تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804791724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودكفايي در توليد برنج به مصلحت كشور نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خودكفايي در توليد برنج به مصلحت كشور نيست
معاون وزير جهاد كشاورزي از ارائه پيشنهاد نرخ خريد تضميني محصولات كشاورزي سال زراعي پيش رو به دولت و شوراي اقتصاد خبر داد و گفت: در پايان چهار سال آينده (سال 97) توليد گندم به 13 ميليون و 400 هزار تن و واردات آن به يك ميليون و 350 هزار تن مي‌رسد.
منبع : روزنامه جوان


معاون وزير جهاد كشاورزي از ارائه پيشنهاد نرخ خريد تضميني محصولات كشاورزي سال زراعي پيش رو به دولت و شوراي اقتصاد خبر داد و گفت: در پايان چهار سال آينده (سال 97) توليد گندم به 13 ميليون و 400 هزار تن و واردات آن به يك ميليون و 350 هزار تن مي‌رسد.
عباس كشاورز در نشست خبري در خصوص اعلام نرخ‌هاي خريد تضميني محصولات كشاورزي در سال زراعي پيش رو اظهار كرد: از دو ماه گذشته معاونت زراعت و معاونت برنامه‌ريزي وزارت جهاد كشاورزي از طريق تعامل با استان‌هاي مختلف، هزينه تمام شده محصولات كشاورزي گوناگون را استخراج كرده و نهايتاً طي جلسات متعدد، نرخ پيشنهادي وزارت جهاد كشاورزي براي خريد تضميني محصولات كشاورزي در سال زراعي 94 – 93 به شوراي اقتصاد ارائه شد.
وي افزود: نرخ پيشنهادي وزارت جهاد كشاورزي براي خريد تضميني محصولات كشاورزي در حال بررسي در شوراي اقتصاد است و طبق قانون بايد اين نرخ در شهريورماه و پيش از آغاز فصل كشت تصويب و ابلاغ شود. كشاورز اعلام كرد: در راستاي اجراي سياست خريد تضميني از ابتداي فصل برداشت تاكنون بيش از 6 ميليون و 600 هزار تن گندم خريداري شد در حالي كه سال گذشته در همين تاريخ ميزان خريد تضميني گندم حدود 4ميليون و 300 هزار تن بود. بنابراين ميزان خريد تضميني گندم در سال جاري 47 درصد نسبت به سال گذشته افزايش دارد. معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزي افزود: وزارت جهاد كشاورزي به غير از اجراي مناسب سياست خريد تضميني محصولات كشاورزي از كشاورزان در برخي محصولات مانند گوجه فرنگي نيز كه شاهد پايين آمدن شديد قيمت بوديم اقدام به خريد اين محصول از كشاورزان كرد به گونه‌اي كه هم اكنون نيز گوجه فرنگي از چهار استان گلستان، فارس، خراسان رضوي و اردبيل خريداري مي‌شود.
   افزايش توليد گندم با كاهش سطح زير كشت
كشاورز گفت: كشت گندم و جو بيش از 60 درصد عرصه‌هاي كشاورزي و توليدات اين بخش را شامل مي‌شود و اين مسئله از نظر فني درست نيست چراكه در اين شرايط علف‌هاي هرز و بيماري‌هايي به‌وجود آمده‌اند كه قابل كنترل نيستند. همچنين باعث شده عملكرد گندم از حد استاندارد خود پايين‌تر آيد. وي ادامه داد: توليد گندم در هر هكتار به اندازه حدود 5/2 تن گندم هزينه دارد كه اگر عملكرد گندم از سه تن بيشتر نشود كشاورزان متضرر مي‌شوند؛ بنابراين درصدد هستيم طي برنامه پنج ساله 900 هزار هكتار از سطح مزارع آبي و حدود 400 هزار هكتار از سطح مزارع ديم گندم كاهش يابد اما در كنار آن براي جبران كاهش احتمالي توليد اين برنامه را توأم با افزايش عملكرد اجرا كنيم.
معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزي اظهار كرد: در سال جاري برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به گونه‌اي اجرا مي‌شود تا حدود 150هزار هكتار از سطح زير كشت گندم كاهش پيدا كند كه اين برنامه‌ها به همراه ديگر برنامه‌هاي جامع تدوين شده كه شامل سه برنامه جامع و هشت برنامه محصول محور بوده به استان‌هاي كشور ابلاغ شده است. كشاورز افزود: يكي ديگر از برنامه‌هايي كه در وزارت جهاد كشاورزي دنبال مي‌شود حمايت از كشت پاييزه محصولات كشاورزي است، به عنوان مثال چغندر را اگر از كشت بهاره به پاييزه منتقل كنيم تا حدود بسياري در مصرف آب صرفه‌جويي مي‌شود چراكه توليد اين محصول در اين شرايط متكي به نزولات آسماني خواهد شد بنابراين اين طرح در هفت استان كشور آغاز شده است.
    فعلاً از خودكفايي خبري نيست
وي با تأكيد بر ضرورت توجه به مسئله نظريه آب مجازي در توليد محصولات كشاورزي اظهار كرد: خودكفايي در توليد برنج نه در كشور عملي بوده و نه به مصلحت كشور است. بنابراين بايد موضوع بهره‌وري را به عنوان شاخص در نظر بگيريم و در توليد برنج از كشاورزان حمايت كنيم. معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزي افزود: سياست براي افزايش توليد برنج در كشور اين است كه كشت برنج در نواحي شمال كشور افزايش يابد و افزايش توليد برنج را با پيگيري سياست‌هايي از جمله توسعه كشت ارقام پرمحصول، توسعه تكنولوژي‌هاي جديد مانند ارقام هيبريد و غيره در دستور كار قرار داد. كشاورز ادامه داد: بنابراين توليد متوسط برنج در مناطق شمالي كشور مي‌تواند تا 65 درصد افزايش يابد و بايد در اين راستا امكاناتي از جمله مكانيزاسيون نيز توسعه يابد چراكه اگر بتوانيم ارقام پر محصول موجود را به 70 درصد اراضي شمال كشور توسعه دهيم توليد برنج 30 تا 35 درصد افزايش مي‌يابد.




تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن