تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820884679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتوحی؛ رییس جدید دانشگاه شریف/روستا آزاد: برکنار نشده ام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فتوحی؛ رییس جدید دانشگاه شریف/روستا آزاد: برکنار نشده ام تهران - ایرنا - درحالی که خبرهای رسیده حکایت از معرفی محمود فتوحی فیروزآباد به عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف دارد، اما رضا روستاآزاد رییس کنونی این دانشگاه می گوید: تا این لحظه حکم برکناری خود را دریافت نکرده ام.


یک منبع آگاه روز دوشنبه به خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا گفت: وزیر علوم در نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی فتوحی آزاد را برای ریاست جدید این دانشگاه معرفی کرده است .
براین اساس روستا آزاد از ریاست براین دانشگاه معتبر و مهندسی کشور کنار گذاشته شده است.
از سویی رییس دانشگاه صنعتی شریف به خبرنگار حوه دانشگاه ایرنا گفت: تا این لحظه هیچ حکمی از سوی وزیر علوم در خصوص برکناری من صادر نشده است.
وی درعین حال افزود: از اینکه گفته می شود برکنار شده ام و فردی را جایگزینم کرده اند، بی خبرم .
روستا آزاد در واکنش به اینکه گفته می شود فتوحی جایگزین وی است ، گفت: منتظر معرفی گزینه مد نظر وزیر علوم هستیم ، فتوحی نیز در میان دو گزینه نهایی ریاست این دانشگاه قرار دارد.
وی این موضوع را نیز گفت که ˈ به نظرم برای مشخص شدن وضعیت دانشگاه بهتر است هرچه سریع تر جانشین من معرفی شودˈ.
روستا آزاد این توضیح را نیز داد که در هفته های گذشته هیچ صحبت و نشستی را با وزیر علوم در باره جایگزین خود نداشته است.
اعضای کمیته 7 نفره دانشگاه صنعتی شریف با رای استادان این دانشگاه مسعود نیلی و محمود فتوحی فیروزآباد را به عنوان گزینه های نهایی خود و انتخاب به عنوان رییس این دانشگاه به رضا فرجی دانا وزیر علوم معرفی کرده اند.
وزیر علوم برای انتخاب فرد نهایی از میان این دو گزینه یک ماه فرصت خواسته است.

** نگاهی به زندگی نامه و کارنامه علمی فتوحی
محمود فتوحی فیروزآباد در سال ۱۳۳۸ در فیروزآباد به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را به ترتیب در فیروزآباد و رضوانشهر به اتمام رساند. سپس به عنوان دانش آموز نمونه از فیروز آباد دوران متوسّطه را در مدرسه شبانه روزی اصفهان گذراند . پس از اخذ دیپلم از دبیرستان اسلامی زرگران یزد تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد.
در سال ۱۳۶۴ در رشته ی مهندسی برق گرایش قدرت با رتبه ی اوّل از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.
در سال ۱۳۶۵ دوره ی کارشناسی ارشد رادردانشکده ی فنّی دانشگاه تهران شروع کرده و همزمان در معاونت سازندگی و آموزش(دفتر آموزش) وزارت نیرو به عنوان کارشناس انتقال و توزیع مشغول به کار شد.
پس از موفقیت در امتحان اعزام و اخذ بورس تحصیلی از وزارت علوم تحقیقات و فنّاوری تحصیلات خود را در دانشگاه ساسکاچوان کانادا تحت راهنمایی پروفسوربیلینتون که یکی از بر جسته ترین اساتید دنیا در زمینه ی قابلیت اطمینان سیستمهای قدرت است آغاز نمود و موفق به اخذ درجه ی کارشناسی ارشد و دکترا از آن دانشگاه شد.
از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ در دانشگاه ساسکاچوان به عنوان فوق دکتری و استاد مشغول تحقیق و تدریس بود. وی در حال حاضر دانشیار و رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و همچنین عضوهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات می باشد.
علاوه بر تحقیق و تدریس در این دانشگاه،مشاور شرکت مدیریت شبکه ی برق ایران در امور پایایی و امنیت شبکه در وزارت نیرو میباشد.
محمود فتوحی فیروزآباد در طول این دوران موفق به اخذ جوایز و افتخارات بسیاری از جمله رتبه ی اوّل لیسانس مهندس برق (قدرت) از دانشگاه صنعتی شریف، بورس تحصیلی از وزارت علوم تحقیقات و فنّاوری،عضو ارشد انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا (senior member IEE) ،منتخب بهترین پایان نامه دکتری از بین کلیه پایان نامه های نوشته شده در رشته های علوم و مهندسی و پزشکی از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ در دانشگاه ساسکاچوان کانادا، جایزه ی مدال طلای سازمان جهانی همایت از نخبگان ((WIPO و جایزه ی شانزدهمین جشنواره بین المللی خوارزمی شده است.
وی به عنوان سخنران دعوت شده در چندین کنفرانس و همچنین مجری تعدادی دوره های آموزشی در زمینه ی تجدید ساختار در صنعت برق و قابلیت اطمینان سیستمهای قدرت در شرکت های برق منطقه ای دعوت شده است .
وی دارای بیش از ۳۵ مقاله در مجلات معتبر بین المللی و ۷۰ مقاله در کنفرانس های علمی می باشد.
همچنین داور مقالات چندین مجلّه معتبر بین المللی میباشد. وی استاد راهنمای چندین فارغ التحصیل دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات می باشد.
زمینه های تحقیقاتی ایشان شامل قابلیت اطمینان در سیستمهای مهندسی، قابلیت اطمینان در سیستمهای قدرت و تجدید ساختار در صنعت برق می باشد.
فراهنگ(5)** 9129**9118**1601**



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن