تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819050438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد به شهر اسلامي برسيم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون وزير راه و شهرسازي:
بايد به شهر اسلامي برسيم
معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي گفت : با حفظ ارزش ها مي توانيم به شهر اسلامي برسيم ، چون ايران مهد دانش و تحقيقات در مورد معماري اسلامي است.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، پيروز حناچي گفت :  از كيفيت زندگي در شهرها و فضاي شهري ساخته شده راضي نيستيم و اين نقدي است كه بگوييم همه شهرها تقريبا شبيه هم هستند و تفاوتي بين شهرها ديده نمي‌شود .

حناچي در باره معماري اسلامي گفت : اسلام آمده است روش زندگي کردن اسلامي را به ما بياموزد كه در اين مورد دو ايده وجود دارد؛ بعضي آن را يك مصداق مي‌دانند كه هر جا مناره‌اي و گنبدي باشد آنرا نمايي از اسلام مي‌دانند و بعضي آنرا يك مفهوم.

وي اظهار داشت: در شهرها اسير سيطره كميت وكيفيت هستيم و شهرها فقط به حجم ساخت و ساز وكسب در آمد و افزايش بودجه مي‌انديشند و رقابت مي‌كنند و براساس كيفيت فضاي شهري سالم رقابت نمي‌كنند و نتيجه اين كار افزايش كمي شهرها و تراكم آن در سطوح مسكوني و تجاري است.

حناچي تصريح کرد : اين موضوع عارضه‌هايي دارد كه يكي از اين عارضه‌ها به تناسبي که شهرها به صورت افقي حركت مي‌كنند از هسته شهر كه مراكز شهر هستند فاصله مي‌گيرند و باعث متروكه شدن بخش مركزي و بافت شهري مي‌ شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي و دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور اظهار داشت: مدينه فاضله شهري است كه مردم براي تكامل در آن زندگي مي‌كنند و براي رسيدن به اين مدينه اولين قدم آن است كه ارزش ها را حفظ كنيم و اجازه ندهيم اين ارزشها از بين برود و در مرحله بعد با آموزه اين ارزشها زندگي امروز را بسازيم و با استفاده از دانش گذشته زندگي خود را بسازيم تا به شهر اسلامي برسيم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن