تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820573002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محتوای الکترونیکی مناسب برای نسل 3 نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حتی با راه افتادن نسل 3 و 4 ما این مشکل را داریم که چه محتوایی را می‌خواهیم از باند پهن منتقل کنیم؟




محتوای الکترونیکی مناسب برای نسل 3 نداریم


 


 

عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حتی با راه افتادن نسل ۳ و ۴ ما این مشکل را داریم که چه محتوایی را می‌خواهیم از باند پهن منتقل کنیم؟ 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر و عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات در هفتمین کنفرانس نظام اداری الکترونیکی گفت:‌ در علم ارتباطات و فناوری اطلاعات قانونی به نام قانون «مور » وجود که بر اساس آن هر ۱۸ ماه یکبار توان IC سازی دو برابر می‌شود و این قانون تابه حال پابرجا بوده و بر اساس آن سیستم‌های کامپیوتری و الکترونیکی، نرم‌افزارها، حافظه‌ها و خدمات در همین مدت زمانی دوبرابر می‌شوند اما در کشورمان این اتفاق نیفتاده است.

معتمدی یادآور شد:‌آمارها نشان می‌دهد که در شاخص توسعه دولت الکترونیک در بین ۲۰-۲۵ کشور در پایان رده‌بندی هستیم، در عین حال که بعضی کشورها اصلا در رده‌بندی‌های سازمان ملل در این زمینه بررسی نمی‌شوند ،شاید در آن صورت وضعیت بدتری داشتیم.

وی با اشاره به رشد تکنولوژی و انتقال اطلاعات همراه اظهار کرد: با نسل ۳ و ۴ تلفن همراه، انتقال دیتا از طریق موبایل چند برابر شده به طوری که با در انگلیس ۹۱ درصد استفاده از شبکه تلفن همراه مربوط به دیتا و ۹ درصد صوت است درحالی که ما شبکه تلفن همراه را اصلا با صوت می‌شناسیم و در ایران رقم انتقال دیتا حدود یک درصد است.

وی افزود: حتی با راه افتادن نسل ۳ و ۴ ما این مشکل را داریم که چه محتوایی را می‌خواهیم از باند پهن منتقل کنیم چرا که عمده محتوایی که باید از این طریق منتقل شود مربوط به حکومت الکترونیک است اما ما مشکل تولید محتوا داریم و از باند پهن هم ناچارا اطلاعاتی که خارج از کشور تولید شده را منتقل می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب خدمات الکترونیک در کشور، گفت:‌از لحاظ نیروی انسانی وضعیت خوبی داریم و در زیر ساخت هم چندان مشکل نداریم، اما به دلیل ضعف در تولید محتوا منابع هدر می‌رود و شاهد مهاجرت نیروی انسانی هستیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی این دانشگاه را برای کمک به دستگاه‌ها برای توسعه خدمات الکترونیکشان اعلام کرد.

مرجع : خبرگزاری فارس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن