تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798436059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد صنعت پتروشیمی در یک سال اخیر تشریح شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همزمان با هفته دولت
عملکرد صنعت پتروشیمی در یک سال اخیر تشریح شد
اولویت نخست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک سال گذشته بدون انجام سرمایه گذاری خاص در مجتمع ها، رساندن مقدار تولید به ظرفیت اسمی بوده است.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛عباس شعری مقدم با بیان اینکه اکنون ظرفیت مجتمع های پتروشیمی 60 میلیون تن است، اما تنها 40 میلیون تن محصول تولید می کنند افزود: بنابراین بدون آنکه سرمایه‌گذاری خاصی صورت بگیرد، می‌توان حجم تولیدات را تا 20 میلیون تن افزایش داد. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اولویت دوم خود را در یک سال اخیر تکمیل 15 طرح‌ از 62 طرح باقی‌مانده از برنامه های چهارم و پنجم که پیشرفت بالای 60 درصد دارند اعلام کرد و افزود: از 15 طرح اولویت دارِ مذکور، تا پایان امسال پتروشیمی های کاویان 2، لرستان، مهاباد، تخت جمشید و اوره آ‌مونیاک مرودشت به بهره برداری کانل می رسند. همچنین در تلاش هستیم تا مشکلات تأمین منابع مالی تعدادی از طرح های مستقر در فاز دوم عسلویه را از طریق صندوق توسعه ملی و مسیر فاینانس چین حل کنیم . احداث زیرساخت ها توسط دولت زمینه ساز سرمایه گذاری بخش خصوصی شعری مقدم افزود: علاوه بر 62 طرح باقی‌مانده، 36 طرح جدید تعریف شده است که در مجموع 60 میلیون تن به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود که البته برای جذب سرمایه گذار برای احداث این طرح‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری دولت برای احداث زیرساخت ها است که در این رابطه در حال مذاکره با دولت و مجلس هستیم شعری مقدم از قطعی شدن فاینانس 5 طرح از مسیر چین خبر داد و افزود: امیدواریم هرچه زود تر با تائید ففاینانس این طرح ها توسط بانک مرکزی، این طرحها فعال شوند . صندوق توسعه پتروشیمی راهکار جدید تامین مالی طرح های پتروشیمی وی در زمینه تامین مالی طرح های پتروشیمی، گفت: از آنجا که برخی از سهامداران طرح‌های پتروشیمی با مشکل تأمین منابع ریالی مواجه می باشند ، لذا برای این گروه هم در نظر داریم با احداث صندوق توسعه پتروشیمی که به کمک سازمان بورس وتنی چند از اقتصاد دانان بنام کشور پیشنهاد شده است، مشکلات‌شان را حل کنیم. وی درباره سازوکار صندوق توسعه، افزود: در این صندوق ، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران و مردم می‌توانند از طریق خرید سهام، در طرح های جدید پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند.
ترویج توجه به HSE و سود بلندمدت به جای نگاه کوتاه مدت وی به بخش دیگری از عملکرد یک ساله خود و همکارانش اشاره کرد و افزود: در بخش تولید نیز ما سعی کرده ایم تا به نوعی اهمیت مدیریت صحیح را به سهامداران شرکت های خصوصی شده گوشزد کنیم و حتی با مامور کردن تعدادی از مدیران برجسته و متخصص خود به این شرکت‌ها در اداره امور به آنها کمک کنیم. ضمن آنکه در جلساتی که با این مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور داشتیم، تلاش کردیم به آنها این موضوع را یادآور شویم که ضرورت ندارد فقط تابع نظرات سهامداران بوده و به دنبال کسب سود در کوتاه‌مدت باشند، بلکه بهتر است به منافع بلند مدت سازمان خود بیندیشند و به مسائلی نظیر HSE، آموزش و مسئولیت‌های اجتماعی نیز توجه داشته باشند. به این طریق توانستیم تا حدودی وضعیت را بهبود ببخشیم. وی خاطر نشان ساخت: بدین منظور شرکت ملی صنایع پتروشیمی آیین‌نامه رگولاتوری را تدوین نموده است که به موجب این آیین‌نامه مجتمع های پتروشیمی موظف هستند برخی از نکات و دستورالعمل‌های صنعت پتروشیمی را در زمان فعالیت خود رعایت کنند که HSE و توجه به مسئولیت های اجتماعی در کنار توسعه صنعت از آن جمله می باشد.







تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن