تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819145073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلواپسان در برابر بازگرداندن امید به دانشگاه ها سد ایجاد می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واکنش دانشجویان به استیضاح فرجی دانا: دلواپسان در برابر بازگرداندن امید به دانشگاه ها سد ایجاد می کنند تهران- ایرنا- انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن طرح استیضاح وزیر علوم، تاکید کرد: گروه های به ظاهر دلواپس می خواهند سدی بزرگ در برابر بازگرداندن امید و تدبیر به دانشگاه ها ایجاد کنند.


دراین بیانیه که نسخه ای از آن روز سه شنبه دراختیار گروه فرهنگی ایرنا قرار گرفته، آمده است: امروز چهره های علمی شاهد آن هستند که گروه های به ظاهر دلواپس برآن شدند تا با استیضاح وزیر علوم که به راستی در تلاش و تکاپو برای بازگرداندن امید و تدبیر به خاستگاه اصلی خود دانشگاه است سدی بزرگ ایجاد کنند و مانع تحول بزرگی دیگر و بهار شکوهمندی دیگر در ایران اسلامی شوند.
ˈ کسانی که جز رقم زدن زمستان ناامیدی و رکود برای این کشور چیزی در کارنامه خود ندارند بر آن شده اند تا با نادیده گرفتن حمایت تمام عیار دانشگاهیان از دکتر فرجی دانا، طرح استیضاح را کلید زدند و متاسفانه این طرح اعلام وصول شد. ˈ
در ادامه آمده است : البته ملت فرهیخته ایران با این تحرکات چندان بیگانه نیست ولی گویا این مطالبه گران استیضاح چشم بر این واقعیت بسته اند که آن بهاری که پشت زمستان مانده بود اکنون سر برآورده و روسیاهی بر ذغال مانده است.
این بیانیه می افزاید: جریان اقتدارگرا و اقتدار طلب که همه می دانیم در 8 سال گذشته چه برسر دانشگاه و دانشگاهیان آوردند، اکنون استیضاح را سلاح دست خود کرده اند تا بدین وسیله اشتباهات خود را در آن سال های سرد و خاموش از کانون توجهات خارج کند.
در ادامه توضیح داده شده است : نمونه ای این اشتباهات پرونده روشن 3000 بورسیه غیرقانونی است یا راه چندان دور نکنیم؛ دانشگاه علامه طباطبایی (ره) خود زخم خورده این اشتباهات بوده است و دل های پریشان احوال و فریادهای فرو خورده دانشجویان و اساتید دلسوز این دانشگاه گواه روشنی بر این موضوع در سال های گذشته بود.
در این بیانیه با بیان اینکه در 8 سال گذشته روزهای ناگواری بر دانشگاه گذشت، آمده است: روزهایی که ارزش های راستین به کناره رانده شد؛ دروغ تبدیل به ارزش شد و بی اخلاقی ها رواج یافت. در این سال ها، افراط و تندروی این پیکره مقدس را خسته و درمانده کرد؛ صاحبان اخلاق و خادمان راستین این مکان مقدس را خانه نشین کرد. اما آنها وجوانان پرشور که هشت سال مهر سکوت بر لبهایشان زده شد، سرانجام پرنده تدبیر و امید را بر فراز آسمان ایران اسلامی دیدند و سوار بر بال های این پرنده رهسپار تحولی دیگر شدند؛ در این بین بودند و هستند کسان و گروه هایی که این تحول دوباره را مخالف خواسته های خود می دیدند و می بینند و بر آن شده اند تا بال های این پرنده را برچینند و از هیچ اقدامی برای رسیدن به این هدف خود دریغ ننموده اند.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: البته دل های همه خادمین ، اصلاح طلبان و تحول خواهان در عرصه علمی کشور بر این حقیقت روشن است که حمایت تمام قد دانشجویان و چهره های علمی کشور از دکتر فرجی دانا مانع استیضاح و یا کسب رای اعتماد مجدد ایشان از مجلس خواهد شد.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در ادامه بیانیه خود آورده است: به نمایندگی از دانشجویان این دانشگاه حرکت افراد و گروه هایی را که کارنامه آنها حکایت از مخالفت آنها با رشد و بالندگی همراه با پویایی دانشگاه دارد و به ویژه آخرین اقدام آنها یعنی استیضاح وزیر علوم که از طرف هیئت رئیسه مجلس نیز اعلام وصول شد، را محکوم می کنیم .
دانشجویان در پایان این بیانیه می افزایند : با حمایت از عملکرد فرجی دانا سوار بر بال های پرنده تدبیر و امید همراه با دیگر دلسوزان این سرزمین به سوی پیشرفت و اصلاح و تحول در جامعه و بالاخص عرصه علمی و فرهنگی ایران اسلامی پرواز می کنیم.
یادآور می شود امروز (سه شنبه 21 مردادماه) طرح استیضاح رضا فرجی دانا با امضای 51 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در چهار محور اعلام وصول شد.
فراهنگ(1)**9129**1601**



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن