تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804029571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ووچیچ:صربستان منافع خودرا دنبال می کند وبدنبال منافع دیگرکشورها نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ووچیچ:صربستان منافع خودرا دنبال می کند وبدنبال منافع دیگرکشورها نیست بلگراد-ایرنا- نخست وزیر صربستان دررابطه با موضع سیاسی این کشور نسبت به بحران اوکراین گفت: مردم را انتخاب کرده اند که منافع سیاسی صربستان را دنبال کنیم و به دنبال منافع دیگر کشورها نباشیم.


به گزارش ایرنا، آلکساندر ووچیچ درمصاحبه با روزنامه وچرنی نووستی چاپ بلگراد در پاسخ به این سئوال که اگر صربستان به مسکو پشت نکند، بروکسل راه پیوستن به اتحادیه اروپا را بربلگراد قطع می کند، گفت: صربستان در مسیر ائتلاف اروپایی قرار دارد و در آینده نیز به این راه ادامه خواهد داد.
ووچیچ ضمن تاکید براینکه صربستان موقعیت خود را نسبت به روسیه تغییر نخواهد داد، افزود: بر این باور هستم که چنین موقعیتی راه اروپایی ما را به خطر نخواهد انداخت. صربستان با سیاست جدی ومسئول پذیری استقلال وحاکمیت خود را در تصمیم گیری تایید کرده است و بایستی به این راه ادامه بدهد. این بهترین راه برای شهروندان ماست. بنابراین جایگاه خودرا نسبت به روسیه تغییر نخواهیم داد و مطمئن هستیم که راه اروپایی ما با خطر مواجه نخواهد شد.
وی درباره اینکه آیا دردیدار با رییس جمهوری روسیه که حدود یک ماه پیش انجام شد وعده ای درباره مزایای اقتصادی خاصی درقبال شرکت نکردن درتحریم اتحادیه اروپا برعلیه مسکو به بلگراد داده شده است، گفت : صحبت ما در فضای دوستانه انجام شد وصربستان به هیچ وجه از روسیه باج نمی گیرد، اما البته در رابطه با همکاری های دو جانبه و تمامی مسایل اروپایی که دو کشور را به هم ارتباط می دهد، صحبت شد.
تومیسلاو نیکولیچ رییس جمهوری صربستان نیز دراین رابطه پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری رسمی این کشور(تانیوگ) گفته بود که بلگراد خواهان توقف درگیری و خصومت در اوکراین است.
وی همچنین با اشاره به اینکه صربستان دررابطه با بحران ها نمی تواند بر حسب نزدیکی ویا دوستی باکشوری تصمیم بگیرد، گفت: بلگراد باید براساس حقوق بین الملل وبراساس منافع خود عمل کند ومنافع ما ایجاب می کند که یک روز روسیه را به عنوان یک محافظ در شورای امنیت سازمان ملل از دست ندهیم و از طرف دیگر با اتحادیه اروپا نیز در نزاع نباشیم.
رییس جمهوری صربستان هشدار داد که اگر کسی ما را در یک موقعیتی قرار بدهد که از یک طرف درگیر درجنگ حمایت کنیم، این بدان معنا خواهد بود که ما همزمان درموقعیتی قرار خواهیم گرفت که نیمی از دوستان مان را در جهان از دست بدهیم.
صربستان به لحاظ مسایل اقتصادی وکمک های مالی و همچنین تامین گاز برای مصارف داخلی نمی تواند به فدراسیون روسیه پشت بکند و یا به طور کامل از موضع اتحادیه اروپا دراعمال تحریم علیه روسیه حمایت کند.
ازطرف دیگر پیوستن به اتحادیه اروپا ازبزرگترین اولویت های دولت صربستان است وبلگراد همچنین به دلیل مسایل اقتصادی وروابط تجاری بالا با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی تواند بروکسل را درسیاست خارجی خود نادیده بگیرد.
بنابراین بلگراد تلاش دارد با تکیه بر اصول حقوق بین الملل و همچنین به خاطر مساله استان جنوبی خود یعنی کوزوو ازتمامیت ارضی اوکراین حمایت کند بدون اینکه درتحریم ها علیه روسیه شرکت کند.
اروپام**1**436**1859



24/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن