تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798612216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در کنار برگزاری جشنواره فیلم صلح و دوستی ایرانیان نمایشگاه پوسترهای غزه در توکیو برپا شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در کنار برگزاری جشنواره فیلم صلح و دوستی ایرانیان
نمایشگاه پوسترهای غزه در توکیو برپا شد
در طی دو روزبرگزاری جشنواره فیلم صلح و دوستی ایرانیان با مضمون (دفاع مقدس و صلح و دوستی) در توکیو، پوسترهایی با محوریت مظلومیت و کشتار مردم غزه از اثار هنرمندان تجسمی آن حوزه، در معرض دید مردم ژاپن گذاشته شد.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه پوسترهای غزه در توکیو برپا شد



به گزارش خبرگزاری فارس، در طی دو روزبرگزاری جشنواره فیلم صلح و دوستی ایرانیان با مضمون (دفاع مقدس و صلح و دوستی) در توکیو، پوسترهایی با محوریت مظلومیت و کشتار مردم غزه از آثار هنرمندان تجسمی آن  حوزه با حضور محسن مومنی شریف ریس حوزه هنری، ، در  معرض دید مردم ژاپن گذاشته شد. در همین راستا  و درادامه فعالیت برای رساندن صدای کودکان و مردمان غزه به گوش جهانیان، با درخواست پرویز پرستویی دبیر جشنواره در روز افتتاحییه (همچون افتتاحییه قبلی در شهر هیروشیما) تمامی حضار  برای شادی روح شهدای غزه و نیز دفاع مقدس ایران به پا خاسته و یک دقیقه سکوت کردند.

در زمان برگزاری  این جشنواره، فیلم های (شیار 143)، (تنهای تنهای تنها)، (اتوبوس شب)، (پاداش سکوت) و (خاطراتی برای تمام فصول) درتوکیو به نمایش درآمدند،  که سالن جلسات برگزاری جدا ازنقد و بررسی  و حضور تعدادی ازعوامل اصلی فیلم ها، مملو از مخاطبین ژاپنی و همچنین ایرانیان  مهاجری بود، که  اکثرا برای اولین بار با این نوع سینما اشنا می‌شدند. پس از نمایش  فیلم مستند (خاطراتی برای تمام فصول) کار مصطفی رزاق کریمی در مورد مجروحین شیمیایی، یکی از مخاطبان ژاپنی، با لحنی متاثر کننده گفت من از کارگردان فیلم سوالی ندارم بلکه  با دیدن این حقایق غیر قابل کتمان  در فیلم از خود سوال دارم  که چرا باید رسانه‌ها بتوانند این همه سال با نگفتن حقیقت بدین راحتی مرا گول بزنند و شرمنده و جدان خودم کنند.

خانم ژاپنی هم در ادامه  گفت: من شاید به اندازه چند سال امشب  گریه کردم و از کارگردان  خواهش میکنم  به عنوان یک مسولیت اجتماعی و انسانی سعی کنند تا این فیلم را همه جهانیان  ببینند. در نمایش فیلم (پاداش سکوت)، پرویز پرستویی به عنوان  دبیر جشنواره و بازیگر فیلم  پس از جوابگویی به سوالات مخاطبین ژاپنی  اکثر وقت خود را در اختیار بیژن نوباوه و دکتر حمید صالحی از جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران گذاشت تا مخاطبین را  از نزدیک در جریان فجایع جنگی غرب برعلیه مردم ایران در زمان دفاع مقدس قراردهند. کیومرث پوراحمد  پس از پخش فیلم (اتوبوس شب) گفت که از جنایتکاران و صاحبان کارخانه‌های اسلحه سازی غیر از آنی که هم اکنون در غزه، عراق و سوریه رخ می‌دهد نمی‌توان انتظار داشت.

یکی از مخاطبین ژاپنی ازچگونگی  همدلی مردم ایران و عراق  سوالاتی داشت  که پوراحمد گفت ما دو ملت نزدیک و خویشاوند در دو سمت مرز بودیم که صدام و پشتیباناننش خواستند  با آتش جنگ هشت ساله کینه ای ابدی بین ما برقرار کنند که خوشبختانه نتوانستند. و ملت ایران هوشیارانه در این مورد عمل و حساب دولت بعثی صدام  را حتی در زمان جنگ از ملت مظلوم عراق جدا کردند. پس از  نمایش فیلم(شیار 143) به کارگردانی سرکار خانم نرگس آبیار ، حضار در واکنشی احساسی  به کف زدن شدید پرداختند و در سوالات متعدد از همدلی با مادر فیلم سخن می‌گفتند. (تنهای تنهای تنها)، یگانه فیلم کودکانه و با لحن شاد نیزبه نوعی  تنوع موضوعی  و توانایی  سینمای ایران درورود به پنجره های مختلف مضمون جنگ را به مخاطبین حرفه ای ان دیار یاداوری کرد که در بسیاری از صحنه ها همچون ایران، بینندگان ژاپنی ابراز داشتند که  براحتی لبریز اشک های خنده و گریه را در چشمان خود دیدند.

در تمامی  این نمایشات، مخاطبین ژاپنی  در تمامی سوالات  ،اعلام  حیرت خود را از نگاه متفاوت  ایرانیان در جهان  به مقوله جنگ پنهان نمی داشتند که چگونه میتوان در عین صلح دوستی و ستایش مقاومت، به لحاظ  حتمی، انسانیت و اخلاقیات  را در مقوله  نبرد با  بی عدالتی مورد توجه  و سرلوحه قرار داد.  این جشنواره  مردمی همزمان با سالگرد بمباران ژاپن  اتمی هیروشیما و با همت  و برنامه ریزی خودجوش عده ای از هنرمندان  سینمای ایران، جانبازان موزه صلح تهران، انجمن های صلح طلب و مردمی هیروشیما  دراین  شهر و توکیو وبا مجریگری و مترجمی  شهره گلپریان برگزار شد که در طی شش روز برگزاری موفقیت امیز و بدور از کلیشه های رایج رسمی، از  همراهی  و همکاری  بدون چشمداشت  حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، سفارت ایران در ژاپن، بنیاد فرهنگی روایت، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و  نیز دانشگاه هنر تهران برخوردار بود. انتهای پیام/و

93/05/21 - 14:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن