تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819217633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به حوزه حمل و نقل اولین اولویت برای توسعه آذربایجان شرقی/ لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
توجه به حوزه حمل و نقل اولین اولویت برای توسعه آذربایجان شرقی/ لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی
تبریز- خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون توجه به حوزه حمل و نقل در اولویت توسعه استان قرار دارد که باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشیم.



به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فنی استان عصر یکشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شده و مشکلات طرح های عمرانی استان در این جلسه بررسی شد. محمدصادق پورمهدی در این جلسه اظهار داشت: اگر پولی که به ازای یارانه به مردم پرداخت می شد در اختیار بخش عمرانی قرار می گرفت هم اکنون شاهد تمام شدن بسیاری از پروژه های مهم عمرانی بودیم. معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با واریز این مقدار به بخش های عمرانی استان می توانستیم جلوی مرگ ومیر سالانه 600 نفر که در حوادث جاده ای جان می دهند را بگیریم اما متاسفانه این امر محقق نشد. پورمهدی توجه به حوزه حمل و نقل را راه توسعه استان دانسته و گفت: در این میان توجه به راه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اندکی توجه به تعداد کشته های راه های استان و همچنین تاثیر این راه ها بر روی جذب گردشگر می تواند اهمیت این حوزه را به خوبی تبیین کند.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور منابع مالی به بخش های عمرانی به خوبی واریز نمی شوند اما با این وجود در حوزه عمرانی توانسته ایم پیشرفت های زیادی داشته باشیم. معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به منابع مس در استان گفت: هم اکنون ما در استان منابعی به نام مس داریم که با صادرات آن بخشی از مشکلات کشور را می توانیم حل کنیم که در این زمینه جاده ورزقان- خواجه را توانستیم دوباره سرپا نگهداشته و نسبت به ساخت این جاده با استفاده از این منابع تلاش کنیم. وی ادامه داد: جاده مرند- جلفا نیز یکی از جاده های مهم و اساسی استان است که برای ساخت آن نیز از ظرفیت های منطقه آزاد ارس استفاده کرده ایم و هم اکنون این پروژه 50 درصد به دست این منطقه و 50 درصد به وسیله ما ساخته می شود. پورمهدی افزود: آزادراه تبریز- سهند نیز از جمله پروژه هایی بود که با استفاده از ظرفیت شهرداری سهند توانستیم نسبت به ادامه عملیات اجرایی آن اقدام کنیم. وی با اشاره به تلاش های بالای شهرداری تبریز در امر راه اندازی مترو گفت: متاسفانه در سال های قبل شهرداری تبریز سهم خود برای راه اندازی این پروژه را نپرداخته بود که این امر سبب تاخیر چند ساله در راه اندازی مترو شده بود اما هم اکنون با تلاش های نجفی، شهردار تبریز بخشی از قطار شهری راه اندازی شده است. معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین برای پروژه راه آهن میانه- تبریز نیز نیازمند اجرای طرح فاینانس و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی هستیم. وی از تمامی مسئولان استانی خواست نسبت به پیگیری طرح ها از وزارت خانه های مختلف اقدام کنند و افزود: در صورتی که بسیاری از طرح ها را پیگیری نکنیم نمی توانیم انتظار پیشرفت داشته باشیم.

پورمهدی ادامه داد: هرچند این باور باید در بین مسئولان ایجاد شود که نباید تنها به بودجه دولتی تکیه کنند بلکه با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی نسبت به تکمیل پروزه های حوزه خود اقدام کنند. ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی در استان اروجعلی علیزاده نیز در این جلسه اظهار داشت: هم اکنون مشکلات مالی بر هیچکس پوشیده نیست و اما بخشی که بیشتر از همه درگیر این مشکلات اقتصادی شده  حوزه راه و شهرسازی است. مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: اما در صورتی که بتوانیم در این میان مدیریت مناسبی در اجرای طرح ها داشته باشیم می توان شاهد اتمام برخی پروژه های مهم در این حوزه باشیم که این امر نیازمند کارهای کارشناسانه است.

وی با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام گفت: ضروری است که هم اکنون بودجه اختصاص داده شده را به پروژه هایی اختصاص دهیم که پیشرفت بالایی دارند و از آغاز پروژه های جدید در حوزه راه خودداری کنیم زیرا برای پایان طرح های آغاز شده زمانی بیش از 30 سال نیاز است. علیزاده افزود: به طور مثال هم اکنون در استان شاهد اجرایی شدن پروژه راه آهن تبریز- میانه هستیم که حدود 70 درصد پیشرفت داشته و نقش بالایی در توسعه استان دارد که باید در آینده ای نزدیک شاهد پایان دادن به این پروژه باشیم. وی اظهار داشت: هرچند برای ادامه دادن این طرح اعتبار 800 میلیارد تومانی نیاز است که با بودجه دولتی تامین این مقدار نیز غیر ممکن به نظر می رسد و باید از ظرفیت های بخش خصوصی در این زمینه استفاده بکنیم تا هرچه زودتر شاهد پایان یافتن این پروژه باشیم. مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی برای اتمام پروژه های عمرانی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی نمی توانیم توقع اتمام تمامی طرح های عمرانی را در آینده ای نزدیک داشته باشیم و در این زمینه باید از توان بخش خصوصی بیشترین استفاده را بکنیم. وی افزود: هم اکنون از ظرفیت تمامی شهرداری های استان، مس سونگون، منطقه آزاد ارس و دیگر نهادها برای اتمام پروژه های عمرانی استفاده می کنیم که امیدواریم سایر بخش ها نیز آمادگی خود را برای مشارکت در این حوزه ها اعلام کنند.


۱۳۹۳/۵/۲۶ - ۱۹:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن