تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805275761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمی توان از مردم انتظار داشت صرفه جویی کنند اما خودمان ریخت و پاش های آنچنانی داشته باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نمی توان از مردم انتظار داشت صرفه جویی کنند اما خودمان ریخت و پاش های آنچنانی داشته باشیم خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از ادبیات رییس جمهور در برخورد با منتقدین اظهار داشت: آنچه که می‌تواند کشور را به پیروزی برساند، ولایت‌مداری مسؤولان است، وگرنه مردم ایران ولایتمدارند و سر و جان خود را برای ولایت می‌دهند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله در تهران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر(ره) به خاطره‌ای از شهید رجایی اشاره کرد و گفت: شهید رجایی در زمان ریاست جمهوری، وقتی متوجه می‌شود که در دفتر ایشان تغییراتی انجام شده و دکوراسیون دفترش را عوض کرده‌اند، گله‌مند شده و به کسانی که چنین کاری کردند می‌گوید، باید از جیب خودشان این هزینه‌ها را بپردازند.
وی با بیان این‌که کجا بودیم و به چه سمتی داریم حرکت می‌کنیم، به هزینه‌های تشریفاتی برخی از مقامات دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، نزدیک به هفت میلیارد تومان فقط برای ساختمان ریاست‌جمهوری برای تعمیرات و ساخت و ساز هزینه شده است.
آصفری با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یا صرفه جویی امکان‌پذیر است. الناس علی دین ملوکهم، چطور می‌توان از مردم خواست با صرفه جویی و هزینه کم زندگی کنند، اما خودمان طور دیگر برخورد می‌کنیم؟ متاسفانه در همه دولت‌ها غیر از دولت شهید رجایی و مقام معظم رهبری چنین وضعیتی وجود داشته است. امروز وقتی با دولت درباره مشکلات آب در کشور و تأمین آن صحبت می‌کنیم، می‌گویند به دلیل تحریم‌ها بودجه نیست، اما هزینه‌هایی در بعضی جاها مصرف می‌شود که توجیه‌پذیر نیست؛ از جشن روز زن در کاخ سعدآباد و اسراف و ریخت و پاش تا مواردی که امروز شاهد هستیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر واقعاً می‌خواهیم در راستای اهداف امام، شهدا و مردم ایثارگر حرکت کنیم، یکی از لازمه‌های آن این است که خود پیشتاز در این عرصه باشیم. در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها، با وجود همه تبلیغات و بسیج عمومی برای منصرف کردن مردم که حتی مراجع تقلید هم وارد شده بودند، باز 92 درصد مردم ثبت‌نام کردند. وقتی مردم این ریخت و پاش‌ را از مقامات دولتی می‌بینند، معلوم است اعتماد نمی‌کنند. دولت بایستی خود در مرحله اول در بحث حفاظت از بیت‌المال و در صرزفه‌جویی در هزینه‌ها پیش‌قدم باشد، بعد از مردم توقع همراهی داشته باشد.
وی به یکی از وعده‌های رییس جمهور در ایام تبلیغات اشاره کرد و گفت: رییس جمهور قول داد که اعتبار و اعتماد را به پاسپورت ایرانی برگرداند، اما دیدید غربی ها چه برخوردی با نماینده ایران در سازمان ملل کردند و برخلاف بند سوم توافق نامه مقر سازمان ملل در زمینه فراهم کردن زمینه‌های صدور روادید برای نمایندگان کشورها و خانواده آنها، حتی ویزا برای آقای ابوطالبی صادر نکردند.
آصفری با انتقاد از ادبیات دولتیان در برخورد با منتقدین اذعان کرد: با وجود همه این بی‌احترامی‌های آمریکا، در صحبت تلفنی رییس جمهور ایران با آمریکا، اوباما مودب و باهوش خوانده می‌شود، اما منتقدین ژنو بزدل سیاسی و ترسو نامیده می‌شوند؛ آمریکایی که دنیا را امروز به آتش کشیده و داعش را شکل داده اند. داعش آن روی سکه رژیم صهیونیستی است؛ در غزه آنها یک تیر هم به سمت اسراییل شلیک نکردند. ما می گوییم، شما حقوق قانونی ما را که حق مسلم ما در سازمان ملل است، حل کنید، احترام به پاسپورت جای خود. این برخورد با منتقدین واقعاً جای تأسف است.
وی به یکی دیگر از وعده‌های رییس جمهور اشاره و تصریح کرد: دکتر روحانی گفته است که اولین قدم آن است که تلاش کنیم تحریم جدیدی وضع نشود و تحریم‌های فعلی نیز به تدریج از بین برود. در همین دولت، پانزده نفر از شرکتها و شخصیت‌های ما را تحریم کردند. اگر قرار است به غربی‌ها امیدوار باشیم و دیوار بی‌اعتمادی برداشته شود، چرا تحریم‌ها تشدید شده است؟ چیزی از برداشتن تحریم‌ها را نمی‌بینیم. اگر بحث برداشتن تحریم قطعات خودروی پژو را مطرح می‌کنند، به خاطر مشکلات خود شرکت پژو است که بازاری مثل ایران برایش نجات‌دهنده است و چیزی برای ملت ما ندارد. در پتروشیمی نیز اکثر کشورهای خاورمیانه مشتری پر و پا قرص ما هستند و برداشتن تحریم‌های پتروشیمی دردی از ما دوا نمی کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سخن دیگری از دکتر روحانی که امریکای لاتین را جزو کشورهایی دانسته که به دنبال گسترش روابط با آنها هستیم، اشاره کرد و ابراز داشت: به دستور وزیر نفت فعلی، دفتر فروش نفت در منطقه بولیوی تعطیل شد و مدیر عامل پتروپارس، قرارهای نفتی مشترک با کشورهای آمریکای لاتین را متوقف کرد.
وی در ادامه به اظهارات رییس جمهور درباره تشکیل کابینه فراجناحی با تاکید بر شایسته‌سالاری اشاره کرد و یادآور شد: آیا واقعاً این کابینه فراجناحی است؟ این ژنرال‌ها برای زمانی که منطقه ما در معرض تحریم و جنگ نبوده است، توانسته‌اند مدیریت کنند، اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم، یل میدان می‌خواهد که در مواقع تحریم و تهدید بتواند این قطار را از ریل بگذراند. برخی از همین وزرا اعتراف می‌کنند که به این سادگی امکان‌پذیر نیست. شایسته سالاری یعنی گردش نخبگان؛ کسی که چندین شرکت و کارخانه دارد و فرصت مدیریت این کارخانه‌ها را هم ندارد، چگونه می‌تواند به مسئولیت‌ مهم وزارت رسیدگی کند؟ بسیاری از این وزرا در مانده‌اند و باور ندارند که مدیریت کشور این قدر سخت باشد.
آصفری با بیان این‌که بسیاری از انتصاب‌ها در دولت یازدهم کاملاً خلاف وعده‌های رییس جمهور درباره فراجناحی و شایسته‌سالاری بوده است، اذعان داشت: متاسفانه بعضی از این‌ها در فتنه 88 نقش موثر داشتند که از جمله آنها در وزارت علوم بود که فتنه گران گردانندگان اصلی این وزارت‌خانه بودند.
وی به استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم این بود که دیدیم وزیر علوم را دیگران مدیریت کردند و فضای دانشگاه را مسموم کرده و به سمت جناح‌بازی و سیاسی‌کاری پیش بردند و بر آن بودند تا غائله 18تیر 78 را مجدداً به وجود بیاورند. در این یکسال اخیر، بیش از 1000 عدد کاهش مقاله داشتیم و رتبه علمی ایران دو پله سقوط کرد.
این نماینده مجلس به تبیین مفهوم فراجناحی پرداخت و خاطرنشان کرد: فراجناحی این نیست که یک جریان اصلاح‌طلب تند را منصوب کنیم تا همه همّ و غم خود را برای انتخابات دهم بگذارد. حضرت آقا فرمودند که نمی‌توان با شعار اعتدال، نیروهای ارزشی را کنار گذاشت. در همین استیضاح وزیر علوم، بهانه آنها این بود که بورسیه‌های غیر قانونی باید معرفی شوند. اتفاقاً مجلس هم می‌گوید دولت باید به صراحت کسانی را که به طور غیرقانونی بورسیه شده‌اند معرفی کند و مبالغ هزینه‌شده برای بورسیه‌شده‌ها از آنها پس گرفته شود، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب.
وی با اشاره به وعده دیگر دکتر روحانی تصریح گرد: ایشان گفته‌اند، در دولت من آزادی به معنای واقعی وجود خواهد داشت. اما می‌بینیم که این قدر فضا را مسموم می کنند که کسی جرأت نقد دولت را نداشته باشد، هر چند چنین نخواهد شد. ما موافق سیاه‌نمایی هستیم. ما مخالف این هستیم که واقعیت‌ها وارونه جلوه داده شود. می‌گویند تورم چهل درصدی را به بیست درصد رساندیم، کجا رساندید؟ آیا مردم لمس کردند؟ وقتی هم نقد می کنند، آنها را مخالف می‌خوانند.
آصفری با بیان این‌که انقلاب اسلامی متعلق به شخص نیست و متعلق به همه ملت ایران است، اظهار داشت: همه مردم جهان چشم‌شان به انقلاب اسلامی دوخته شده است. با این فضایی که ایجاد کردند و یک روز منتقدین را بی‌سواد و بزدل سیاسی می‌خوانند و به جهنم حواله می‌دهند، نمی‌توان انتقاد کرد. اکثر این‌هایی که منتقد دولت هستند، بخشی از عمرشان را در جبهه های جنگ گذرانده‌اند. کدام‌شان ترسو هستند؟
وی اضافه کرد: ما اگر ترس داریم و می‌لرزیم به خاطر این است که وقتی می‌بینیم کسانی که تسهیلات (رانت) 650 میلیون یورویی را گرفتند، اتفاقا همان کسانی هستند که جزو 1000 نفر اصلی بدهکاران بزرگ بانکی هستند یا در پرونده کرسنت، استات اویل و ... نقش اصلی داشته‌اند. ترس‌مان از این است که چرا بایستی در زمانی که مردم نیاز به بهداشت و دارو دارند و پول ندارند که یک داروی هفتصدهزار تومانی بخرند، هفت میلیارد برای زیباسازی اتاق رییس جمهور صرف می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتقاد از توجه دولت به مسائل فرعی در شرایط فعلی گفت: آیا امروز مردم ما در مناطق مختلف، مشکل اساسی‌شان پهنای باند است یا مشکل معیشت، تورم و بیکاری؟ اولویت‌ها کدام است؟ در مدیریت توسعه، منافع ملی بر منافع سازمانی و جناحی ارجحیت دارد. حل مشکلات اقتصاد و مردم کشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است. اگر این اقتصاد عملیاتی شود، قطعاً این تحریم‌ها هیچ تأثیری بر اقتصاد ما نخواهد داشت.
وی با بیان این‌که مردم ما تشنه اسلام ناب محمدی(ص) هستند، تأکید کرد: برنامه‌های دولت باید با نگاه رهبری انقلاب هم‌خوانی داشته باشد. این‌که کسانی را مسؤول کنیم که هنوز به دروغ تقلب در سال 88 اعتقاد دارند و نقش آنها در فتنه 88 محرز است، هیچ‌گونه هم‌خوانی با دیدگاه‌های رهبری انقلاب نخواهد داشت. چیزی که بیشتر از همه در کشور احساس می‌شود که می‌تواند کشور را به پیروزی برساند، ولایت‌مداری مسؤولان است وگرنه مردم ایران ولایتمدارند و سر و جان خود را برای ولایت می‌دهند.
آصفری در پایان اظهار امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید با پیروی از اصول انقلاب و بازگشت به ارزش‌های آن و تبعیت از رهبر معظم انقلاب بتواند در بحث اشتغال، اقتصاد و فرهنگ مردم بهتر عمل کرده و به وعده‌های داده شده جامه عمل بپوشاند./9591/پ202/ج




۱۳۹۳/۶/۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن