تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل جمعيت‌پذيري شهر تهران با اصلاح مصوبه 8 بندي دولت سابق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۰ب.ظ)
رييس کميسيون شهرسازي شوراي شهر خبر داد: کنترل جمعيت‌پذيري شهر تهران با اصلاح مصوبه 8 بندي دولت سابق رييس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران با اشاره به جلسه امروز شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور از ابطال و اصلاح بندهاي مصوبه 91.2.4 شوراي عالي شهرسازي و معماري دولت سابق خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سالاري در صحن علني شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين مطلب تصريح کرد: اين مصوبه دردولت قبل با حضور رئيس جمهور وقت، طي چند ساعت به تصويب رسيده بود که عملا باعث افزايش قابل توجه جمعيت شهر تهران و به هم خوردن تناسبات کالبدي پايتخت و از بين رفتن باغات به هم پيوسته مي شد که با اين اصلاحيه ، جلو تبعات اين تصميم غيرکارشناسي تا حد زيادي گرفته شد.
وي خاطرنشان کرد: اين اصلاحيه با رويکرد کاملا کارشناسي و مبتني بر خردجمعي و اجماع نظرات حاضرين در جلسه گرفته شد که بايد از وجود چنين فضاي کارشناسي در شوراي عالي شهرسازي و معماري، بويژه وزير راه قدرداني کرد.
سالاري اضافه کرد: در راستاي تعامل ايجادشده بين شوراي شهر تهران و دولت يازدهم به ويژه شوراي عالي شهرسازي، کارگروهي شامل دبيرخانه شوراي عالي شهرسازي، شهرداري و شوراي شهر تهران براي بررسي‌هاي بيشتر کارشناسي و بررسي تاثيرات تمامي بندهاي مصوبه مذکور در افزايش جمعيت پذيري شهر تهران تشکيل شد تا با درنظرگرفتن تبعات اجتماعي ناشي از هر گونه تصميم گيري، موارد اصلاحي را پيش بيني کنند.
رييس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران ادامه داد: نهايتا پس از حدود 6 ماه کار کارشناسي متمرکز و همکاري متقابل ، امروز با مديريت شايسته وزير راه و شهرسازي و تعامل مثبت آقاي قاليباف شهردار تهران ، تغييراتي در بندهاي 1و 2 و 3 و 4 اين مصوبه با در نظر گرفتن حقوق شهروندان ساکن در زيرپهنه هاي مسکوني اين مناطق در جهت ساماندهي به فضاي کالبدي شهر و صيانت از باغات تهران، انجام شد.
سالاري افزود: ابطال بند 5 اين مصوبه در راستاي دغدغه هاي مقام معظم رهبري صورت گرفت. اين بند مربوط به زير پهنه 241 R (باغات به هم پيوسته شهر تهران از جمله باغات کن و سوهانک) است که با پيشنهاد شوراي شهر تهران و شوراي عالي شهرسازي، ابطال شد.
وي تصريح کرد: در جلسه شوراي عالي شهرسازيسابق کل اراضي بهم پيوسته باغات که به موجب قانون حداکثر 15 درصد بارگذاري به آن ها تعلق مي گرفت ، داراي بارگذاري 4 طبقه 30 درصدي ( مجموعا 120 درصد) شدند که اين امر موجب از بين رفتن بسياري از باغات به هم پيوسته شهر تهران مي شد.
به گفته وي، بند ششم اين مصوبه که باعث شده بود ، کليه اراضي دولتي متعلق به وزارت راه و شهرسازي در بندهاي طرح تفصيلي جديد شهر تهران که اساسا اراضي توسعه ذخيره شهري بودند را به زير پهنه هاي M,R يعني تجاري و مسکوني با هدف درآمدزايي براي دولت تبديل کنند، در جلسه امروز با ابطال اين بند از مصوبه دولت سابق، عملا اين اراضي ذخيره توسعه شهري براي ارتقا زندگي شهروندان تهران باقي ماندند.
رئيس کميسون شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران در ارتباط با بند 7 مصوبه نيز گفت: شوراي شهر تهران به منظور کمک به تعادل و توسعه شهر تهران و جهت تسهيل در احياي بافت‌هاي فرسوده براي جنوب محور خيابان انقلاب، 180 درصد تراکم رايگان در نظر گرفته بود که اين بند از سوي اعضا شوراي عالي تاييد شد و تغييري نکرد.
محمد سالاري در مورد بند 8 اين مصوبه اظهارداشت: با توجه به اينکه در راستاي اجراي مفاد طرح جامع شهر تهران بايد تمامي شهرک‌هاي شهر تهران با بارگذاري موجود و عدم احداث اضافه طبقه تثبيت مي شدند و با عنايت به اينکه تعدادي از شهرک‌هاي مذکور در مفاد طرح تفصيلي شهر تهران گنجانده نشده اند ، اعضاي شوراي عالي مصوب کردند تا اين شهرک‌ها مورد بازبيني قرار گرفته و طبقات آنها تثبيت شود و لذا قرار شد اين بند مورد باربيني قرار گيرد.
وي اعلام کرد: ما به عنوان نمايندگان شهروندان تهراني معتقد هستيم که هرگونه تغيير در مفاد طرح تفصيلي شهر تهران بايد اولا با بررسي هاي کارشناسي صورت گرفته و ثانيا نبايد منجر به تغييرات گسترده شود، چراکه تغييرات اسناد فرادست از جمله طرح تفصيلي و طرح جامع شهر تهران باعث آسيب رساني جدي به حقوق شهروندان و نابساماني در مديريت شهري مي شود. بنابراين بنا به پيشنهاد ما قرار شد تغييرات گسترده موردنظر اعضاي کميته فني شوراي عالي شهرسازي و معماري با بررسي هاي کارشناسي بيشتر و کمترين تغييردر کارگروهي مشترک بين دبيرخانه شوراي عالي شهرسازي ، معاونت شهرسازي شهرداري تهران و شوراي شهر تهران مورد بازنگري بيشتري قرار گيرند.
بر اساس اين گزارش، اين جلسه با حضور عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي، معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، محمدباقر قاليباف شهردار تهران، محمد سالاري رييس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران و معاونين فعلي و سابق شهرسازي شهرداري تهران و مشاور طرح تفصيلي شهر تهران برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن