار گذاشتن تجهیزات و دستگاه‌های موادیاب نیز صورت نمی‌گیرد. در خصوص ترانزیت مواد هم شاهد کمکی نبودیم لذا از تعهدات و کمک‌های نهادهای بین‌المللی رضایتی نداریم.


وی در پاسخ به میزان کشفیات مواد مخدر و مصرف روزانه مواد در کشور که برابری دارد با مقدار کشفیات گفت: راه ورود مواد مخدر به ایران معلوم است. 2000 کیلومتر مرز وجود دارد که کشورهای همسایه هیچ کنترلی به روی آن‌ها ندارند و خودشان نیز به این موضوع اذعان دارند، این در حالی است که میزان کشت مواد مخدر 210 هزار هکتار است که 5500 تا 6000 تن از این زمین‌ها محصول برداشت می‌شود و ایران مسیر ترانزیت این مواد است.


وی ادامه داد: در حالی که هم‌اکنون ریسک ترانزیت از ایران افزایش یافته و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به میزان کشفیاتشان اضافه شده، اما بحث تجاری و سودآوری موضوع و بازار مصرف، ریسک ترانزیت توسط قاچاقچیان افزایش می‌دهد.


رحمانی فضلی با اشاره به افزایش 14 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 92 اذعان کرد: با توجه به تعداد معتادان کشور مصرف روزانه همین مقدار است. این در حالی است که در مورد میزان کشفیات رضایتی نداریم و برنامه‌های جدی‌تری را در این رابطه دنبال می‌کنیم.


وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 70 درصد کشفیات در مناطق مرزی صورت گرفته، گفت: هرچه میزان ورودی مواد مخدر به کشور بیشتر شود، میزان موادی که خرد می‌شود نیز افزایش می‌یابد. این در حالی است که کشف خرد مواد مخدر سخت است.




نشست خبری وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به تقسیم کشور به چند منطقه اصلی گفت: نیروهای و تجهیزات بیشتری را در برخی مناطق حساس همچون زاهدان به کرمان مستقر کردیم که حدود 300 تا 400 درصد میزان کشفیات مواد مخدر در این مناطق افزایش یافته است. این در حالی است که طی 6 ماه گذشته 5700 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که به دنبال راه‌های جدیدی در راستای کشفیات هستیم.


دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر مشارکت وزرای عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسات و انتشار اطلاعات به مردم از دیگر سؤالات مطرح شده بود که رحمانی فضلی در خصوص آن گفت: گزارشی از عملکرد ستاد به دولت ارائه کردیم. رئیس‌جمهوری از وقتی دبیر شورای امنیت ملی بود سابقه موضوع را داشت. بعد از گزارش نیز دستوراتی صادر کردند مبنی بر اینکه همه وزرا فعالیت جدی داشته باشند؛ مسئولیت ستاد به وزیر کشور تفویض شد و به بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند که با مردم صادق باشید از سوی دیگر به موضوع جلب مشارکت‌ها در این زمینه نیز اشاره کردند که در حال عملیاتی کردن این موضوعات هستیم.


رسیدگی به تخلفات مراکز مجاز ترک اعتیاد
ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات مراکز مجاز ترک اعتیاد و استفاده این مراکز از دوز بالاتر دارو از دیگر سؤالات مطرح شده بود که رحمانی فضلی در این‌باره نیز توضیحاتی ارائه کرد.


وی گفت: جلساتی در این خصوص با وزیر بهداشت و همکارانشان داشتیم به طوری که وزیر بهداشت عنوان کردند مسئولیت این کار را در وزراتخان متبوعش بر عهده می‌گیرد. وی ظرف دو هفته دستورالعمل نظارت بر مراکز را آماده و ابلاغ کرد که این دستورالعمل امکان نظارت بر مراکز را فراهم می‌کند به طوری که تاکنون با 948 مرکز غیر مجاز برخورد و 40 درصد آن‌ها پلمپ و 42 درصد درصد در فرآیند اخذ مجوز جدید قرار دارند.


جداسازی مجرمین مواد مخدر از سایر زندانیان
به گزارش ایسنا، طرح جداسازی مجرمین مواد مخدر از دیگر سؤالات مطرح شده بود که دین‌پرست،‌ معاون کاهش تقاضا و عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست به آن پاسخ داد.


وی در این خصوص گفت: طبق ماده 41، مجرمین مواد مخدر در مراکز خاصی با نام اردوگاه‌ها با شرایط سخت نگهداری می‌شوند که این کار از دو سال قبل انجام و حدود 200 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته و هفت اردوگاه در حال تکمیل است. همچنین مقرر شده طرح جداسازی مجرمین مواد مخدر در سازمان زندان‌ها انجام و این افراد به اردوگاه‌های یاد شده منتقل شوند.


نامه به رییس جمهور برای تعیین دستگاه متولی برخورد با الکل و الکلیسم
در ادامه این نشست رحمانی فضلی در خصوص تمهیدات ستاد مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با الکل و الکلیسم نیز گفت: کشفیات قاچاق مشروبات و مواد الکلی را نیروی انتظامی انجام می‌دهد و ستاد متولی امر نیست، این در حالی است که از نگاه ما برخوردها باید جدی‌تر و برنامه‌ریزی‌ها نوع برخوردها را سنگین‌تر کند.


وی افزود: نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتیم و موضوع را ترسیم کردیم، منتظریم دستور دهد تا دستگاهی متولی برخورد با این موضوع شود. این در حالیست که این مسئله همچون مواد مخدر نگران‌کننده نیست اما به دلیل آنکه مصرف این مواد شرعی نبوده و فسادآورست، قابل پیگیری است.


راه‌اندازی کمپ‌ ترک اعتیاد ویژه کودکان
راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد ویژه کودکان از دیگر سؤالات مطرح شده در این نشست بود که این بار باز هم دین‌پرست، معاون کاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر ستاد به آن پاسخ داد.


وی گفت: کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر اقداماتی را در این راستا آغاز کرده به ‌طوری که از سال گذشته پروتکل درمان نوجوانان را تدوین کرده است. این در حالی است که در سال گذشته پروتکل درمان زنان باردار و کودکان را نیز ابلاغ کردیم. همچنین در چند استان همچون زاهدان، مرکز ویژه‌ای برای ترک اعتیاد کودکان معتاد دختر و پسر به صورت پایلوت آغاز شده است.


انسداد کامل و صد درصدی مرزها تا پایان تابستان
به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست رحمانی فضلی به بحث انسداد مرزها نیز اشاره کرد و گفت: بحث انسداد مرزها آن هم در مناطق صعب‌العبور، خشک، کوهستانی و طولانی و فاقد جمعیت به 2000 کیلومتر می‌رسد. این در حالی است که وقتی از کلمه انسداد استفاده می‌کنیم به معنای کشیدن دیوار بتنی نیست و در این رابطه علاوه بر دیوارچینی از جاده‌ی مرزی، برجک دیده‌بانی، مجهز کردن برخی مناطق به دوربین، خط فیبری و ... نیز استفاده می‌شود؛ لذا مجموعه اقدامات صورت گرفته به بحث انسداد مرزها معروف شده که با این اقدامات تاکنون 90 درصد مرزها پوشش داده شده و مسدود است و قول داده شده تا پایان تابستان امسال 10 درصد از مرز باقیمانده نیز مسدود شود.




تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن