تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشی ازاموراداره تعاون،کارورفاه اجتماعی قابل واگذاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بخشی ازاموراداره تعاون،کارورفاه اجتماعی قابل واگذاری است شیراز- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: بخشی از امور مربوط به ترویج، آموزش، تشکیل و توسعه تعاونی در بخش تعاون این اداره کل قابل واگذاری به اتاق تعاون به عنوان یک بخش غیردولتی است.


به گزارش ایرنا، سهراب مختاری، سه شنبه در دومین جلسه مشترک دادگستری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: اگر امروز در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم به این دلیل است که به این سمت حرکت نکردیم.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تقویت بخش نظارت به عنوان یک اولویت در تصدی گری های بخش تعاون استان فارس ادامه داد: هم اینک در حال پیاده سازی فرمولی هستیم تا از آن طریق، به تقویت کارآیی بخش تعاون کمک شود.
مختاری، اعضای هیات مدیره اتاق تعاون را سرمایه های بخش تعاون استان دانست و بیان کرد: در تلاش هستیم برای حل مسایل و مشکلات تعاون به جای برخورد موضعی، برخورد ریشه ای با مشکلات داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در اولین گام و برای برائت کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اتهاماتی که ممکن است در بخش تعاون به آنها وارد شود، آنها را از عضویت در هیات مدیره و بازرسی تعاونی ها منع کردیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، تقویت حسابرسی در تعاونی های استان را امری ضروری دانست و افزود: با انجام این کار می توان از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کرد.
مختاری گفت: بزودی و با همکاری اتاق تعاون و بانک توسعه تعاون، نمایندگی این مجموعه ها را در کنار هر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان های استان راه اندازی خواهیم کرد.
معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، با اشاره به حجم بالای مراجعان به دستگاه قضایی گفت: اولویت ما بر قضازدایی است و نباید اینگونه باشد که هر واقعه ای که پیش می آید سریعا به دادگستری ارجاع شود.
احمد رحمانیان، درباره اقدام برخی کشورهای در حال توسعه در زمینه فعالیت بخش های غیردولتی در رسیدگی به دعاوی صنفی افزود: این مجامع صنفی با برگزاری انتخابات و انتخاب نمایندگانی از بین خود، به دعاوی رسیدگی می کنند و قطعا پیگیری امور صنفی توسط نمایندگانی از همان صنف روند رسیدگی را دقیق تر می کند.
وی ادامه داد: محاکم قضایی بر اساس مستندات قضاوت می کنند و در این میان چون زبان تخصصی صنف مذکور را نمی دانند ممکن است نسبت به اصل موضوع بی توجهی شود.
رحمانیان اضافه کرد: البته در واگذاری امور به بخش غیردولتی باید نقشه راهی وجود داشته باشد و این واگذاری و انجام امور نباید به صورت مقطعی و احساسی باشد بلکه باید همه جوانب امر در نظر گرفته شود.
وی، در زمینه موارد زمینه ساز تخلف در امور جاری جامعه و خصوصا بخش تعاون گفت: بسیاری از تخلفات، ناشی از عدم آگاهی نسبت به قانون است و لذا با توجه به پیشنهاد راه اندازی کلینیک مشاوره تعاون باید این مراکز مشاوره حقوقی تعاون به سراسر استان گسترش یابد.ک/2
678 /675



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن