تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815253873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران عظيم در كمين صندوق‌ها‌ي تأمين اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بحران عظيم در كمين صندوق‌ها‌ي تأمين اجتماعي
به گفته وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، صندوق‌هاي تأمين اجتماعي در سال‌هاي پيش رو به حتم دچار مشكل مي‌شوند زيرا به ازاي دريافت هرشش حق بيمه بايد به يك بازنشسته حق بيمه پرداخت كنند


به گفته وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، صندوق‌هاي تأمين اجتماعي در سال‌هاي پيش رو به حتم دچار مشكل مي‌شوند زيرا به ازاي دريافت هرشش حق بيمه بايد به يك بازنشسته حق بيمه پرداخت كنند اين درحالي است كه طبق استانداردهاي بين‌المللي صندوق‌هاي تأمين اجتماعي بايد به ازاي دريافت هر36حق بيمه تنها يك حق بيمه پرداخت كنند، ‌اين در حالي است كه عدم ايجاد اشتغال و همچنين پايين بودن سن بازنشستگي در كشور اين شرايط را رقم زده است.
به گزارش «جوان» علي ربيعي، بامداد دوشنبه شب در برنامه زنده تلويزيوني پايش مجموع درآمد كارگران را قابل قبول ندانست و مطالبات جامعه كارگري را مطالبات حقي دانست و گفت: تحصيلات نيروي كار در ايران بالا رفته است و هم اكنون بيش از 2 ميليون شغل وجود دارد كه مورد علاقه مردم نيست. به طور نمونه در بخش سنگبري ايراني‌ها تمايل به كار ندارند و در يزد افراد در بخش‌هاي صنعتي كار نمي‌كنند، بنابراين بايد به فرهنگ و ارزش كار بيشتر توجه و روي آن نيز بيشتر كار كرد.  
وي گفت:طبق استانداردهاي بين‌المللي در بخش تأمين اجتماعي 36 نفر بايد حق بيمه پرداخت كنند و يك نفر حق بيمه دريافت كند ولي در ايران معادل هر شش نفري كه حق بيمه مي‌دهند يك حق بيمه در يافت مي‌كند، وضعيت صندوق‌ها به نحوي است كه در سال‌هاي آينده حتماً با بحران عظيم مواجه خواهد شد.  
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه اكنون در صندوق فولاد ورودي نداريم، گفت: اين صندوق 100 هزار بازنشسته دارد و مجبوريم ماهانه 140 ميليارد تومان در صندوق فولاد هزينه كنيم. متأسفانه با واگذاري‌هاي غلطي كه صورت گرفته بازده سرمايه خيلي پايين است.
وي گفت: در ابتداي گرفتن اين تصدي پنج ماه حقوق به كارگران بدهكار بوديم ولي خوشبختانه قسمت زيادي از آن پرداخت شده است.  
 اكنون در صندوق جوان و تازه تأسيس عشاير با 5 هزار ميليارد سرمايه و يك ميليون و 200 هزار عضو بلافاصله با دو تغيير در سن كاملاً اين صندوق را هم به سمت صندوق‌هاي ورشكسته پيش مي‌بريم. اكنون داريم اصلاح و مطالعه مي‌كنيم تا قوانين و حمايت‌هاي اجتماعي كه مصوب مي‌شود را از صندوق‌ها جدا كنيم. كشور نبايد با تصميمات حمايتي خود را به صندوق‌ها تحميل كند.
 
 بودجه 46 هزار ميليارد توماني تأمين اجتماعي
 وزيركار همچنين گفت: امسال بودجه تأمين اجتماعي 46 هزار ميليارد تومان است كه 11 هزار ميليارد تومان آن در بخش سلامت هزينه مي‌شود. تنها چيزي كه ما را سرپا نگه داشته پول‌هاي جاري است وگرنه سرمايه آنقدر كافي نيست.  وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: در مورد صندوق‌ها نياز به تصميم‌گيري جدي داريم. ما بايد به يك جمع بندي برسيم، قوانين حمايتي را قطع كرده، روش تسويه بدهي‌ها مشخص شده و نوع حضور صندوق‌ها در بازار را نيز مشخص كنيم.

  سود 5 هزار ميليارد توماني شستا
ربيعي با بيان اينكه وقتي كه يك درصد از رنج و فقر مردم كم شده و به دارايي كارگران اضافه مي‌شود خيلي خوشحال مي‌شوم،  گفت: امسال شستا 5 هزار ميليارد تومان سود واقعي را ارائه داد و حدود 7 هزار ميليارد تومان از محل فروش سهام در بازار بورس كسب كرد.
ربيعي با بيان اينكه پيش از اين افرادي در هيئت مديره شستا داشتيم كه بيش از شش شغل داشتند، ادامه داد: اكنون حضور هر فرد را در بيش از يك هيئت مديره ممنوع اعلام كرديم فقط در شرايط اضطرار كه فرد بخواهد در بيش از يك هيئت مديره بيايد بايد هيئت مديره سازمان تأمين اجتماعي تأييد كند.

  درآمد كارگران پايين است
در ادامه برنامه سؤال و حرف كارگران با وزير مطرح شد كه وي در پاسخ به حرف‌هاي كارگران گفت: ما كارهاي زيادي براي انجام داريم در مجموع درآمد بخش كارگري مردم قابل قبول نيست اين در حالي است كه بيش از 240 هزار شغل در حال تعطيلي را قرار است به صورت كلينيكي سرپا نگه داريم.
وي گفت: اين در حالي است كه 700 ميليارد تومان تأمين اجتماعي در بحث بيمه بيكاري هزينه كرد و نسبت به چيزي كه دريافت مي‌كند عقب تر است. سامان دادن مسائل كارگري واقعا حرف حقي است بنابراين در وزارتخانه يك كميته سه جانبه با حضور معاونت روابط كار، معاونت تأمين اجتماعي و رفاه و معاونت فني و حرفه‌اي تشكيل داديم و در حال پيشبرد فعاليت‌ها در اين زمينه هستيم.
وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي تأكيد كرد: 2ميليارد و 400 ميليون تومان پول براي حمايت غذايي در نظر گرفتيم. هدفگذاري در اين طرح با افرادي بود كه در خط فقر مطلق قرار داشتند و بايد اين حق را به دولت بدهند كه هنگام برنامه‌ريزي لايه‌هاي پايين را در نظر بگيرد.
وي ادامه داد: در اين طرح 300 ميليارد تومان براي مصرف شير كودكان مصرف كرديم و مابقي را  براي افرادي كه در معرض فقر مطلق بودند و ويتامين كافي به آنها نمي‌رسيد هزينه كرديم.

  برنامه ايجاد 500 هزار شغل جديد
وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي افزود: 90 درصد قراردادهاي ما موقت است و بايد براي خروج از اين ميزان قرارداد موقت برنامه‌ريزي شود و بدنه بيمه بيكاري را افزايش دهيم.  وي خاطرنشان كرد: 500 هزار شغل را در يك طرح در شوراي عالي اشتغال براي سال آينده در نظر گرفتيم. طرح تكاپو براي اشتغال با برش استاني در كشور اجرا مي‌شود.


نویسنده : هادي غلامحسيني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن