تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814607176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزی که وطن آغوش به روی فرشتگان زمینی گشود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزی که وطن آغوش به روی فرشتگان زمینی گشود بروجرد - ایرنا - 26مرداد روز بازگشت هزاران پرستوی مهاجر و روزی که وطن آغوش به روی فرشتگان زمینی گشود هرگز از یادها نخواهد رفت.


در این روز هزاران زن و مرد، پیرو جوان و خرد و کلان به خیابانها آمدند تا بازگشت یوسف گمشده به وطن را در میان هلهله وشادی خود جشن گیرند.
چشم هایی که سالها درانتطار دیدن عزیزان به در دوخته بود امروز جاده ای را نظاره می کرد که بوی وصل از آن می آمد.
مادران و همسران اسرا در این روز درکنار مردم همیشه در صحنه با آذین بندی معابر و چراغانی خیابانها لجظه هایی را انتظار می کشیدند تا عزیزانشان را در آغوش گیرند و گرد غربت و سختی سالها اسارات را از تن آنها بدر کنند.
امروز که 24سال از آن روزها می گذرد سلام می کنیم به سرو قامتانی که سالها با تحمل شکنجه های مختلف در اردوگاههای رژیم بعثی بر دفاع از آرمانهای امام و شهدا ایستادگی کردند و دست این شهدای زنده را که زجر اسارت وجانبازی را بر دوش کشیدند می بوسیم.
امروز سلام می کنیم بر راست قامتانی که بینا رفتند و با چشم دل برگشتند اما هرگز در برابر دشمن کم نیاوردند و در هر قنوتشان امام و شهدا را دعا کردند.
سلام بر پدران و مادرانی که درسال69 با آذینبندی کوچه و خیابانهای خود به انتظار بازگشت تنها فرزندشان از اسارت نشستند اما در میان این همه هیاهو سهم این والدین اشکهایی بود که همچنان از چشمهای منتظر می بارید و به آنها گفته می شد اگر فرزندتان جز اسرا نباشد مفقود الاثر است.
آری سلام برآزادگان سرافرازی که زجر اسارت را بردوش کشیدند و اگر اجرشان بیشتر از شهدا نباشد کمتر نیست.
سلام برآزادگان و پرستوهای عاشقی که امام راحل در مورد آنها فرمود: اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود.
روز 26 مرداد 1369 ، میهن اسلامی شاهد حضورعزیزانی بود که پس از سال ها اسارت در زندان های مخوف رژیم بعثی صدام،قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می گذاشتند.
این روز یکی از خاطره انگیز ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت واستقامت ورزیدند و آنها توانستند در سال های زجر و شکنجه، با وجود دردو بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود رامضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه ای برای صلابت و استقامت مردان باشند.
اینک وظیفه ما نسل های جدید و مسوولان کشور است که با الگوگیری درست از راه روشن آزادگان و مجاهدان فی سبیل الله، با صبر و تحمل بر مسائل و مرارت های مسیر پیش رو در راه رسیدن به کمال انسانیت و اوج آزادی، عدالت و تعالی جامعه و بشریت تلاش کنیم.
شهرستان بروجرد250 آزاده سرافراز را تربیت کرده است.
542/634



26/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن