تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802973267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار قاچاق فیلم ایرانی را تحریم کنید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بازار قاچاق فیلم ایرانی را تحریم کنید
شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران با صدور بیانیه ای ضمن هشدار برای جلوگیری از تکثیر و توزیع غیر قانونی آثار سینمایی تاکید کردند قاچاق فیلم موجب به تاراج رفتن سرمایه فیلم سازان شده و باید بازار قاچاق فیلم ایرانی را تحریم کرد.
آفتاب: به گزارش ایرنا، در ادامه بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران آمده است: از قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، استمداد می طلبیم و از مردم شریف می خواهیم برای کمک به روند گردش سالم اقتصادی سینما، بازار قاچاق فیلم ایرانی را تحریم کنید.


در ادامه این بیانیه ضمن یاری طلبیدن از مردم و مخاطبین سینما برای مبارزه با تاراج سینمای ایران، آمده است: تهدید فزاینده قاچاق فیلم برای سرمایه گذاران و فعالان سینمایی به پدیده ای تبدیل شده که نه تنها عرصه تولید و پخش آثار سینمایی را با نا امنی مواجه کرده است , بلکه این وضعیت ناهنجار و تسلط قاچاقچیان بر آثار فرهنگی باعث شده سرمایه فیلمسازان به تاراج برود.


این بیانیه می افزاید: برخورد ضعیف با قاچاقچیان آثار فرهنگی بویژه سینمایی موجب شده فیلم هایی که وارد شبکه نمایش خانگی می شود، به فاصله اندکی در قالب چند فیلم با هزینه اندک و به صورت ˈ دایویکسˈدر کنار کوچه و خیابان به حراج گذاشته شوند و با عدم برخورد اصولی ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری با قاچاقچیان فیلم های سینمایی،کار به جایی رسیده که امروزه بسیاری از فروشگاههای تهران اقدام به فروش فیلم های سینمایی ایرانی در قالب ˈدایویکس ˈمی کنند و این شرایط در شهرستانها بیش از تهران اسفبار است .


در ادامه این بیانه آمده است: اضافه بر آن پخش غیر قانونی فیلم های سینمایی در قطار , اتوبوس و شبکه های فارسی زبان ماهواره ای ابعاد دیگری از تاراج سرمایه مالکان آثار فرهنگی است و این پدیده شوم با کمترین مزاحمت از سوی مراجع انتظامی و قضایی در سراسر کشور بوضوح رخ می دهد.


در این بیانیه تاکید شده است: به دلیل فراگیری تهیه , تکثیر و توزیع غیر قانونی آثار سینمایی , بازار شبکه نمایش خانگی در وضعیت بسیار بدی به سر می برد که این روند به نزول خرید حق رایت آثار سینمایی ایرانی در شبکه نمایش خانگی و تقلیل روزبروز تیراژ نسخ منجر شده است و این در حالتی است که ، بخشی از بازگشت سرمایه آثار سینمایی وابسته به توزیع آن در شبکه نمایش خانگی است.


شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران در این بیانیه می افزاید: وقتی بخش خصوصی امنیت سرمایه گذاری نداشته باشد، بی تردید تمایل آن برای حضور موثر در زمینه تولید فیلم سینمایی کم رنگ می شود که این نفع هیچ کس نیست .ارایه آمار از جمع آوری آثار قاچاق از چند میدان و خیابان تهران را نمی توان مبارزه مستمر با پدیده قاچاق در اقصا نقاط کشور نامید.


در پایان این بیانیه آمده است از قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، استمداد می طلبیم و از مردم شریف می خواهیم برای کمک به روند گردش سالم اقتصادی سینما، بازار قاچاق فیلم ایرانی را تحریم کنند تا گردش مالی سینمای ایران به روند طبیعی خود بازگردد.




تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن