تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاکستر نشین دیار فنا، میهمان ویژه قاب تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خاکستر نشین دیار فنا، میهمان ویژه قاب تصویر اصفهان- صندوق دریافت پیام تلفن همراهم فضای خالی نداشت پیام ها راپاک می کردم که پیامی رسید ،کشاورزان شرق اصفهان هم روز خبرنگاررا تبریک گفتند.


ناخودآگاه، ذهنم مشغول روزهایی شد که در شرق اصفهان زمزمه کم آبی بود وبعد خاطره آیین تجلیل از کشاورزان نمونه کشوری دراصفهان یادآورغصه های پردرد یکی از همان کشاورزان شد.
او آن روز، قاب تصویر دوربین عکاسی من شد. شاید آن لحظه خوشحال بود که زمین کشاورزی اش چه خدمت خوبی به او وبرخی اهالی شرق اصفهان کرده است وشاید برای شکوفایی بیشتر زمین کشاورزی اش، نقشه های بهتری در سر داشت وبه روزهای روشن تری فکر می کرد تا دراقتصاد کشور بهتر بدرخشد.
اماوقتی خشکسالی شد به منطقه شرق اصفهان رفتم نام آن کشاورز نمونه در ذهنم نبود اما چهره اش در حافظه تصویری ام ماندگار شده بود. او همان کشاورز نمونه بوداما باچهره ای خسته وناامید .
او به من گفت می خواهد به دنبال شغل کارگری برود واین کلام تیتر خبری ام شدوزنگ خطر خشکسالی بود که برای من خبرنگار بصدا درآمد.
کم کم اعتراضات آشکارشد .خوب یادم هست وقتی برای پوشش اخبار به منطقه جلگه رفتم بالای تراکتورها ایستادم تا پهن دشت زاینده رود باکانال های خشکش را ثبت کنم ،کشاورزان همه حلقه زدند حتی حضور من در منطقه بهانه اعلام اعتراض را تشدید کرد.
اما در لابه لای چهره های زحمت کش و ناامید مردی جلو آمد وبه قلمم قسم خورد او تاثیرات حضور خبرنگاردرمنطقه را دیده بود .
او گفت: به خداقسم ،قلم این خانم جادو می کند شما حرف بزنید او می نویسد همه جمع شدند بوی دود نشان می داد که تازه از کنار اجاق های مزارع شان برخاسته اند .
آن روز کشاورزان شرق اصفهان هم نگران خانواده هایشان بودند وهم از مشکلات اقتصادی می گفتند، آنها معتقد بودند ،مازمانی زکات می دادیم اکنون منتظر کمک مردم هستیم .
یکی می گفت:موتورخانه های چاه که زمانی آب چاه را به مزارع مان می فرستاد اکنون پناهگاه معتادان شده است و می ترسیم اعتیاد دامن گیر فرزندان مان شود.
باگذشت آن روزهای سخت کشاورزان شرق اصفهان ، امروزبه نقش موثر خبرنگار وجایگاه آن پی برده بودند .امروز آنها هم برای خبرنگارقلم زده اند.
دراین پیام گفته اند شما خبرنگاران ، رسالت سنگینی رابرعهده دارید وبدانید قلم سازنده شما راهگشای مشکلات شرق اصفهان است.
فتح اله دهقانی نماینده کشاورزان شرق اصفهان نیز به نقش وحضور موثر خبرنگاران در منطقه جلگه اصفهان اشاره کرد وگفت: رسانه ها زبان گویای جامعه اند وصدای عامیانه کشاورزان شرق اصفهان ،توسط پیگیری های رسانه ها ،به گوش مسوولین رسید، در غیراین صورت صدای ما به تنهایی تاثیر گذار نبود.
اکنون همه مسوولین معضلات حوزه زاینده رود رامی دانندواین ناشی از تاثیرات خوب رسانه هاست.
وی گفت:کشاورزان شرق اصفهان در اعتراضات اولیه، خود راتنها احساس می کردند ووقتی دیدند خبرنگاران به منطقه آمدند تا درد ودل این قشر زحمت کش را به مسوولین برسانند خوشحال شدند.
دهقانی افزود: امروز مردم شرق اصفهان اخبار متعلق به زاینده رود وشرق اصفهان را در سایت ها پیگیری می کنند وخوشحال هستند ازاینکه افرادی در مناطق دور دست هم متوجه می شوند که در شرق اصفهان چه می گذرد.
وی تاکید کرد: حضور خبرنگاران وارسال اخبار شفاف وصادقانه آن باعث شد کشاورزان به دنبال هیاهو و اعتراضات وتجمعات نروند، چراکه رسانه ها با حضور درمنطقه حرفشان را به مسوولین می رسانند.
وی تاکید کرد: مساله زاینده رود دیگر تنها مربوط به کشاورزان شرق نیست ،خشکی آن یک حادثه ملی است واگر به داد آن نرسیم دامن همه مردم رامی گیرد وروح وروان مردم رامکدر می کند، نباید اجازه دهیم فضای گسترده سبز اصفهان، بدون آب خشک شود.
وی ادامه داد:خبرنگاران بصورت گمنام موضوع شرق اصفهان را دنبال می کردند و تاثیر زیادی در رسیدن ما به اهداف وحق وحقوق مان داشته اند.
نماینده کشاورزان بخش جلگه اصفهان بااشاره به وضعیت معیشتی این قشر زحمت کش گفت: اکنون کشاورزان در وضعیت ناگواری روزها را می گذرانند وکمک معیشتی دولت به مردم نامنظم است .
وی افزود: مرحله اول کمک معیشتی دراردیبهشت ماه بود که از 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان بر اساس میزان مالکیت پرداخت شدواگر این کمک تداوم داشت رضایت بخش بود.
دهقانی افزود: اکنون مردم در انتظار پرداخت مرحله دوم این کمک ها هستند و عدم پرداخت آن نارضایتی هایی ایجاد کرده است.
وی گفت: مسوولین قول داده اند باتاسیس صندوق پرداخت خسارت ، خسارت واقعی را به کشاورزان پرداخت کنند واکنون تنها مقدمات کار انجام شده است .
وی ادامه داد: در صورت برگشت آب به زاینده رود کشاورزی که می خواهد آبان ماه کشت کند ،هزینه های کشت راندارد واین هزینه هم به سایر هزینه ها افزوده می شود ونیاز است اعتباری نیز برای کشت کشاورزان در نظر گرفته شود تا کشاورز غصه تامین هزینه کاشت ،داشت و برداشت راهم نداشته باشد.
حجت الاسلام ˈحمیدرضا صادق زادهˈ امام جمعه شهر ورزنه در شرق اصفهان نیز در روزهفدهم مرداد وگرامیداشت روز خبرنگار در جمع نمازگزاران جمعه در محل مسجد جامع شهر ورزنه به ارزش قلم خبرنگار اشاره کرده بود او دراین روز گفت: باید از خبرنگاران که وسیله ای برای انعکاس خبرهای جهانی و داخلی به مردم هستند، تقدیر و تشکر کرد و توقعی که از خبرنگاران داریم این است که به بیان مشکلات و راهکارهایی در خصوص رفع مشکلات مردم بپردازند.
وی گفت:قلم سازنده خبرنگاران راهگشای مشکلات شرق اصفهان است.
از : زهراباغبان
گ/7141/ 546



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن