تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803170811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورزی به تنهایی نمی تواند بار معیشت مردم را از زمین بلند کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار فارس در جمع مردم توابع شهرستان ارسنجان: کشاورزی به تنهایی نمی تواند بار معیشت مردم را از زمین بلند کند خبرگزاری پانا: دکتر احمدی تاکید کرد: با جمع آوری سرمایه های سرگردان مردم ، ذخیره سازی سرمایه در حساب های مشترک و ارائه و تامین تسهیلات مشاغل خانگی راه درآمد ساکنان برای گذاران زندگی را تغییر دهیم.
۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد ساعت 12:43



به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر سید محمد احمدی در جمع مردم توابع شهرستان ارسنجان در روستای كتك، ضمن ابراز تاسف از برچیده شدن چهره سبز و تولیدات كشاورزی از منطقه ، اظهار داشت: رخت بر بستن رونق اقتصادی ، كشاورزی و نبود صنایع تولیدی در این نقاط حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است؛ اما با این وجود باید از توان نیروهای خلاق ، كارآمد ، ابتكار گر و فعال برای بهبود شرایط مختلف منطقه و توسعه همه جانبه آن استفاده و در این راستا برنامه ریزی كنیم.

وی ادامه داد: كشاورزی كه روزگاری شغل اجدادی مردمان منطقه ارسنجان به شمار می رفت ، با توجه به خشكسالی و كمبود منابع آبی دیگر پاسخگوی مشكلات و تامین مایحتاج مردم این منطقه نیست و با توجه به نبود منابع آبی چاره ای جز تغییر الگوی معیشت وجود ندارد.

رییس شورای توسعه و برنامه ریزی  استان فارس با اشاره به آبگیری سد سیوند عنوان كرد : دولت از گذشته برای تامین منابع آبی مورد نیاز مردم منطقه ارسنجان برنامه ریزی های گسترده ای را انجام داده و احداث سد سیوند نیز براساس همین برنامه ریزی ها صورت گرفته است  ، اما متاسفانه با توجه به خشكسالی اخیر امكان جمع آوری آب در پشت سد راوجود ندارد و استفاده از منابع آبی آن امكان پذیر نیست.

استاندار فارس افزود : شبكه آبرسانی از سد سیوند تا مناطق زیر دست احداث شده استع اما متاسفانه آبی برای انتقال به این شبكه ها وجود ندارد ؛ بنابراین اگر فرض را بر ادامه بحران كم آبی و خشكسالی بگیریم و با توجه به كمبود منابع آبی تغییر الگوی معیشت تنها راه خروج منطقه از بن بست است.

دكتر احمدی تاكید كرد : باید در منطقه تعاونی های مردمی و تولیدی تشكیل شود و با جمع آوری سرمایه های سرگردان مردم ، ذخیره سازی سرمایه در حساب های مشترك و ارائه و تامین تسهیلات مشاغل خانگی راه درآمد ساكنان برای گذاران زندگی را تغییر دهیم.

وی تصریح كرد : فرض كنیم كشاورزی رونق دوباره گیرد ؛ اما با توجه به قرار گرفتن كشور در منطقه گرم و خشك  ، معتقدیم كشاورزی به تنهایی نمی تواند بار معیشت مردم را از زمین بلند كند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس در پایان اظهار داشت : باید با تعریف الگوهای صنعتی و تولیدی و با هدف رونق صنعتی شهرستان ارسنجان را جان دوباره ببخشیم و به همین منظور در شورای توسعه و برنامه ریزی استان و شهرستان راه حل هایی را  تدوین و دنبال می كنیم.

همچنین یادآور می شود با حضور استاندار فارس گنگ گازرسانی به یازده روستا در شهرستان ارسنجان با اعتبار 28 هزار و 203 میلیون ریال به زمین زده شد.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن