تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802767204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حامیان داعش دست به کار شدند؛ فتنه دیاله برای گُر گرفتن فرقه گرایی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: حامیان داعش دست به کار شدند؛ فتنه دیاله برای گُر گرفتن فرقه گرایی


گروه های ناشناس مسلح، به مسجد مصعب بن عمیر، روستای امام ویس که در شمال بعقوبه واقع است حمله کردند و ده ها تن را کشتند. رسانه های غربی سریعا این خبر را منتشر کرده و اتحاد در جامعه عراق را هدف قرار دادند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در استان دیاله عراق، نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق به صورت مشترک عملیاتی برای بازپسگیری مناطق جلولا و سعیده از تصرف داعش انجام دادند. این مناطق در نزدیکی خانقین قرار دارند. این عملیات با حمایت بالگردهای ارتش همراه بود. استان دیاله، شاهد حمله ای بود که بیم آن می رود که پیامدهای طائفه ای به همراه داشته باشد. گروه های ناشناس مسلح، به مسجد مصعب بن عمیر، روستای امام ویس که در شمال بعقوبه واقع است حمله کردند و ده ها تن را کشتند. این حمله در حالی صورت می گیرد که رهبران مذهبی عراق تلاش می کنند میان عراقی ها برای مقابله با خطر داعش وحدت ایجاد کنند. گروه تندرو داعش درگیری های شدیدی در جبهه شمال ایجاد کرده اند و در مناطق مختلف عراق حملات متعددی صورت داده اند و این مسائل باعث شده است کشور در مقابل بحران های امنیتی قرار بگیرد. عراقی ها امیدوارند تشکیل دولت جدید باعث شود این بحران های امنیتی از بین برود. دفتر فرماندهی کل عراق، خواستار تشکیل کمیته عالی برای تحقیق درباره حادثه تروریستی به مسجد «مصعب بن عمیر» شد که به کشته شدن دست کم ۷۰نمازگزار انجامید.

گزارش شده است که چهار فرد مسلح وابسته به داعش به همراه یک فرد انتحاری حمله به مسجد در شمال بعقوبه را انجام دادند.

این حملات تروریستی در حالی صورت می گیرد که دولت جدید این کشور در حال رایزنی با گروههای سیاسی برای تشکیل کابینه است. قرار است تا دوشنبه این هفته اعضای کابینه این کشور معرفی شوند. سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق هم گفته بود امروز شنبه میزبان فرماندهان امنیتی در نشست پارلمان برای بررسی اوضاع امنیتی خواهد بود.
دانلود این در حالی است که، گروههای سیاسی وابسته به اکثریت جمعیت عراق(شیعیان)، حمله وحشیانه یک گروه مسلح به نمازگزاران یک مسجد اهل سنت در استان دیاله را محکوم و بر ضرورت دستگیری و محاکمه جنایتکاران تاکید کردند. ائتلاف ملی عراق به عنوان بزرگترین تشکل سیاسی شیعیان عراق با محکوم کردن جنایت کشتار نمازگزاران یک مسجد اهل سنت در استان دیاله، بر ضرورت تسریع در تحقیق درباره این حادثه و معرفی جنایتکاران و مجازات آنها تاکید کرد. در بیانیه دفتر ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف ملی عراق آمده است که شورای رهبری ائتلاف ملی عراق در دفتر ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف نشست تشکیل داد.

این بیانیه آورده است ائتلاف ملی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی علیه شهروندان بیگناه و نیروهای امنیتی، حمله وحشیانه به نمازگزاران در مسجد مصعب بن عمیر در منطقه المنصوریه استان دیاله را به شدت محکوم می کند.

ائتلاف ملی با درخواست برای تسریع در انجام تحقیق درباره جنایت اخیر خواستار گرفته شدن فرصت از دشمنان عراق شد که برای تفرقه افکنی در میان عراقیها و مانع تراشی در برابر تلاشهای تشکیل دولت جدید عراق تلاش می کنند.

وزارت کشور عراق هم با اعلام تشکیل کمیته ای برای بررسی حمله اخیر به نمازگزاران مسجدی در دیاله، بر معرفی جنایتکاران و مجازات شدید آنها تاکید کرده است.

این در حالی است که فراکسیون دیالی هویتنا و ائتلاف العربیه در پی حمله مسلحانه به نمازگزاران در دیاله، خروج خود از مذاکرات تشکیل دولت را اعلام کرده اند.

حیدر العبادی مامور تشکیل دولت جدید عراق هم با محکوم کردن جنایت اخیر از دستگاههای امنیتی خواسته است فورا نتایج تحقیق درباره این حادثه تروریستی را اعلام کنند. جنبیدن سروگوش بی بی سی جنایت حمله افراد مسلح به نمازگزاران مسجد اهل سنت در دیاله در حالی است که رسانه های برخی رژیمهای عربی و رسانه های دارای رویکرد بعثی صدامی، بلافاصله انگشت اتهام را متوجه شیعیان کردند تا نشان دهند به دنبال ایجاد فتنه مذهبی در عراق هستند. رویترز در ادامه نوشت: چنین خشونت های فرقه ای می تواند فعالیت های حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق برای تشکیل یک دولت فراگیر در عراق و متحد کردن عراقی ها برای مبارزه با گروه داعش را با دشواری روبرو کند.

شبکه خبری بی بی سی نیز در گزارش این خبر به پر رنگ کردن نزاع های مذهبی در عراق دامن زد و تلاش کرد اتحاد در جامعه عراق را هدف قرار دهد. نبرد سنگین در جلولا همزمان با وقوع درگیری های سنگین در منطقه اسکندریه استان بابل در حدود 50 کیلومتری جنوب بغداد، نیروهای ارتش، داوطلبان و پیشمرگان کرد برای پاکسازی جلولا در استان دیالی در شمال شرق پایتخت عراق، عملیات تازه ای را آغاز کردند.

نبرد سنگین که از شب گذشته در «البحیرات»، از توابع اسکندریه استان بابل در جنوب بغداد، شروع شده، در روز جمعه همچنان ادامه یافت.

این درگیری ها در منطقه ای موسوم به منطقه مرگ در جریان است که داعش تلاش دارد با تصرف آن، جاده ارتباطی بغداد با جنوب عراق را قطع کند.

شهرهای جرف الصخر، لطیفیه، یوسفیه و اسکندریه به همراه مسیب در استان بابل در جنوب بغداد، یک مثلث را تشکیل می دهند که به دلیل نفوذ تروریست ها از طریق استان الانبار و از مسیر جرف الصخر، معمولا عملیات تروریستی روزانه در این منطقه صورت می گیرد و در 2006 میلادی نیز این منطقه شاهد کشتارهای فرقه ای و طایفی بوده است.

جنگ در این منطقه از دو ماه پیش بدون وقفه ادامه داشته و هر دو طرف تلاش دارند کنترل این منطقه استراتژیک را که شاهراه اصلی بغداد به جنوب کشور است، به دست بگیرند. منابع رسمی هنوز از نتایج عملیاتی که برای بازپس گیری جلولا آغاز شده، گزارشی نداده اند. با اینحال برخی منابع گفتند، درگیری های شدیدی طی دو روز گذشته در این منطقه واقع در 130 کیلومتری شمال شرق بغداد و در 40 کیلومتری مرزهای ایران، جریان داشته است.
 
دانلود

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن