تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816506958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلم خبرنگار جادو می کند!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قلم خبرنگار جادو می کند! اصفهان - ایرنا- صندوق دریافت پیام تلفن همراهم فضای خالی نداشت پیام ها را پاک می کردم که پیامی رسید، کشاورزان شرق اصفهان هم روز خبرنگاررا تبریک گفتند.


ناخودآگاه، ذهنم مشغول روزهایی شد که در شرق اصفهان زمزمه کم آبی بود و بعد خاطره آیین تجلیل از کشاورزان نمونه کشوری در اصفهان یادآورغصه های پردرد یکی از همان کشاورزان شد.
او آن روز، میهمان قاب تصویر دوربین عکاسی من شد. شاید آن لحظه خوشحال بود که زمین کشاورزی اش چه خدمت خوبی به او و برخی اهالی شرق اصفهان کرده است وشاید برای شکوفایی بیشتر زمین کشاورزی اش، نقشه های بهتری در سر داشت و به روزهای روشن تری فکر می کرد تا در اقتصاد کشور بهتر بدرخشد.
وقتی خشکسالی شد به منطقه شرق اصفهان رفتم؛ آن کشاورز نمونه را دیدم ولی با چهره ای خسته و ناامید.
او به من گفت می خواهد به دنبال شغل کارگری برود واین کلام تیتر خبری ام شد و زنگ
خطر خشکسالی بود که برای من خبرنگار بصدا درآمد.
خوب یادم هست وقتی برای پوشش اخبار به منطقه جلگه رفتم بالای تراکتورها ایستادم تا پهن دشت زاینده رود باکانال های خشکش را ثبت کنم ،کشاورزان همه حلقه زدند حتی حضور من در منطقه بهانه اعلام اعتراض را تشدید کرد.
اما در لابه لای چهره های زحمتکش و ناامید، مردی جلو آمد و به قلمم قسم خورد او تاثیرات حضور خبرنگاردر منطقه را دیده بود .
او گفت: به خدا قسم، قلم این خبرنگار جادو می کند شما حرف بزنید او می نویسد، همه جمع شدند.
آن روز کشاورزان شرق اصفهان هم نگران خانواده هایشان بودند وهم از مشکلات اقتصادی می گفتند، آنها معتقد بودند، مازمانی زکات می دادیم اما اکنون منتظر کمک مردم هستیم .
یکی می گفت: موتورخانه های چاه که زمانی آب چاه را به مزارع مان می فرستاد اکنون پناهگاه معتادان شده است و می ترسیم اعتیاد دامن گیر فرزندان مان شود.
با گذشت آن روزهای سخت، کشاورزان شرق اصفهان امروز به نقش موثر خبرنگار و جایگاه آن پی برده بودند؛ امروز هم آنها در پیامی برای خبرنگار قلم زده اند.
در این پیام گفته اند که شما خبرنگاران، رسالت سنگینی برعهده دارید و بدانید قلم سازنده شما راهگشای مشکلات شرق اصفهان است.
فتح الله دهقانی نماینده کشاورزان شرق اصفهان نیز به نقش و حضور موثر خبرنگاران در منطقه جلگه اصفهان اشاره کرد و گفت: رسانه ها زبان گویای جامعه اند و صدای کشاورزان شرق اصفهان با پیگیری رسانه ها به گوش مسوولان رسید، در غیراین صورت صدای ما به تنهایی تاثیر گذار نبود.
اکنون همه مسوولین معضلات حوضه زاینده رود را می دانند و این ناشی از تاثیر رسانه هاست.
وی گفت: کشاورزان شرق اصفهان در اعتراضات اولیه، خود راتنها احساس می کردند و وقتی دیدند خبرنگاران به منطقه آمدند تا درد دل این قشر زحمتکش را به مسوولین برسانند خوشحال شدند.
دهقانی افزود: امروز مردم شرق اصفهان اخبار زاینده رود و شرق اصفهان را در سایت ها پیگیری می کنند وخوشحال هستند از اینکه افرادی در مناطق دوردست هم متوجه می شوند که در شرق اصفهان چه می گذرد.
وی تاکید کرد: حضور خبرنگاران و ارسال اخبار شفاف و صادقانه آنان باعث شد کشاورزان به دنبال اعتراض و تجمع نروند، زیرا رسانه ها با حضور در منطقه حرفشان را به مسوولین می رسانند.
وی تاکید کرد: مساله زاینده رود دیگر تنها مربوط به کشاورزان شرق اصفهان نیست، خشکی آن یک حادثه ملی است واگر به داد آن نرسیم دامن همه مردم رامی گیرد وروح وروان مردم را مکدر می کند، نباید اجازه دهیم فضای سبز اصفهان، خشک شود.
نماینده کشاورزان بخش جلگه اصفهان با اشاره به وضع معیشت این قشر زحمتکش گفت: اکنون کشاورزان در وضعیت ناگواری روزها را می گذرانند و کمک معیشتی دولت به مردم نامنظم است.
وی افزود: مرحله اول کمک معیشتی اردیبهشت ماه بود که از 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان براساس میزان مالکیت پرداخت شد واگر این کمک تداوم داشت رضایت بخش بود.
دهقانی با بیان اینکه اکنون مردم در انتظار پرداخت مرحله دوم این کمک ها هستند، گفت: مسوولین قول داده اند با تاسیس صندوق پرداخت خسارت ، خسارت واقعی را به کشاورزان پرداخت کنند واکنون تنها مقدمات کار انجام شده است .
وی افزود: درصورت برگشت آب به زاینده رود کشاورزی که می خواهد آبان ماه کشت کند ، هزینه های کشت را ندارد واین هزینه هم به سایر هزینه ها افزوده می شود و نیاز است اعتباری نیز برای کشت کشاورزان در نظر گرفته شود تا غصه تامین هزینه کاشت ،داشت و برداشت راهم نداشته باشند.
حجت الاسلام ˈحمیدرضا صادق زادهˈ امام جمعه شهر ورزنه در شرق اصفهان نیز هفدهم مرداد روز خبرنگار در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع این شهر به ارزش قلم خبرنگار اشاره کرد و گفت: باید از خبرنگاران که وسیله ای برای انعکاس خبرهای جهانی و داخلی به مردم هستند، تشکر کرد و توقعی که از خبرنگاران داریم این است که به بیان مشکلات و راهکارهایی درخصوص رفع مشکلات مردم بپردازند.
وی گفت: قلم سازنده خبرنگاران راهگشای مشکلات شرق اصفهان است.
از : زهراباغبان
گ/7141/ 546/ 684



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن