تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821209599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر در کشور باید نهادینه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رحیم صفوی: فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر در کشور باید نهادینه شود مشهد- ایرنا- دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر در کشور باید در بین مردم و مسوولان نهادینه شود.


سردار سر لشگر پاسدار رحیم صفوی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل و مسوولان شرکت برق منطقه ای خراسان ، افزود: بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر با توجه به ظرفیت های جغرافیایی بسیار خورشید و باد در کشور و افزایش جمعیت که تا سال 1404، بیش از 90 میلیون نفر پیش بینی می شود، یک ضرورت است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 250 تا 280 روز خورشیدی در کشور داریم که زمینه استفاده از مزایای بسیار انرژی های خورشیدی را فراهم کرده است.
به گفته وی، این درحالی است که کشورهایی مانند آلمان روزهای آفتابی کمی دارند اما از ظرفیت های انرژی های تجدید پذیر به خوبی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه دولت ها در این زمینه مسوول هستند، افزود: در برنامه ششم بنا است پنج هزار مگاوات تولید انرژی تجدید پذیر داشته باشیم که مجلس شورای اسلامی نیز از این کار حمایت ویژه ای دارند.
سردار صفوی در ادامه تاکید کرد: استفاده از انرژی های تجدید پذیر علاوه بر فرهنگ سازی نیازمند عزم و اراده قوی و ملی در قالب برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت است.
به گفته وی، از سوی دیگر باید به لحاظ طراحی و ساخت تجهیزات انرژی های تجدید پذیر در سطح کشور به خودکفایی برسیم.
دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه توجه به مباحث انرژی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: امروز بحث بحران آب و انرژی در رابطه با امنیت ملی و پیشرفت کشور از مباحث اصلی به شمار می رود.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر شرکت برق منطقه ای خراسان نسبت به استفاده از انرژی های تجذیر پذیر، گفت: توجه به استفاده از انرژی های نو در شرق کشور که مساحت 500 هزار کیلومتر مربع را شامل می شود از اهمیت بسزایی برای توسعه، پیشرفت و رفاه مردم برخوردار است.
صفوی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر سالانه 25 میلیون زائر و مسافر به کلانشهر مشهد سفر می کنند و تامین انرژی برای جمعیت زائر و مجاور در این شهر مقدس حیاتی است.
به گفته وی، این در حالی است که شهرهای مکه و مدینه سالانه بین 9 تا 12 میلیون زائر دارند.
وی تولیت آستان قدس رضوی را از ظرفیت های خوب مشهد مقدس دانست و افزود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر می تواند در تمامی زیر مجموعه های این نهاد پیاده سازی شود.
وی حمایت بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات به مردم و هماهنگی مسوولان و وزارتخانه های نفت و نیرو را از مسائل مهم در پیاده سازی فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر عنوان کرد.
وی در پایان گفت:ما مجبوریم برای مقابله با بحران به سمت آب شیرین کن از دریای عمان،خلیج فارس و دریای خزر برویم و برای تامین انرژی نیز از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنیم.
پس از این دیدار سردار رحیم صفوی به اتفاق هیات همراه از نخستین طرح پانل های خورشیدی کشور مستقر در محل شرکت برق منطقه ای خراسان بازدید کرد.
شرکت برق منطقه ای خراسان، استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را تحت پوشش دارد.
7487/659



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن