تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819801352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین خلبان شهید زنجانی دین خود به ایران اسلامی را در پاوه ادا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به بهانه 26مرداد سالروز آزاد سازی پاوه اولین خلبان شهید زنجانی دین خود به ایران اسلامی را در پاوه ادا کرد زنجان - ایرنا - سید عبدالله بشیری موسوی اولین خلبان شهید زنجانی به همراه همرزم وفادارش ˈمحمد نوژهˈ دین خود به ایران اسلامی را در پاوه همیشه قهرمان ادا کرد.


به گزارش ایرنا، سید عبدالله با گذراندن دوره های تحصیلی بدلیل داشتن هوش و ذکاوت سرشار و علاقه مندی به خلبانی در اواخر سال 1352 به استخدام آموزشگاه نیروی هوایی ارتش درآمد و برای مصاحبه و آزمایش های خلبانی راهی تهران شد و پس از قبولی آموزش های اولیه را در پایگاه نیروی هوایی تهران طی کرد.
بخاطر توان خوب نظامی و داشتن ضریب هوشی بالا رتبه نخست دوره را کسب کرد و نیروی هوایی او را برای ادامه تحصیل به ایالات متحده آمریکا اعزام کرد.
وی که پس از طی دوره آکادمی پرواز با هواپیماهای آموزشی تی 14 و بیگ لوپپ را تجربه کرد به علت علاقه به خدمت در وطن بعد از چهار سال اقامت در آمریکا به ایران بازگشت.
مادر این شهید بزرگوار می گوید: عبدالله در سال 1331 به دنیا آمد، ایام کودکی و موفقیت های تحصیلی در دوران کودکی نشان از تیزهوشی بالا و طی پله های ترقی یکی پس از دیگری وی داشت.
وی یادآور می شود: عبدالله دانش آموز موفقی بود، روزها درس می خواند و بعداز ظهرها در کنار پدر چکش برآهن های گداخته ای می کوبید که حاصل دسترنج آنان زنجیرهایی بود که در ایام عزاداری های اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان پیامبر(ص) بر سینه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نواخته می شد.
مادر شهید بشیری موسوی ادامه می دهد : اواخر پاییز سال 1357 سیدعبدالله به اصرار خانواده ازدواج کرد و پس از ازدواج به پایگاه همدان منتقل شد.
وی می افزاید: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روز 25 مرداد سال 1358 در حالی که منافقین به شهر پاوه حمله می کنند و مرتکب جنایاتی وحشتناک در بیمارستان پاوه از جمله به قتل رساندن بیماران بستری در آن مرکز می شوند و شهر را به تصرف خودشان در می آورند، به پایگاه شکاری سوم همدان مأموریت داده می شود که هرچه سریع تر با یک فروند هواپیما جهت شناسایی و عکس برداری به سمت آسمان پاوه حرکت کنند.
وی یادآور می شود: خلبان محمد نوژه و کمک خلبان سید عبدالله داوطلب این عملیات می شوند آنها با دهان روزه سوار بر فانتوم ایرانی به پرواز در آمده و به محل اعزام می شوند.
و مقدر این بود که سیدعبدالله بشیری موسوی و محمد نوژه در ایام ماه مبارک رمضان و با روزه داری با اصابت گلوله ضد هوایی منافقین به شهادت برسند.
با شنیدن خبر شهادت سید عبدالله پدر و برادرانش و تعدادی از نزدیکان به پایگاه کبودرآهنگ برای گرفتن پیکر او می روند.
شهید را با بالگرد به زنجان می آورند و در خیابان فرودگاه مراسم استقبال با ادعای احترام به شهید از طریق یگان تشریفات نظامی انجام می شود، درحالیکه مردم از مناطق مختلف حتی دور دست استان زنجان برای مراسم تشییع آمده بودند، پیکر مطهر این شهید در مزار بالای شهدا ˈ بهشت معصومه (س) ˈ زنجان به خاک سپرده می شود.
سیدفتاح بشیری موسوی، پدر بزگوار شهید سید عبدالله نیز مدتی پس از شهادت فرزندش، مورد کینه و دشمنی معاندان و عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و با ضربات چاقوی این کوردلان به فرزند شهیدش پیوست.
روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد.
596



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن