تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820569242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالروز استقلال پاکستان، صفحه نخست پایگاه اطلاع رسانی گوگل را تغییر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سالروز استقلال پاکستان، صفحه نخست پایگاه اطلاع رسانی گوگل را تغییر داد اسلام آباد - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی «گوگل» به عنوان معروف ترین موتور جستجوی اینترنتی، روز پنجشنبه طرح گرافیکی صفحه نخست خود را به مناسبت فرا رسیدن سالروز استقلال پاکستان تغییر داد.


14 آگوست سال 2014 میلادی، مصادف با شصت و هشتمین سالروز استقلال پاکستان است.
طرحی که پایگاه جستجوی اینترنتی گوگل از ساعاتی پیش برای صفحه نخست خود برگزید، مربوط به یک بنای یادبود در پایتخت پاکستان موسوم به «شکر پریان» است.
بنای یادبود شکرپریان که در غرب شهر اسلام آباد، روی یک تپه بزرگ و سرسبز در محدوده پارک ملی این شهر واقع است، از معماری زیبا و منحصر به فردی برخوردار است که یکی از نقاط مهم گردشگری این شهر است.
این بنا که احداث آن از سال 2004 تا 2007 میلادی طول کشید، متشکل از چهار سازه به سبک معماری سنتی است که نماد ایالت های چهارگانه بلوچستان، خیبرپختونخوا، سند و پنجاب پاکستان است و تصاویری از شخصیت های مهم و تاریخی از جمله «اقبال لاهوری» و «محمدعلی جناح» و نیز تصاویری از بناهای های تاریخی معروف پاکستان به صورت برجسته روی این سازه ها نقش بسته است.
نورپردازی خاصی که برای بنای شکرپریان ایجاد شده، هنگام شب جلوه زیبایی به آن می بخشد. همچنین موزه ای نیز در نزدیکی این بنا برای بازدید گرشگران احداث شده است.
شکرپریان به گونه معماری و طراحی شده است است که از ارتفاع بالا، به شکل یک هلال ماه دیده می شود که یک ستاره را در دل خود جای داده است.
پارک ملی اسلام آباد به دلیل اینکه تقریبا در خارج از شهر و روی یک منطقه مرتفع واقع است، در فصل گرم سال از هوای نسبتا مطلوبی برخودار است و بسیاری از خانواده ها و مردم اسلام آباد هنگام عصر و غروب آفتاب، هر از گاهی سری به این پارک و بنای شکرپریان می زنند.
گردشگرانی که به پارک ملی اسلام آباد می روند، از کنار بنای شکرپریان می توانند نمایی از چهارگوشه شهر اسلام آباد را تماشا کنند.
آساق*1* 1723**1545



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن