تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظرات رییس جمهوری با اهالی دانشگاه مشترک است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نظرات رییس جمهوری با اهالی دانشگاه مشترک است تهران- ایرنا- عضو شورای اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: نظرات رییس جمهوری در خصوص دانشگاهیان همان درد و دل های ما است.


افشین محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا با تقدیر از دیدگاه حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری درمورد دانشگاه گفت: تمام مواردی که دکتر روحانی در دیدار با دانشگاهیان اعلام کردند نقطه نظرات اهالی دانشگاه است.
وی گفت: در خصوص بحث استقلال دانشگاه و دانشجو همه ما انتظار داریم که استقلال به معنای واقعی شکل بگیرد.
محمدی ادامه داد: در این 8 سال و دولت قبل شرایط به شکلی بود که دانشگاه ها عقب گرد جدی داشتند و در این رابطه دولت قبل مقصر اصلی است.
عضو شورای اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: دولت قبل به دنبال استفاده ابزاری از جنبش دانشجویی بود و در طول این مدت تمامی تفکرات مخالف از بین می رفت.
وی با اشاره به دلایل پایین آمدن سطح علمی دانشجویان تصریح کرد: مصرف گرایی در جامعه ما مطرح شده است و خیلی از دانشجویان فقط برای مدرک به دانشگاه ها می آیند. دلیل این مساله اهمیت فراوان و بی دلیلی است که دانشجویان و خانواده و شاید کل جامعه برای مدرک قائل هستند.
وی تاکید کرد: باید برای علم آموزی به دانشگاه ها برویم اما متاسفانه بسترهای لازم ایجاد نشده است. امروز دانشگاه های ما هم پای نیازهای جامعه رشد نکرده اند و دانشجویان نیز به خاطر مهیا نبودن امکانات نمی توانند به فعالیت علمی مناسب بپردازند.

**دانشجویان ما همپای صنعت حرکت نکرده اند
محمدی خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز به دنبال مسایلی می روند که بتوانند کسب درآمد کنند و نکته تاسف بارتر این است که اکثر این دانشجویان با توجه به پتانسیل بالایی که دارند برای ادامه تحصیل و درآمدزایی به کشور های دیگر می روند. دلیل اصلی کوچ دانشجویان ما این است که دانشگاه های ما همپای صنعت حرکت نکرده است.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد در ایران دانشجویان لیسانس بگیرند و هیچ کمکی به جامعه نکند پس بهتر است دانشگاه ها محدود تر از گذشته دانشجو بگیرند.

**دانشجویان باید با فضای دانشگاه های کشور های دیگر آشنا شوند
استاد علوم ارتباطات با اشاره به اهمیت بحث تعامل با کشور های دیگر، گفت: در فعالیت های دانشگاهی این تعامل اهمیت فراوانی دارد و دانشجویان و اساتید ما باید فضای دانشگاه های خارج از ایران را بشناسند.
وی ادامه داد: در تمامی کشور ها اساتید دانشگاه ها از تحقیقات و پژوهش ها کسب درآمد می کنند اما متاسفانه اساتید ما تنها از مسایل آموزشی درآمد کسب می کنند و به همین دلیل دانشجویان آنها هیچ انگیزه ای برای کار پژوهشی ندارند.
محمدی با اشاره به فرایند نادرستی که در تحصیل دانشجویان نخبه کشورمان در دانشگاه های خارج از ایران وجود دارد، گفت: باید فرایندی وجود داشته باشد که منافع ملی ما در نظر گرفته شود. اگر قرار است دانشجویان نخبه ایران در این دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند باید تعامل صحیحی وجود داشته باشد تا ما متضرر نشویم. در حال حاضر ارتباط ما با دانشگاه های خارج از کشور یک طرفه است و جیزی نصیب ما نمی شود.
وی تاکید کرد: باید بپذیریم دانشگاه های خارج از کشور شرایط بسیار بهتری را برای دانشجویان مهیا کرده اند و بهتر است دولت تدبیر و امید به فکر آسیب شناسی این مساله باشد.

** نگاه دولت تدبیر و امید به دانشجویان مثبت شده است
عضو شورای راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نگاه دولت به دانشجویان بسیار مثبت شده است و همین که روحانی در جمع دانشجویان حرف هایی را مطرح می کند که مشکل ما است نشان از تغییر دارد.
وی با اشاره به دلایل بی انگیزگی دانشجویان کشورمان، گفت: زمانی که آمدند دانشجویان را ستاره دار یا اساتید عالی ما را بازنشسته کردند باید حق بدهیم که این جوانان بی انگیزه شوند.

** اهالی دانشگاه باید در امور دولت دخالت کنند
محمدی خاطرنشان کرد: باید دانشگاهیان در مسایل دولتی دخالت داده شوند. زمانی که در دولت قبل 50 اقتصاددان نامه نوشتند که فعالیت های اقتصادی آن دولت غلط است کسی به حرف جامعه دانشگاهی گوش نکرد اما امروز داریم آسیب مسایلی را می خوریم که این 50 نفر پیش بینی کرده بودند.

** امید دانشگاهیان از بین نرود
استاد دانشگاه در رابطه با مطرح شدن بحث استیضاح فرجی دانا وزیر علوم، گفت: استیضاح فرجی دانا کاملا سیاسی بود. شرایط برای استیضاح اصلا به نفع کشور و دانشگاه ها نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی دانشگاه ها و اعضای خانواده آن با حضور فرجی دانا روحیه خوبی بدست آورده اند و نباید اقلیت مجلس روحیه دانشگاهیان را از بین ببرد.
محمدی گفت: مسایلی که برای فرجی دانا از سوی مجلس مطرح می شود باعث افتحار وزارت علوم است. اگر دانشگاهیان امروز اجازه انتخاب رییس خود را دارند این نشان از آزادی آنها دارد و نباید این را نکته منفی وزیر دانست.
وی ادامه داد: این آقایان می خواهند همان اقلیت خود را بار دیگر رییس دانشگاه کنند اما مطمئن باشید فرجی دانا هیچ وقت زیر بار این مساله نخواهد رفت.
عضو شورای راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نمایندگانی که پشتیبان استیضاح هستند احتمالا از بستنگان نزدیک یا دوستانشان بورسیه گرفته اند و این را مطمئن باشید که بحث بورسیه های غیر قانونی دولت قبل یکی از دلایلی است که بعضی نمایندگان به دنبال استیضاح وزیر علوم هستند.

** اگر فرجی دانا بورسیه های غیر قانونی را بپذیرد استیضاح نمی شود
محمدی تاکید کرد: اگر فرجی دانا بورسیه های غیر قانونی را بپذیرد مطمئن باشید از استیضاح رها خواهد شد. خواسته خانواده دانشگاهی از وزیر علوم این است که در رابطه با بورسیه ها شفاف عمل کند و کسانی که با معدل 12 بورسیه دکتری شده اند را به صورت قانونی با آنها رفتار کند تا شان دانشگاه های ما حفظ شود.
فراهنگ **9118**1569



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن