تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804921514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه به مدارس فرسوده منطقه 9 تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گفت و گو با مدیر آموزش و پرورش این منطقه مطرح شد؛ ضرورت توجه به مدارس فرسوده منطقه 9 تهران خبرگزاری پانا: مسئولان اداره آموزش وپرورش روزهای پرکاری را سپری می کنند و به فکر آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید هستند.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور ساعت 09:51



سعید روبوشه مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 شهر تهران در گفتگوی با خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا گفت :اگر چه این روزها دانش آموزان منطقه همانند دیگر دانش آموزان در حال گذراندن اوقات فراغت تابستانی خود هستند ، اما مسئولان اداره آموزش وپرورش روزهای پرکاری را سپری می کنند و به فکر آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید هستند. حدود 90 واحد آموزشی در منطقه 9 وجود دارد که از این تعداد شاید تنها 20 درصد بافتی نو دارند و بیش از 80 درصد از مراکز آموزشی منطقه از بافتی فرسوده برخوردارند . بیش از 22هزار دانش آموزدرحدود 90 واحد آموزشی منطقه مشغول به تحصلیند اماکارشناسان معتقدند اغلب این مراکز آموزشی بافتی قدیمی دارند. مدیرآموزش وپرورش منطقه با اشاره به وضعیت مدارس منطقه می گوید: متاسفانه با توجه به قدمت منطقه بیشتر مدارس از بافتی قدیمی و فرسوده برخوردارند به گونه ای که حتی عمر تعدادی ازآنها به نیم قرن می رسد. وضعیت فرسوده مدارس منطقه این روزها از دغدغه های اصلی مسئولان اداره آموزش وپرورش و مدارس است. ربوشه در ادامه با اشاره به این موضوع می گوید : نگهداری مدارس از مشکلات اصلی به شمار می رود، که نه تنها مسئولان آموزش وپرورش به فکر آن هستند بلکه مدیران مدارس هم این روزها سعی می کنند با آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید تا حدودی این مشکل را حل کنند. این موضوع باعث به وجود آمدن هزینه های سر سام آوری می شود که خود از مشکلات اصلی به شمار می رود. اما تنها بافت فرسوده مشکل اصلی مدارس منطقه نیست، بلکه وجود مدارس وقفی واستیجاری را هم می توان از مشکلات عمده آموزش وپرورش منطقه دانست. مدیر منطقه با بیان این موضوع می افزاید: دربین مدارس منطقه تعدادی از مدارس مانند :نرجس، عمار و یاسر، رسالت وعلامه مجلسی و.... جزء مدارسی استیجاری و حدود 8 مرکز آموزشی مانند مدارس منیره و محمد عاصی و نظام مافی ها هم از جمله مدارسی وقفی هستند که با توجه به شرایط وقفی و استیجاری نمی توان در آنها فعالیت های بهسازی یا نوسازی انجام داد.
کمبود بودجه، مشکلی برای نوسازی مدارس
در سالهای گذشته، تعدادی از مدارس فرسوده منطقه پس ازعملیات تخریب ونوسازی جای خود را به مدارس نو داده اند. اما مدتی است هیچ پروژه ای تخریب یا نوسازی نشده است. ربوشه دلیل این موضوع را کمبود بودجه می داند ومی گوید: در بین مدارس فرسوده مدارسی مانند امام موسی صدر، اسوه و آفرینش در لیست تخریب ونوسازی قرار دارند اما به دلیل کمبود بودجه واعتبار به همان صورت باقی مانده اند. به همین دلیل سعی کرده ایم با باسازی این مدارس زمینه تحصیل دانش آموزان را در این مدارس فراهم کنیم. البته مدرسه امام موسی صدر مدت 2 سال است که تخلیه وآماده تحویل است که در اولین فرصت و با تامین بودجه عملیات نوسازی آن شروع خواهد شد. معمولا بودجه واعتبار بازسازی مدارس از سوی اداره کل نو سازی تهران تامین می شود .اما در سالهای گذشته کمک خیرین هم باعث شد ه تا برخی از پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد. مدیر منطقه با اشاره به این موضوع می گوید : با جذب خیرین مدرسه ساز به سوی منطقه سعی کردیم پروژه های نیمه تمام را تکمیل نموده وتحویل دهیم . مدرسه ابتدایی دخترانه شهید صیاد شیرازی واقع در 30 متری جی از جمله مدارس منطقه است که با کمک " نویدی مقدم" خیرمدرسه ساز به اتمام رسیده که در حال حاضر فعالیت موقت خود را شروع کرده است وقبل از مهر ماه به طوررسمی افتتاح می شود.
تکمیل پروژه های نیمه تمام
با وجود تمامی مشکلات وکمبود ها مسئولان اداره آموزش وپرورش با کمک اداره نوسازی وخیرین توانستند 2 پروژه بازسازی را درمنطقه شروع کنند. ربوشه با اشاره به این موضوع می گوید:‌ با کمک اداره نوسازی در قسمتی از زمین هنرستان پسرانه نظام مافی عملیات باسازی را شروع کرده ایم، البته با تجمیع انجام شده است در قسمتی از مدرسه سعی کردیم در شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان مشکلی نداشته باشند. همچنین به زودی عملیات تکمیل پروژه نیمه تمام راه زینب هم شروع می شود. سعی مان براین است این 2پروژه تا اواسط سال تحصیلی جدید به اتمام برسند.
علاوه بر بازسازی و نوسازی، مقاوم سازی مدارس هم از جمله کارهایی است که معمولا در طول تابستان انجام می شود. مدیر منطقه درادامه با بیان این موضوع می افزاید : اگر چه مدارس منطقه بافتی قدیمی دارند. اما امسال هیچ مدرسه ای در لیست مقاوم سازی قرار نگرفته است ، البته با اجرای طرح هجرت سعی کردیم درزیبا سازی وشاداب سازی همچنین بهسازی برخی مدارس کمک کنیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن