تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804338892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطقه یک طی 2 سال435 میلیون تومان صرف خرید و تملک باغات کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
منطقه یک طی 2 سال435 میلیون تومان صرف خرید و تملک باغات کرد
شهردار منطقه یک گفت: طی دو سال 435 میلیون تومان صرف خرید و تملک باغات در منطقه یک شده است.
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مجتبی یزدانی در نشست خبری امروز در سالن کنفرانس شهرداری منطقه یک گفت: اولین مسئله‌ای که در منطقه یک مطرح است فضای سبز و باغات سطح منطقه است به عنوان مثلا در جماران دو باغ بزرگ شامل باغ خسروشاهی و امیر سلیمانی وجود دارد که هر دو باغ تحویل مردم شده است باغ امیر سلیمانی حدود 2 هکتار و سرای محله خسروشاهی که بهترین سرای محله تهران است و سرای محله جماران که حدودا 4 هکتار در جماران تملک شده است.
 
وی بیان کرد: باغ ملک شماره یک و دو به مساحت 12هزار مترمکعب و باغ وزیری حدود 3 هکتار بازسازی و بازپیدایی شده و مردم درحال استفاده از آن هستند.
 
فضاهای از پارک مهرگان به مساحت 14هکتار در محله نفت به بهره‌برداری رسیده و در محله رحمان آباد باغ نیلوفر16 هکتار تجمیع پلاک شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.
 
شهردار منطقه یک تصریح کرد: طی دو سال 435 میلیون تومان صرف تملک و خرید باغات در منطقه یک شده است برای باغ خسروشاهی36 میلیارد تومان و 54 میلیون مترمربع سرانه عمومی و خصوصی سطح منطقه یک است.
وی تصریح کرد: 13 باغ در منطقه یک است که بعضی از آنها مانند باغ لارک فرمان فرما،‌ مسجد تهران، نعمتی که شهرداری در حال مذاکره است که آنها را ایجاد کند.
 
* بیش از 70 درصد از باغات شمال تهران به پارک تبدیل شده 
 
مجتبی یزدانی در ادامه گفت: در ارتفاعات امکانات گردشگری تعریف شده که باغات در ارتفاعات 1800 متر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی اظهار داشت: باغ ملک حدود 12 هزار متر تملک شده و باغ وزیری حدود 3هکتار بازسازی و پازپیرایی شده است.

وی عنوان کرد: بیش از70 درصد از باغات به پارک و فضای عمومی تبدیل شده که همه آنها در انتهای منازل مسکونی شروع شده و اجحاف به ارتفاعات ندارد.

 

شهردار منطقه یک اضافه کرد: بحثی در حقوق مردم وجود دارد که در بعضی از پهنه‌های شمال تهران با پیشنهاد شهرداری برابر ماده 14 قانون زمین شهری و تأیید کمیسیون ماده 5 طرحهایی با تفاهم مالک و قانون، 70 درصد زمینها تبدیل به پارک شده است که شامل 2/1 درصد در خیابان فرشته تبدلیل به پارک و در زعفرانیه چیزی حدود 5/1  هکتار تبدیل به فضای سبز شده است.
 
*تبدیل کردن قسمتهایی از منطقه یک به فضای سبز

یزدانی افزود: بحث دیگری که در حوزه شهری مطرح است تبدیل کردن قسمتهایی از منطقه یک به فضای سبز است.
وی بیان کرد: نقاط بی‌دفاع شهر نیز به پارک تبدیل شده و شهرداری منطقه یک 75 پارک به پارکهای منطقه اضافه کرده است.
 
* وجود امکانات در محلات منطقه یک
 
یزدانی اظهار داشت: طبق گفته دکتر قالیباف اداراتی در محلات ایجاد شود و حداقل امکانات شامل سرای محلات مجموعه ورزشی و پارک وجود داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: شهرداری منطقه یک سعی کرده است امکانات دیگری از جمله زمین چمن مصنوعی، سوله، امکانات زیر ساخت آتش نشانی ایجاد کند که تا به حال 8 ایستگاه بحث زیرساختش انجام شده که 2 ایستگاه تا سال پیش ساخته شده و 2 ایستگاه در برنامه قرار دارد.
شهردار منطقه یک افزود: از بیست و شش محله 23 ساختمان در مالکیت محله قرار گرفته و تا پایان سال بقیه نیز در مالکیت قرار می‌گیرد.
 
یزدانی گفت: روزهای تعطیل رود درها به عنوان مکانهای گردشگری 5/1 میلیون نفر جمعیت را جذب می‌کند که مهمترین اقدام ساماندهی جمعیت مراجعه کننده به این رود دره‌ها است.
 
وی اظهار داشت: از شرق منطقه رود دره‌سوهانک، گلابدره، دارآباد، خرگوش‌دره‌، دربند،‌مقصودبیک، ولنجک،‌ورود دره، درکه پایین و بالا که از این رود دره‌ها 3 مورد در بحث جذب گردشگر اجرای پروژه شده است.
 
شهردار منظقه یک تصریح کرد: محله‌های گلابدره، دربند، آونگ، دارآباد هزینه‌های بیشتری را نسبت به سایر محلات به خود اختصاص داده است چون تقاضا در این محله‌ها بیشتر بوده است.
 
* سایر پروژه‌های مهم منطقه یک

یزدانی بیان کرد: ایجاد موزه سینما یک ساختمان قدیمی و تاریخی است که از در ولیعصر(عج) ساختمان حوزه سینما قابل رویت است.

وی تصریح کرد: سرای محله خسرو شاهی، 35 متری اندرزگو رود دره، خرگوش‌دره و باغ امیر سلیمان و گلابدره از جمله پروژه‌های انجام شده در منطقه است.
 
شهردار منطقه یک افزود: عملیات‌های اجرایی شروع شده در منطقه یک شامل 35 متری افتخاری است که به بزرگراه امام علی(ع) وصل می‌شود و از داخل پادگان خیابان عبور می‌کند و در قسمت نیاوران و بیمارستان مسیح یعنی در قسمت شمالی ترافیک کاهش می‌یابد.
 
وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که قرار است انجام شود ادامه صیاد شیرازی وصل به اتوبان امام علی(ع) و وصل به بلوار ارتش است که با وزارت دفاع از چند روز پیش کار مطالعاتی‌اش آغاز شده است.
 
یزدانی عنوان کرد: پتانسیلهای خاصی در منطقه یک وجود دارد که از جمله آنها امامزاده‌ها و مکانهای مذهبی است به دلیل اعتقادات مذهبی مردم امامزاده‌های اسماعیل(ع)، صالح (ع)، علی اکبر چیذر و امامزاده قاسم در منطقه یک وجود دارد که میانگین 12 تا 15 هزار مراجعه کننده به امامزاده صالح مراجعه می‌کنند و شهردار عضو هیئت امنای امامزاده است و بحثهای فرهنگی با متولی آن امامزاده انجام می‌شود.
 
شهردار منطقه یک افزود: بنیاد پروفسور حسابی ک یکی، 2 ملک آن در حال انجام است هم چنین سیمین دانشور که کار ویژه‌ای می‌طلبد.

وی گفت: موزه موسیقی، موزه هنرمندان، موزه انتظامی از پروژه‌های انجام شده است و ائمه جماعات بسیج و شورایاری با شهرداری منطقه یک همکاری خوبی دارند.
 
یزدانی تصریح کرد: بودجه شهرداری منطقه یک نسبت به سال قبل 1/5 برابر افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: در بحثهای ترافیکی بهترین ایستگاه‌های داخل شهری متعلق به منطقه یک است و تعداد پارکینگها منطقه به هزار عدد می‌رسد.
 
یزدانی اظهار داشت: از پروژه‌های در حال راه‌اندازی موزه، خانه ادبیات و خانه عکس شمیران است.
 
وی خاطرنشان کرد: خط 3 مترو نیز که قسمت اعظم آن در منطقه یک قرار دارد دکتر قالیباف قول به بهره برداری از آن را امسال داده‌اند و خط 1 نیز قرار است به اتمام برسد وی همچنین از تفاهم بین ادارات شهرستان خبر داد.
 
انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن