تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804495327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتیاد عامل 55 درصد طلاقها و 65 درصد همسرآزاریهاست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > قضایی و حقوقی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:
اعتیاد عامل 55 درصد طلاقها و 65 درصد همسرآزاریهاست
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به افزایش آمار خودکشی در جامعه گفت: اعتیاد عامل 55 درصد طلاقها، 65 درصد همسرآزاری و 30 درصد کودک آزاری در جامعه است.



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احمد شجاعی در نشست هم اندیشی مطالعات پژوهشی در حوزه آسیبهای اجتماعی اظهار داشت: برای ما افت دارد که در نظام اسلامی که مبانی آن اسلامی است در خیلی از زمینه ها عقب هستیم. اعتیاد در جامعه سرمنشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی شده است که باید به آن توجه ویژه ای شود. وی افزود: اعتیاد عامل 55 درصد طلاقها، 65 درصد همسرآزاری و 30 درصد کودک آزاری در جامعه شده است. همچنین 25 درصد قتل ها مرتبط با اعتیاد است. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: درحال حاضر 216 هزار زندانی در کشور وجود دارد که حدود 45 درصد آنها علت زندانی شدنشان با اعتیاد مرتبط است. وی افزود: اعتیاد یک آسیب جدی است و بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی مردم 90 درصد نگرانی هموطنان مرتبط با اعتیاد است. شجاعی سپس به آمار نزاع در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه 600 هزار نفر برای نزاع به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند که البته این 10 درصد افرادی است که مرتکب نزاع می‌شوند. تحمل مردم پایین آمده و مهارتهای زندگی نیز کاهش یافته است. در جامعه می بینیم دو ماشین به علت عدم رعایت حق تقدم با هم برخورد کرده و همین تصادف باعث درگیری می‌شود، در کجای دنیا شاهد چنین اتفاقاتی هستیم؟. وی سپس از افزایش آمار خودکشی در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: سال گذشته 4 هزار و 55 نفر در کشور دست به خودکشی زدند که این آمار نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است. این موضوع نشان می‌دهد سلامت روانی جامعه مطلوب نیست. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره راهکار برخورد با این معضلات نیز گفت: باید در این زمینه تحقیقات گسترده ای صورت گیرد تا مشخص شود چرا در استان های غربی خودکشی بیشتر است و چرا در برخی استانها نزاع افزایش یافته است. مهمترین عامل برای کاهش آسیب های اجتماعی فرهنگسازی است. باید در جامعه این فرهنگ فراگیر شود که در برابر ناملایمات اقدام خطرناکی صورت نگیرد. سازمان در این راستا توانمندی بالایی دارد و 80 درصد کارکنان تحصیلات عالی داشته و پتانسیل علمی سازمان بالاست. ما اطلاعات ارزشمندی در حوزه آسیب های اجتماعی داریم. در این زمینه با ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه ای برای بررسی مرگ های سوء مصرف مواد مخدر و با راهور برای بررسی مرگ های حوادث رانندگی امضا کرده و نشست هایی را نیز با دیگر نهادها برگزار کردیم. شجاعی تاکید کرد: با پروژه های تحقیقاتی و شناسایی علل آسیب های اجتماعی باید جامعه را به سمتی سوق دهیم که شاهد کاهش این آسیب ها باشیم. برای نمونه در حوادث رانندگی با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش آمار قربانیان بودیم. اگر در حوزه اعتیاد نیز فرهنگسازی کنیم جامعه سالمتر می‌شود.


۱۳۹۳/۵/۲۶ - ۱۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن