تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803140906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد دو برابری برنامه کاروان های قرآنی اعزامی به حج


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن : رشد دو برابری برنامه کاروان های قرآنی اعزامی به حج تهران - ایرنا - رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن از رشد دو برابری برنامه کاروان های قرآنی اعزامی به حج تمتع در چند سال اخیر از نظر کمی و کیفی خبر داد.


محمدتقی میرزاجانی روز شنبه درباره حضور کاروان قرآنی حج به خبرنگار حوزه معارف ایرنا گفت: تمام مقدمات، پشتیبانی و حساسیت های در سال های اخیر، حاکی از توفیقات و برکات اعزام این کاروان در سال های گذشته است و هر سال کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع از آمادگی لازم برخوردار بوده است.
وی درباره نتایج حضور کاروان قرآنی در ایام حج گفت: به عنوان نمونه بالاترین تعداد اجرای برنامه ها در سال های گذشته در حدود 600 برنامه بوده ولی در یکی از سال های اخیر افزایشی صددرصدی داشته است.
میرزاجانی اضافه کرد: از نظر کیفی نیز قاریان همواره برای حضوری برجسته و اجرای تلاوت های ممتاز در مکه مکرمه و مدینه منوره آمادگی دارند و از نظر افزایش ظرفیت ها و مکان هایی که برای اجرای برنامه هایی قرآنی در نظر گرفته می شود، رشد قابل ملاحظه ای نسبت به سال های گذشته دیده می شود.
رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن همچنین گفت: در سال های اخیر اجرای برنامه های تواشیح و حفظ و قرائت گسترش پیدا کرده و از حضور این عزیزان استفاده بیشتری می شود.
وی همکاری بعثه مقام معظم رهبری در امور حج را در این زمینه بسیار موثر دانست و افزود: بعضی محدودیت ها و موانع همیشه در ایام حج وجود داشته که هر ساله با تدبیر بعثه مقام معظم رهبری به بهترین شکل اداره می شود.
میرزاجانی در ادامه به بازتاب اخبار فعالیت های انجام شده از سوی کاروان های قرآنی اشاره کرد و گفت:
گروه های خبری و ستاد خبری در بعثه مقام معظم رهبری در این زمینه فعال است و معمولا رسانه های ایرانی از اخبار و گزارش های ستاد خبری استفاده می کنند ، در بعضی از برنامه هایی که رسانه های ایرانی حضور دارند، رسانه های خارجی نیز به صورت مستقیم اخبار حج را پوشش می دهند.
به گفته میرزاجانی کاروان های قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 93 را یک گروه 20 نفره تشکیل می دهد که شامل14 قاری، یک حافظ و یک گروه مدیحه سرایی و تواشیح است که از 10 استان انتخاب شده و به تدریج از شانزدهم شهریور عازم مدینه منوره خواهند شد و تعدادی از این گروه نیز تا پایان شهریور به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.
اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 93 را سعید طوسی، سیدمحمدجواد حسینی و حامد علیزاده از استان خراسان رضوی، مهدی عادلی، محمدتقی نوران، علی خشنود و جعفر فردی از استان تهران و عباس هاشمی از بوشهر تشکیل می دهند.
همچنین وحید وکیلی از استان آذربایجان غربی، مجتبی هرندی زاده از استان اصفهان، هادی خانی از استان ایلام، مهدی شایق از استان یزد و علی حصاری از استان سیستان و بلوچستان در این کاروان حضور دارند.
بهزاد هژبری به عنوان تنها حافظ قرآن از استان اردبیل در کاروان اعزامی قرار دارد و گروه پنج نفره طه از استان آذربایجان شرقی برای اجرای تواشیح، مناجات و مدیحه سرایی در موسم حج ابراهیمی حضور خواهند داشت.
شورای عالی قرآن با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در امور حج، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم برای آشنایی بیشتر این کاروان قرآنی، ششمین اردوی آموزشی توجیهی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته برگزار کرد.
در حج امسال 64 هزار زائر ایرانی در قالب 451 کاروان از 14 شهریور به زیارت خانه خدا مشرف می شوند که 50 درصد کاروان ها شامل 225 کاروان به صورت مدینه اول و 50 درصد دیگر شامل 226 کاروان به صورت مدینه بعد اعزام خواهند شد.
فراهنگ(4)**1003**1601**



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن