تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814717655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله مکارم شیرازی: حوزه ها با شبهه افکنی علیه ارزشهای دینی مقابله کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله مکارم شیرازی: حوزه ها با شبهه افکنی علیه ارزشهای دینی مقابله کنند مشهد - ایرنا - یکی از مراجع عظام تقلید گفت: علماء، اساتید، نخبگان و فعالان حوزه های علمیه باید با حضور در همه بخشهای تاثیرگذار کشور ضمن تقویت فرهنگ و ارزشهای اسلامی مانع از شبهه افکنیها بر علیه دین مبین اسلام و ارزشهای آن شده و با آن مقابله کنند.


به گزارش ایرنا؛ آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ عصر چهارشنبه در دیدار با جمعی از اساتید حوزه علمیه قم و هیات رییسه و اعضای مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه کشور در مشهد افزود: علماء، طلاب و اساتید حوزه های علمیه باید در همه بخشها اعم از فرهنگی، دانشگاهی، آموزش و پرورش و غیره حضوری آشکار داشته و ضمن زدودن شبهات و تقویت مبانی اخلاقی در مقابل کسانی که درصدد کمرنگ و یا بی رنگ کردن اصول و آرمانهای نظام هستند بایستند.
وی گفت: اگر مبانی اخلاقی از ملتی گرفته شود شکستش در مقابله ترفندهای دشمنانش حتمی است لذا برای آنکه مقاوم در مقابل توطئه های معاندان بایستیم باید ارزشها و مبانی اخلاقی مبتنی بر ارزشهای متعالی اسلامی در جامعه نهادینه شده و گسترش یابند.
این مرجع تقلید افزود: هم اکنون افرادی که در مقابل برنامه های فرهنگی و اعتقادی اسلام قرار گرفته اند به سه گروه تقسیم می شوند، گروه نخست می گویند که اسلام را قبول دارند ولی اهل تساهل و تسامح هستند.
وی ادامه داد: گروه دوم افراد بی تفاوت هستند و گروه سوم ارزشهای اسلامی را مانعی برای نیل به اهداف خود می بینند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: اساتید حوزه های علمیه باید در مقابل این مسائل بسیج شوند چون در غیر این صورت این اشخاص همه سنگرها را به نفع خود فتح می کنند و نظام جمهوری اسلامی را به چالش می افکنند.
وی افزود: امروز گسترش دین مبین اسلام در جهان مورد توجه شرق و غرب قرار گرفته و بطور مسلم پیروان این دین مبین در مقابل ارتش کفر و استکبار پیروز هستند.
این مرجع تقلید با اشاره به آیات قرآنی اظهارداشت: شبهه افکنی، ایجاد تزلزل در مسلمانان و مشغول کردن مردم از جمله جوانان به زر و برق زندگی صحیح نیست و باید مبانی اعتقادی را در جامعه عمق بخشید.
مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه کشور با هدف گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در بین علما، تلاش برای توسعه نهضت هم اندیشی و تعامل در راستای رسالت چشم انداز حوزه ها، ساماندهی دفاع فکری روحانیون برای تبیین مولفه های مقابله با جنگ نرم دشمنان، نظریه پردازی اسلامی، نقد علوم غربی و بسترسازی تمدن نوین اسلامی روز چهارشنبه بطور رسمی فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد.
شناسایی تهدیدات حوزه های علمیه و جامعه اسلامی، پاسخگویی به آنها با استفاده از توان اساتید و نخبگان حوزه های علمیه و بسیج از دیگر اهداف این مرکز اعلام شده است.
همزمان با گشایش مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه کشور، مرکز تابعه آن در مشهد نیز آغاز بکار کرد.
دفتر مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه کشور در شهر قم دایر است.ک/2
7490/660/ 3404



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن